معرفی لمینت

نوعی کفپوش است که برای پوشاندن پذیرایی ،آشپزخانه، سایر قسمتهای ساختمان و مراکز اداری و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. رنگبندی محدودی دارد و هماهنگ با دکوراسیون، مدلهای کابینت و حتی پرده ها در پذیرایی انتخاب میشود.به لمینت گاهی به اشتباه پارکت هم گفته میشود. لمینت ها توسط چسب چسبانده نمیشوند بلکه توسط شیارهایی که به آنها کلیک (Clic) گفته می‌شود و دور تا دور لمینت‌ها وجود دارد، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می‌شوند. افزایش سطح کار ، باعث بیشتر شدن وزن لمینت‌های درهم قفل شده می‌شود و همین وزن، یکی از عوامل نگهدارنده لمینت‌ها برروی کف بدون استفاده از چسب می‌باشد. عدم استفاده ازچسب در نصب لمینت باعث میشود که به کف اتاق صدمه نرسد برای مثال اگر کف اتاق سنگفرش باشد وروی آن لمینت نصب شود اگر بخواهیم بعد از مدتی لمینت راعوض کنیم بدون کوچکترین آسیبی امکان پذیر است.

مزایای لمینت

1)نصب سریع لمینت،کف یک خانه را یک روزه میشود با لمینت پوشاند چون لمینت مانند پازل است و نیاز به ملات ندارد و کثیفی نیزبعدنصب ندارد. 2)نصب آسان لمینت،حتی نیاز به فرد ماهرهم ندارد زیرا اگر کف صاف و بی نقص باشد لمینت با انعطاف پذیری راحت نصب میگردد. 3)قابلیت کندن سریع وآسان لمینت،چون بدون چسب نصب میشود وبرای جدا کردن تنها کافیست قرنیزها جدا شوند تا بقیه نیز کنده شوند. 4) دوام لمینت،حتی متریالهای طبیعی نیز مشکل دوام دارند. مثلا پارکت بی نقص امکان دارد تاب برداردویا سنگ ترک بخاید. 5)قابلیت ارتجاعی بودن لمینت، زیراجنس لمینت از فیبر فشرده است به عنوان مثال اگرلیوان شیشه ای روی آن بیوفتد سالم میماند. 6)تعمیرات ونظافت آسان لمینت، استفاده از پارچه مرطوب بهترین روش نظافت آن میباشد. 7)ظاهر زیبای لمینت،ظاهر لمینت های جدید طبیعی تر و زیباتر شده اند.

لمینت
لمینت

نحوه انتخاب لمینت مناسب

برای انتخاب لمینت باید کیفیت لمینت را در درجه اول قرار دهیم ، لمینت ها نباید تاب داشته باشند و باید آن ها بدون هیچ درزی در یکدیگر قفل شوند ، لمینت هایی که کیفیت پایین دارند عموما پس از گذشت زمان در لبه ها دچار مشکل و برجستگی میشوند . نکته دیگری که باید به آن دقت کنیم تنوع طرح آن هاست ، و با توجه به اینکه لمینت محصولی مصنوعی است تکرار طرح در کف ، حس مصنوعی بودن را تشدید میکند و برای جلوگیری از مصنوعی جلوه دادن آن، هیچ دو لمینت مجاوری نباید طرح دقیقا یکسان داشته باشند. دقت داشته باشید که استفاده از لمینت در فضاهای مرطوبت پیشنهاد نمیشود و بهتر است در چنین مکانهایی از کفپوش وینیل استفاده شود.

نحوه نصب لمینت

با فشار دادن کلیک یا شیارها در هم می توانیم لمینت ها را نصب و راه اندازی کنیم. برای نصب لمینت از فوم در لایه زیرین به صورت پیوسته با لمینت و یا ناپیوسته و مستقل استفاده می شود به این ترتیب عایق صوتی و حرارتی برودتی ایجاد می شود. فوم ها با اشکال متفاوت فوم معمولی، فوم سایلنت یا بی صدا که به صورت عایق هستند و فوم های آلومینیومی که مورد استفاده برای مکان هایی که گرمایش آن ها از کف تعبیه شده، قرار می گیرد. فوم ها را در همه سطح مکان پهن می کنند و سپس لمینت را بر اساس مکان برش می دهند و با کمک کلیک کار می نمایند. برای حفظ یکپارچگی لمینت ها از ابزار خاصی به نام قرنیز در دورتادور مکان استفاده می کنند.

لمینت
لمینت

کفپوش منزل

همیشه انتخاب یک کفپوش خوب و مناسب جزء آیتم های ضروری در دکوراسیون داخلی هر مکان به شمار می رود. با توجه به جنس و کیفیت هر کفپوش رنگ آن نیز تاثیر زیادی در زیبایی آن مکان دارد. سعی کنید که با توجه به سبک دکوراسیون محل رنگ کفپوش را انتخاب کنید. برای داشتن منزلی زیبا لازم است بین پارکت ، کاغذ دیواری، رنگ پرده ها، مبلمان و سایر وسایل خانه هماهنگی کافی باشد. برخی از افراد برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون منزل فقط به سراغ کاغذ دیواری های رنگی اعم از رنگ سبز، قرمز و غیره می روند اما نباید برای ایجاد تغییر و تحول در منزل فقط به سراغ کاغذ دیواری برویم گاهی لازم است برای ایجاد تحول به تغییراتی در کفپوش منزل بپردازیم. استفاده از پارکت چوبی یا پارکت لمینت به عنوان یک کفپوش مناسب می تواند منزلتان را زیبا و خاص کند. لازم است برای ایجاد هماهنگی در منزل حتما بین رنگ اجزا هارمونی لازم را داشته باشیم.

خرید کفپوش

برای ایجاد تمایز و اثر گذاری در دکوراسیون خانه، اولین مرحله کفپوش منزل است. برای انتخاب کفپوش مناسب توجه به جزﺋیات زیادی وجود دارد از جمله رنگ ،عرض ،جنس و بافت، که باید قبل از انتخاب مد نظر قرار بگیرد. به این صورت که باید بدانیم که از چه جنس پارکت در کدام قسمت و تا چه مدت، استفاده خواهیم داشت زیرا دانستن زمان تعویض پارکت در آینده، برای انتخاب درست اهمیت ویژه ای دارد. شما باید از بین معیارهای زیادی همانند بافت، دوام، عایق گرما بودن، ظاهر یا عایق صدا بودن، ویژگی‌هایی را که برای شما اهمیت دارند را تعیین کنید و کفپوش مد نظر را انتخاب کنید. انتخاب یک کفپوش خاص اهمیت ویژه ای دارد زیرا تفاوت زیادی با انتخاب یک فرش دارد زیرا فرش را میتوان راحت عوض کرد اما پارکت را حداقل یک یا دو سال بعد میتوان تعویض نمود.

لمینت

نتیجه

با توجه به معرفی هایی که از انواع پارکتها و حتی معایبی که از آنها اراﺋه شما خوانندگان محترم شناخت نسبی راجع به آنها پیدا کرده اید که هم آنرا بشناسید و هم بتوانید طبق سلیقه و خواسته خود از بین آنها انتخاب کنید. میتوانید پارکت مورد انتخابتان را با انواع کاغذدیواری های موجود در بازار هماهنگ کنید و فضای کلاسیک ،سنتی ، هنری و غیره را ایجاد کنید که بتواند نهایت آرامش را نیز به شما القا کند. بستگی دارد که شما خواستار کفپوش برای منزل خود هستید ویا خواهان ایجاد محیط کار خاص و منحصر به فرد برای جذب مشتری و القا احساس مدیریت و موفقیت خود به آنها .