کفپوش لمینت و کفپوش چوبی

چوب های مورد استفاده برای کفپوش های چوبی شامل قطعات باریک و بلند پلانک و یا پارکت هستند. چوب های سخت معمولا دوام بیشتری نسبت به چوب های نرم دارند. لمینت یک مدل کف پوش شبیه چوب سخت است اما جنس اصلی آن تخته چند لایه و یا ورقه فیبر با تراکم متوسط MDF است و سطح روی آن لمینت پلاستیکی است. لمینت HDF یک ورقه فیبر با تراکم بالاست که سطح روی آن از یک لایه یا چندین لایه کاغذ تزﺋینی و یک سطح محافظ شفاف ساخته شده است. شاید لمینت بادوام تر از چوب سخت باشد اما قابلیت صیقل داده شدن دوباره را ندارد. کفپوش چوب پنبه درخت بلوط به صورت فرآورده فرعی از چوب پنبه درخت بلوط تولید می شود. این کف پوش های چوب پنبه ای از دوستداران محیط زیست محسوب می شوند زیرا پوست چوب پنبه درخت بلوط هر 9 تا 10 سال از بین می رود و به همین منظور به درخت صدمه وارد نمی شود. این کف پوش های چوب پنبه ای در دو مدل کاشی و همچنین با قطعات باریک و بلند تولید می شوند و به کمک چسب و حتی بدون چسب نصب می شوند. کفپوش های لمینت انواع متفاوتی دارند از جمله می توانند مانند کف پوش های سرامیکی و یا چوب های مختلف باشند. این کفپوش های لمینت با برجستگی و فرورفتگی های خاص خود با قفل شدن در داخل هم نصب می شوند.

کفپوش ارتجاعی

کفپوش های ارتجاعی از موادی ساخته شده اند که مقداری قابلیت ارتجاعی دارند. همچنین این کفپوش ها شامل فرآورده های مصنوعی متفاوتی از جمله لینولﺋم ، چوب پنبه (ورقه و یا کاشی )، پلاستیک و فرآورده های دیگر هستند. سن های نمایش که برای رقص و تﺋاتر و یا برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد از کف پوش های چوبی و یا کف پوش های ارتجاعی ساخته می شوند.

کفپوش
کفپوش

کفپوش چوبی

کف پوش های چوبی علی الخصوص انواع قدیمی آن ها معمولا در بعضی جاهای مشخص صدای جیرجیر دارند. دلیل این صدا کشیده شدن یک چوب بر روی چوب دیگر است و معمولا این صدا در محل اتصال با زیرساز sub floorاست. برای از بین بردن این مسﺋله می توانیم قطعات را به یکدیگر با میخ و یا پیچ محکم بچسبانیم. کف پوش های چوبی معمولا صداها را انتقال می دهند مخصوصا صداهای پاهای سنگین و فرکانس های بم و آهسته. لرزش زمین یک مشکل آزار دهنده کف پوش ها است. کفپوش ها نیاز به مراقبت دارند.

کفپوش بامبو

کفپوش بامبو یک نوع کف پوش چوبی است که باید دقت داشته باشیم که بامبو یک چوب سخت نبوده و نوعی نی است. این کف پوش خصوصیات مثبتی دارد از جمله سختی و استحکام، مقاومت و ظاهر شیک و مدرن. مقاومت این کفپوش به سختی چوب بلوط است و این چوب رایج ترین چوب مصرفی کف پوش می باشد. ظاهر کف پوش بامبو ممکن است به ظاهر سست باشد اما در واقع مقاومت زیادی دارد. این کفپوش خصوصیت مهم دیگری نیز دارد و آن انبساط کمتر آن در برابر هر نوع آب و هوا، نسبت به سایر کف پوش ها است. رنگ های بامبو شامل دو رنگ زیبا و طبیعی بلوند و کهربایی موجود است. قطعه های کف پوش بامبو به صورت عمودی و افقی بریده می شوند و ترکیب آن ها به صورت افقی بسیار زیبا و جذاب می باشد.

کفپوش

کفپوش PVC

جنس کفپوش PVC از جنس PVC یا پلاستیک است. به صورت پا برهنه و خیلی راحت روی آن می توانید قدم بگذارید و این مهمترین ویژگی این کف پوش است. همچنین از دیگر مزیت های این کف پوش قابل شستشو بودن آن می باشد و به همین دلیل است که این کف پوش برای مکان های تجاری و اداری بسیار مناسب است و با شستشوی مداوم آنجا مسﺋله ای ایجاد نمی شود. همچنین در داخل منازل جایی که در معرض برخورد با آب قرار دارد و برای زیبایی منزل باید حتما در آن کف پوش نصب شود، آشپزخانه است که این کف پوش برای این مکان بسیار مناسب است و کارایی لازم را دارد. مزایای دیگر این کف پوش شامل کیفیت و دوام بالا، مقاوم در برابر حرارت و اسید، سبک بودن وزن، نصب ساده و سریع، ارزان بودن و شباهت ظاهری به پارکت می باشد.

معایب کفپوش pvc و مقایسه با کفپوش لمینت

معایب این مدل کفپوش ها مدت زمانی است که برای نصب احتیاج داریم، اما نصب کفپوشها PVC مدت زمان بیشتری نسبت به لمینت می خواهد. اما مزیت کف پوش PVC نسبت به لمینت در ارزان تر بودن آن ها است اما اجرت نصب و زیرسازی آن از لمینت گرانتر است. بنابراین با محاسبه این نکات قیمت نصب هر دو بسیار نزدیک به هم می باشد. پس از نصب کردن کف پوش PVC متاسفانه باعث تخریب کف زیرین خود می شود و نمی توان از آن برای مکان دیگری استفاده نمود. از نظر زیبایی نسبت به لمینت این نوع کف پوش در رده پایین تری جای دارد. همچنین پس از مدتی استفاده از این کف پوش رنگ سطح رویه خود را از دست می دهد و رنگ آن به رنگ مشکی میانی تبدیل می شود.

کفپوش
کفپوش

خرید کفپوش

دنیای امروزی که باید همواره در همه جا به اطلاعات و منابع مهم مورد نیازمان دسترسی داشته باشیم، شرکت های تولیدی و بازرگانی برای تولید و منبع اطلاعات میبایست همیشه در دسترس باشد. برای یک بیننده تنها فاکتور مورد نظر جهت خرید قیمت آن است اما در مقام خریدار شرایط کاملا متفاوت است. بازار کف پوش همانند کاغذ دیواری ها به قدری متنوع است که اگر قصد خرید کف پوش را دارید و هنوز چیزی را انتخاب نکرده اید و به شما توصیه می کنم که اصلا به بازار نروید زیرا به دلیل مدل های مختلف وارداتی و غالبا از کشور چین، غافلگیر می شوید و غیر ممکن است انتخاب صحیح را انجام دهید. ما خریداران را از لحاظ انتظاری که از کف پوش خود دارند به 4 دسته تقسیم می کنیم :
1- افراد عادی که کفپوشها را برای منازل مسکونی خود می خواهند. در این صورت این افراد در خواستشان از کف پوش به مواردی چون زیبایی و نوآوری طرح کفپوشهابسنده می کند. البته درصد بالایی از خریداران جزء این دسته هستند.
2- انبوه سازان که فعالیت آن ها اجرایی و نهایی ساختن پروژه های در دست ساخت است. برای اینگونه افراد تامین سریع و با صرفه مهمترین نیاز آنان است. در این صورت شاخص اصلی خرید تحویل سریع و قیمت مناسب اجناس است.
3- افرادی که برایشان فاکتور جدید و تکنولوژیک بودن محصول اهمیت ویژه ای دارد. این افراد اهمیت زیادی به میزان قیمت نمی دهند و زیبایی محصول و داشتن برند معتبر در اولویت اول معیار انتخاب آنان است. شاخص اصلی انتخاب آن ها برند معتبر و کارایی بالای محصول است.
4- افرادی که کف پوش محکم و با دوام می خواهند. این افراد در گروه مشتریان برند ما قرار می گیرند.