نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب به عنوان مهمترین مکان موثر در آرامش و مامن نقطه توجه خاصی در دکوراسیون منزل محسوب می شود. در اتاق خواب معمولا سعی می شود از رنگهایی استفاده شود که بطور معمول در دیگر مکانهای منزل دیده نمی شود.

استفاده از رنگهای شاد و آرام مهمترین موارد هستند. اما در دکوراسیون اتاق خواب یک جزء اصلی به نام کاغذ دیواری همیشه نقش اساسی ایفا می کرده است. کاغذ دیواری به دلیل تنوع بالا در طرح و نقش مزیت بسیار زیادی نسبت به نقاشی در این میان خواهد داشت.

نقش اساسی این جزء از دکوراسیون داخلی بر هیچکس پوشیده نیست و همه افراد بنابه اقتضای سن و جنس محدوده سلیقه خاصی را در این طیف از رنگ و طرح خواهند داشت.

عمده مواردی که در این مقاله به آن می پردازیم قانون صد در صد نبوده و همیشه سلیقه افراد نقش مهمتری را بازی می کند. ولی در این بخش ما به چند قانون کلی که در آن از علم زیبایی شناسی، روانشاسی رنگها و اساساً علم روانشاسی استفاده شده است می پردازیم

      • سعی شود تا حد امکان از رنگهای تیره در کاغذ دیواری اتاق خواب استفاده نشود. استفاده از کاغذ دیواریهای تیره در اتاق خواب ممکن است پس از مدتی نوعی کسالت را ذره ذره در وجود شما نهادینه نماید به نحوی که آثار سوء ان پس از مدتی شما را با درجات مختلف به مشکلات روانی گرفتار نماید. گاهاً این مشکلات بسیار خفیف هستند و فرد اصلاً متوجه نمی شود که مشکلی دارد. این مشکلات بصورت خستگی ، خواب آلودگی دائمی و غیره می تواند بروز کند بی انکه فرد متوجه شود یکی از عوامل اصلی این حالت استفاده از کاغذ دیواری نامناسب برای اتاق خواب می باشد.
      • بهتر از در اتاق خواب از دو نوع کاغذ دیواری با طرح مختلف استفاده شود. هر چند می توانند این طرح ها با یکدیگر هم خوانی داشته باشند و یا از نظر رنگ نیز دارای هارمونی باشند. استفاده از رنگهایی که به شما  نشاط و شادابی می بخشد نظیر سبز و ابی گزینه مناسبی هستند.
      • در اتاق نوزادان می بایست از طرح های با اشکال ساده استفاده کرد بطوریکه برای نوزادان قابل هضم تر باشد. کاغذ دیواریهایی با طرح خال خالی ، توپ توپی ، تصاویر قلب و غیره می توانند گزینه های مناسبی باشند.
      • برای کودکان می توان از شخصیت های کارتونی محبوب آنها استفاده نمود . کاغذ دیواری با طرح سیندرلا، السا و انا برای دختران و بتمن و مرد عنکبوبی برای پسران می تواند مثالی در این زمینه باشد.
      • در کاغذ دیواری اتاق خواب دختران معمولاً از رنگهای صورتی و شاد بیشتر استفاده شده است
      • استفاده از رنگهای گرم نظیر کرم و قهوه ای نیز اگر بصورت ماهرانه باشد می تواند جلوه بسیار مناسب ایجاد کند
      • معمولاً برای دیوار پشت تخت خواب یک کاغذ دیواری متفاوت از کاغذ دیواری با زمینه اصلی در نظر گرفته می شود.

در ادامه شما با چند ایده مربوط به استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب جلب می نماییم

کاغذ دیواری اتاق خواب – استفاده از کاغذ دیواری قهوه ای در اتاق خواب

در این تصویر همانطور که مشاهده می کنید یک رنگ گرم مثل قهوه ای بخوبی از طریق کاغذ دیواری به این رنگ در اتاق خواب استفاده شده است

نور پردازی زیبا سبب آرام تر شدن محیط شده است. استفاده از کاغذ دیواریهای رنگهای کرم و قهوه ای در کنار هم نیز می تواند به زیبایی بیشتر کمک کند.

استفاده از کاغذ دیواری طوسی در اتاق خواب

استفاده از رنگهای خنثی نیز می تواند انتخاب خوبی برای کاغذ دیواری اتاق خواب باشد.

در این تصویر دیوار پشت تخت خواب به زیبایی با کاغذ دیواری زمینه طوسی و طرح مدرن با خطوط سفید پوشیده شده است. رنگهای خنثی نظیر طوسی و نقره ای می توانند یک فضای سنگین و با وقار به محیط شما بدهند. این رنگها برای کاغذ دیواری اتاق خواب توصیه می شوند.

در استفاده از کاغذ دیواری طوسی برای اتاق خواب می بایست توجه شود که ست دکوراسیون تخت و میز توالت تا حد امکان به سفید نزدیک باشد.