کمی در مورد پارکت بدانیم

پارکت کفپوش چوبی میباشد که به همین دلیل به محیط زیست آسیبی نمیرساند. به صورت های مختلف جناغی ،آجری، شطرنجی و…. در کنار هم قرار میگیرند و کف ساختمان را میپوشانند. شیوه خاص نصب پارکت یعنی استفاده از چسب های مخصوص و پوشش های لاک و رنگ، باعث میشود که هیچ فضایی برای وجود موریانه و ایجاد خورندگی ،وجود نداشته باشد. پارکتها به دلیل داشتن جنس چوب نباید در کنار رطوبت و آب قرار بگیرد اما امروزه با پوشش های لاک، رنگ، روغن و…. پارکت ها در کنار آب و رطوبت نیز مقاوم است. امروزه کفپوش های جدیدی به نامهای ام دی اف و اچ دی اف نیز در بازار موجود است که به اشتباه پارکت گفته میشوند اما آنها لمینت هستند و تفاوتهای بارزی با پارکت ها دارند. این مواد فاقد ویژگی های بنیادی پارکت ها هستند. پارکتها در ابعاد و اندازه های مختلف موجود است.

پارکت از انواع کفپوش میباشد. کفپوشها بر اساس جنسشان به انواع مختلفی تقسیم میشوند. کف پوش های پی وی سی PVC)  که شبیه به لاستیک هستند و بیشتر برای مکانهایی استفاده میشوند که با رطوبت سر و کار دارد. کفپوشهای از جنس چوب که همان پارکت ها هستند و کفپوشهای از جنس ام دی اف فشرده با روکش لمینت .

پارکتها از جنس چوب خالص هستند و بیشتر در گذشته کاربرد داشته اند. با رشد و پیشرفت تکنولوژی و جایگزین شدن متریالهای مشابه با قیمت ارزانتر استفاده از پارکت ها رفته رفته کم رنگ تر شده است. پارکتها بصورت قطعات چوبی کوچکی هستند که در کنار هم قرار میگیرند و سطح را میپوشانند. کیفیت بسیار بالایی دارند و قیمت آنها نیز بسیار بالاست. امروزه استفاده از لمینت جایگزین پارکت ها شده است. همچنین واژه پارکت با لمینت معادل سازی شده است. به طوری که وقتی کسی میگوید پارکت میخوام به احتمال بسیار زیاد منظور لمینیت است. بهتر است از این واژه ها بصورت پارکتهای چوبی و پارکت های ام دی اف استفاده شود.

بنابراین هر کجای این سایت از کلمه پارکت به تنهایی استفاده شد، منظور همان لمینت است که امروزه بسیار بسیار پرکاربرد شده است.

جنس پارکتها

پارکتهای چوبی به دلیل نوع چوبی که ازآن تولید میشوند دارای کیفیت، طرح و نمای متفاوتی هستند. انواع جنس چوبهای مورد استفاده در پارکت 1) چوب بلوط، پر استفاده ترین نوع پارکت، مقاومت و سختی زیاد در برابر فرورفتگی دارند و دارای لکه های طبیعی روی بدنه خود هستند 2) چوب درخت زبان گنجشک، شبیه ترین چوب به بلوط اما سختتر و مقاومتر از بلوط، دارای رگه های طبیعی کمتر از بلوط، حتی قابل استفاده در حمام 3) چوب کاج، سختی و مقاومت کمتر اما محبوبترین چوب در تهیه پارکت است. دارای رگه های طبیعی. طیف و سیعی از رنگها را دارا میباشد 4) چوب بامبو، منحصر به فردترین نوع پارکت، از خیساندن ریشه های بامبو وتحت فشار بالا قرار دادن آنها به طوری که یک تخته سفت و محکم تولید شود. بسیار پایدار است. دارای لکه های محو، قابل استفاده درکف حمام 5) چوب افرا، پارکت سخت با رنگ روشن، فاقد لکه طبیعی، کثیفی کمتر دربازه زمانی بیشتر، مقاومترین نوع پارکت ها، قابل استفاده در حمام.

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکتها و لمنیت«

پارکت

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکت ها و لمنیت«

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکتها و لمنیت«

پارکتهای چوبی یا لمینت؟

برخی کارشناسان معتقدند که لمینت از جوانب مختلف کیفیت کمتری در مقایسه با پارکتهای چوبی برخوردار میباشد. از جمله مساﺋل لمینت میتوان به 1) عدم قابلیت ترمیم پذیری لمینت اشاره کرد که برای افرادی که قصد بازسازی کفپوش خود را دارند گزینه مناسبی نیست و عموما لمینت شامل یک لایه میباشد که درطول زمان در حال تجزیه و فرسوده شدن است. 2) لمینت متریالی طبیعی نیست اگر از آن دسته از افراد هستید که خواهان خرید جنس طبیعی یا همان اصل هستید لمینت گزینه مناسبی نیست. 3) سختی، متاسفانه سطح لمینت راحتی و نرمی لازم را نخواهد داشت. 4) دوام کم، طول عمر لمینت زیاد نیست و حتی اگربا گارانتی همراه باشد مدت آن کوتاه است. 5) لمینت حاوی ترکیبات شیمیایی خطرناک است که برای محیط زیست مناسب نمیباشد. 6)لغزنده بودن لمینت در مقایسه با پارکت های چوبی.

پارکت یا سرامیک؟

چوب از گرمای بی نظیری برخوردار است و اما سرامیک نیز با توجه به سردی فیزیکی مضرات بیشماری دارد. راه رفتن و نشستن کودکان روی سطح سرد سرامیک مضراتی بر روی رشد اندامها و مفاصلشان دارد. اگر جسم سنگینی بر روی سطح سرامیک انداخته شود به دلیل بافت شکننده آن، امکان شکستن آن وجود دارد که چوب این نقص را ندارد. طول عمر سرامیک کوتاه است اما چوب بیشتر از 50 سال مورد استفاده قرار میگیرد و میتوان پارکتهای سفید را با سمباده و روغن زدن همانند روز اول بدون هیچ تغییری در کیفیت و شکل احیا کرد در حالی که اگر سرامیک دچار ترک خوردگی یا خراشیدگی شود امکان ترمیم وجود ندارد. پارکت چوبی محصولی طبیعی است که در طبیعت تجدید پذیر و قابل تجزیه است بنابراین به طبیعت آسیبی وارد نمیکند اما سرامیک این ویژگی را ندارد. گونه های مختلف چوب باعث ایجاد انواع رنگها و طرحهای مختلف پارکتها برای انواع سلیقه های شما شده است.

خرید پارکتها

شما میتوانید برای خرید پارکتها از مجموعه شهر پارکت یا بصورت راه دور اقدام کنید و یا بصورت حضوری.
پیشنهاد میکنیم برای خرید پارکت های حتما بصورت حضوری اقدام کنید تا با نگاه بازتری اقدام به خرید نمایید.
مشاوران ما در هنگام خرید پارکتها توسط شما، بهترین راهنمایی را خدمت شما ارائه میدهند.
درهنگام خرید پارکت باید به چه نکاتی توجه کرد؟
لبه های کلیک شونده باید محکم شوند. در برخی از انواع پارکتها که زیاد مرغوب نیستند این لبه ها بعد از کلیک شدن خرد می شوند و عمر پارکت کم میشود.
یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید پارکت به آن دقت کنید، بحث استحکام لمینت روی آن است. این استحکام درجه بندی دارد که به صورت AC نمایش داده میشود. مثلا AC5 یعنی دارای بالاترین درجه ضدخش بودن میباشد.
همچنین سعی کنید از فروشگاههای معتبرخرید کنید تا علاوه برگارانتی محصول شامل مزایای خدمات پس از فروش هم شوید.

معیارهای خردید پارکتها

برای ایجاد تمایز و اثر گذاری در دکوراسیون خانه، اولین مرحله کفپوش منزل است. برای انتخاب کفپوش مناسب توجه به جزﺋیات زیادی وجود دارد از جمله رنگ، عرض، جنس و بافت، که باید قبل از انتخاب مد نظر قرار بگیرد. به این صورت که باید بدانیم که از چه جنس پارکتها در کدام قسمت و تا چه مدت، استفاده خواهیم داشت زیرا دانستن زمان تعویض پارکتها در آینده، برای انتخاب درست اهمیت ویژه ای دارد. شما باید از بین معیارهای زیادی همانند بافت، دوام، عایق گرما بودن، ظاهر یا عایق صدا بودن، ویژگی‌هایی را که برای شما اهمیت دارند را تعیین کنید و پارکتهای مد نظر را انتخاب کنید. انتخاب یک پارکتی خاص اهمیت ویژه ای دارد زیرا تفاوت زیادی با انتخاب یک فرش دارد زیرا فرش را میتوان راحت عوض کرد اما پارکتها را حداقل یک یا دو سال بعد میتوان تعویض نمود.

پارکت
پارکت

پارکتهای موجود در شهر پارکت (شهر کاغذ دیواری)

ما دارای 30 شعبه در کل کشور هستیم

سه شعبه در تهران

شعبه یافت آباد

آدرس: تهران،بازار مبل یافت آباد، پلاک 151، پاساژ برنا، طبقه دوم، شهر کاغذ دیواری مرکزی

65812214

65812350

شعبه سعادت آباد (شهرک غرب)

آدرس : تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی بعد از نیایش، نبش گلستان یکم، ساختمان بانک آینده، پلاک 79، طبقه منفی 1، شهر کاغذ دیواری

26767225

26767255

شعبه پاسداران

آدرس : میدان هروی خیابان موسوی ( گلستان پنجم ) بعد از مکران پلاک ۱۲۴ طبقه چهارم واحد 7

22977709

22931257


نمایی از فروشگاه ما در شهرک غرب (سعادت آباد)

تنوع بالایی از پارکت و لمینت در شهر کاغذ دیواری

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکتها و لمنیت«

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکتها و لمنیت«

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکتها و لمنیت«


نمونه مدلهای پارکت در مجموعه ما

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکتها و لمنیت«

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکتها و لمنیت«

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکتها و لمنیت«

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکت ها و لمنیت«

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکت ها و لمنیت«

»بخشی از تنوع بالای نمونه پارکت ها و لمنیت«

با توجه به پیشرفت در هنر معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمانها، هر روز شاهد به وجود آمدن وسایل ساخت و ساز جدید در ساختمان سازی هستیم مخصوصا در زیبا سازی آنها. کفپوش هم در کنار انواع کاغذ دیواری ها در دکوراسیون ها مورد استفاده قرار میگیرند. به طور کلی کفپوش لایه پوشاننده کف ساختمان یا هر مکان دیگری میباشد و شامل انواع کفپوش پارکت، لمینت، اپوکسی و…. میشود. کفپوشها در شاخه ای از صنعت به نام کف سازی کاربرد دارند. قبل از انتخاب نوع کفپوش مناسب با توجه به سلیقه خودتان و هارمونی بودن با وسایل محل باید کاربری آنرانیز در نظر بگیرید به این صورت که اگر بخواهید برای آشپزخانه کفپوش انتخاب کنید، حتما باید کفپوش ضد آب باشد. میتوان برای تغییر دکوراسیون محل کاملا کفپوش را بدون هیچگونه آثاری برداشت همانند لمینت وگاهی ازنوعی ازکفپوش استفاده کنیم که زیبایی و دوام بالایی داشته باشد.

پارکت
پارکت
پارکت
پارکت
پارکت

در این مجموعه شما می توانید تمامی محصولات پارکت و تمامی برندهای موجود در کشور را بصورت یکجا ببنید.

از ویژگیهای مجموعه دکوراسیون داخلی آرین آرایه این است که شهر پارکت و شهر کاغذ دیورای و شهر پرده در یک مجموعه ادغام شده اند و شما علاوه بر پارکتها دیگر محصولات را نیز می توانید کنار آن مشاهده کنید.

ویژگی های پارکت ها (لمینیت ها)

پارکتهای امروز قیمت مناسب تری نسبت به انواع چوبی گذشته دارند.

نصب آنها بسیار آسانتر از انواع چوبی است، زیر قطعات آنها بزرگتر میباشد.

  • تنوع بالا
  • رنج قیمت زیاد
  • عایق حرارت
  • عایق صدا

بر اساس چوب مورد استفاده در داخل مغز آن قیمت آن تغییر میکند. همچنین قطر پارکت هم میتواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد.

انواع 8 میل، 10 میل، 12 میل از انواع رایج پارکتها هستند.

همچنین لمینتی که روی آن کشیده میشود نیز بر اساس میزان قدرت و استحکام درجه بندی دارد. پارکتهای AC4 و AC5  دارای مقاومت در برابر خش میباشند. هر چه شماره این درجه بالاتر باشد میزان خش پذیری کمتر و در نتیجه دوام بیشتر میشود.

پارکت ها در انواع مختلف رنگ تولید میشوند. رنگهای قهوه ای، سفید، و طوسی از جمله پر مصرفترین رنگهای پارکتها میباشد.

برای نصب پارکت بجز خود پارکت چه چیزهای دیگری باید بخریم.

معمولا 90 درصد پارکت ها برای نصب نیاز به فوم سایلنت دارند. این فوم جدا از ضربه گیری نقش عایق صدا، حرارت را نیز ایفاده میکند. همچنین از سرخوردگی یا به اصطلاح راه رفتن پارکتها هم جلوگیری میکند. پس به میزان متراژ پارکت خریداری شده شما نیازمند فوم نیز میباشید.

همچنین برای تقاطع مکانها مثل ورودی پذیرایی به اتاق ها یا آشپزخانه شما نیازمند، گورده، اسکوتی و میت نیز میباشید. این ها بصورت شاخه ای تهیه میشوند.

همچین به احتمال زیاد شما نیازمند قرنیز هم هستید. معمولا قرنیز با رنگی متفاوت از پارکتها انتخاب میشود. تا به زیبایی کار افزوده شود.

کدام کشورها در تولید پارکت پیش رو هستند؟

کشورهای آلمان، ایتالیا، سویس، ترکیه و چین از جمله کشورهایی هستند که در این عرصه بسیار پیشرفت داشته اند.

آیا ایران هم پارکتی تولید میکند؟

بله آرتا یک برند شناخته شده ایرانی میباشد که با توجه به قیمت پایین پارکت های تولیدی آن کیفیت قابل قبولی نسبت به قیمت دارد.

آیا همه پارکتهای موجود در ایران چینی هستند؟

باید دقت کرد که تولید چین با چیزی که در چین تولید میشود تفاوت دارد. بسیاری از برندهای مطرح اروپایی کارخانه هایی در چین دارند و همان محصول را با همان کیفیت داخل کشور خودشان در چین تولید میکنند. بنابریان نمیتواند به این محصولات گفت تولید چین.

هرچند خود چین هم تولید بسیاری با کیفیت های مختلف داشته که در بازار ایران موجود هستند.

برای نصب پارکتها بجز خود پارکت چه چیزهای دیگری باید بخریم

معمولا 90 درصد پارکت ها برای نصب نیاز به فوم سایلنت دارند. این فوم جدا از ضربه گیری نقش عایق صدا، حرارت را نیز ایفاده میکند. همچنین از سرخوردگی یا به اصطلاح راه رفتن پارکتها هم جلوگیری میکند. پس به میزان متراژ پارکت خریداری شده شما نیازمند فوم نیز میباشید.

همچنین برای تقاطع مکانها مثل ورودی پذیرایی به اتاق ها یا آشپزخانه شما نیازمند، گورده، اسکوتی و میت نیز می باشید. این ها بصورت شاخه ای تهیه میشوند.

همچین به احتمال زیاد شما نیازمند قرنیز هم هستید. معمولا قرنیز با رنگی متفاوت از پارکت انتخاب میشود. تا به زیبایی کار افزوده شود.

نصب پارکتها چقدر زمان بر میباشد.

یک نصاب حرفه ای و تمیز کار احتمالا میتواند یک آپارتمان معمولی 100 متری را یک روزه تحویل دهد.

دقت کنید اگر نصب درست صورت نگیرد ممکن است راه رفتن روی پارکتها با سرو صدا توام باشد.

درز پارکتها چگونه است.

پارکتها معمولا به صورت درز V شکل و یا بدون درز هستند.

پارکتها بهتر است یا سرامیک ؟

پاسخ این سئوال بسیار بستگی به سلیقه شما دارد. شاید از معایب سرامیک بتوان سردی آن را نام برد. و یا از مزیتهای آن بتوان براقی و سطح صاف را نام برد. باید گفت این مزیت را پارکت دارد. پارکتهای با سطوح سیقلی هم وجود دارد.

یک مزیت سرامیک استفاده زیاد از آب است. ولی حتی بهترین پارکتها هم مقاومتشات در برابر آب مثل سرامیک نیست.

بنابراین این انتخاب بسیار بستگی به نوع استفاده شما و نوع نگهداری شما دارد.

همچین پارکتها ترک نمیخورد ولی این احتمال برای سرامیک زیاد است.

پارکتها ظاهر بسیار زیباتری از سرامیک دارد. رنگ بندی متنوع تر داشته و عایق سرما و گرما، صدا و ضربه میباشد. مثلا اگر چیزی از دستتان روی پارکت بیافند به احتمال زیاد نمیشکند و خود پارکتها نیز ترک بر نمیدارد.

سرمای سرامیک ممکن است باعث درد مفاصل شود.

قیمت پارکتهای چوبی

قیمت پارکتهای چوبی نسبت به سایر پارکتها تفاوت بسیار چشمگیری دارد. مثلا در حال حاضر که قیمت بهترین پارکت های لمینیتی حدود 400 هزار تومن میباشد قیمت معمولیترین پارکت چوبی بیش از یک میلیون تومان است.

مزیت های پارکتها

  • نصب آسان
  • نصب تمیز بدون کثیف کاری
  • زیبایی بسیار زیاد
  • تنوع طرح زیاد
  • تنوع رنگ
  • تنوع قیمت
نتیجه نهایی از پارکتها و کفپوش

با توجه به معرفی هایی که از انواع پارکتها و حتی معایبی که از آنها اراﺋه شد شما خوانندگان محترم شناخت نسبی راجع به آنها پیدا کرده اید که هم آنرا بشناسید و هم بتوانید طبق سلیقه و خواسته خود از بین آنها انتخاب کنید. میتوانید پارکتی که مورد انتخابتان است را با انواع کاغذ دیواری های موجود در بازار هماهنگ کنید و فضای کلاسیک، سنتی، هنری و غیره را ایجاد کنید که بتواند نهایت آرامش را نیز به شما القا کند. بستگی دارد که شما خواستار کفپوش برای منزل خود هستید و یا خواهان ایجاد محیط کار خاص و منحصر به فرد برای جذب مشتری و القا احساس مدیریت و موفقیت خود به آنها. معمولا پارکتهای طبیعی به دکوراسیون داخلی شما سبک کلاسیک و روستیک را القا میکنند.

کف خانه نقش بسیار مهمی در جلوه بصری دکوراسیون داخلی دارد. بنابراین تنوع زیادی از کفپوش برای مکانهای مختلف ساخته شده اند. کفپوش های از جنس پی وی سی، پلاستیک، چوب و ام دی اف

حتما از دیزانر خود در ارتباط به کف و هارمونی آن با سایر بخشها سوال بپرسید. هر رنگ کفی برای یک فضای خاص کابرد دارد. بطور کل امروه کف های تیره بیشتر در بین عموم باب شده اند.

بخصوص کف رستورانها از رنگ های تیره بیشتر اخیرا بیشتر استفاده میکنند.

به تصاویر زیبایی که کفپوش های پارکت و لمینت خلق کرده اند توجه کنید.

پارکتهای قهوه ای

براق

پارکتهای قهوه ای

براق

پارکتهای قهوه ای

براق

پارکتهای قهوه ای

براق

پارکتهای قهوه ای

براق

پارکتهای قهوه ای

براق