اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس

دکوراسیون اتاق خواب عروس:

اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس، برای اغلب افراد، عروسی تنها یک ‌بار در طول زندگی، برخلاف جشن تولدها و جشن‌های دیگر اتفاق می‌افتد.

زوج‌ها اغلب در تزئینات تالار، جشن‌های عروسی و ماه‌ عسل سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما در میان همه­‌ی این‌ها، ما به نحوی فراموش می‌کنیم که این روز بزرگ را با نهایت رضایت پایان دهیم.

در اینجا چند ایده­ی دکوراسیون اتاق خواب عروس جالب و جذاب برای شما آماده کرده‌­ایم که شما را در طول زندگی خود بسیار خوشحال خواهد کرد. هنگام تزئین اتاق برای زوج‌های تازه ازدواج‌کرده، دانستن سلیقه و انتخاب آن‌ها ضروری است.

اصولاً این تزیین معمولاً توسط بهترین دوستان یا خویشاوندان انجام می‌شود، که اگر با آگاهی از نکات اصولی دکوراسیون اتاق خواب عروس همراه باشد، می­‌تواند شب خاطره ­انگیزی را برایشان ثبت کند. برای آگاهی از این اصول با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب عروس

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب عروس

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب عروس یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید جهیزیه برای زوج‌­های جوان می­‌باشد. از آنجائیکه از نظر روانشناسی، هر رنگی باعث تأثیر بسزایی در هر فرد می‌­شود باید رنگ سرویس خواب که شامل تخت خواب، میز آرایش و صندلی کوچک آن، پاتختی و کمد می‌­باشد را مدنظر قرار داد تا آرامش بیشتری را برای زوج جوان فراهم سازد.

یکی از پرطرفدارترین رنگ­‌ها، رنگ آبی آسمانی است که باعث افزایش آرامش در اتاق خواب می­‌شود. به عنوان رنگ مکمل می‌­توان از رنگ سفید، طوسی روشن و فیلی بهره برد.

اگر اتاق خوابتان کوچک است، رنگ مکمل سفید باعث می­‌شود که فضای اتاق بزرگتر و بازتر نشان داده شود. رنگ قرمز نیز باعث افزایش هیجان می­‌شود. در زوج­‌هایی که روحیه­ی شادی دارند این رنگ می‌­تواند باعث حفظ شادابی و نشاط در آنان شود.

انتخاب سبک مناسب با سلیقه

انتخاب سبک مناسب با سلیقه

از جمله سبک­‌های محبوب در طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس می­‌توان به سبک مدرن و کلاسیک اشاره کرد. برای انتخاب تخت خواب این مسأله را در نظر داشته باشید که زیبایی تخت خواب و میزان دوام و مقاومت آن از فاکتورهای مهم می‌­باشد.

انتخاب نوع سبک نیز کاملاً سلیقه‌­ای می‌­باشد. منظور از سبک مدرن، ساده بودن وسایل انتخابی بکار رفته در دکوراسیون اتاق خواب عروس می‌باشد که راحتی و لطافت بیشتری را به همراه دارد.

در سبک کلاسیک سرویس خواب تزئیناتی دارد که در آن تاج تخت، پایه­‌های بلند و منبت کاری شده، پاتختی و کمد با کشوهای متعدد را می‌­بینید و زیبایی بیشتری دارد.

ورودی اتاق خواب تزئین شده با شمع و گل

القای احساس آرامش و راحتی

اتاق باید راحت و آرام باشد تا زوج خسته استراحت کنند و دوباره نیروی خود را بازیابند. طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس باید شامل گل‌ها، شمع و انواع تجملات نورانی باشد و نیز باید این نکته را مدنظر قرار داد که  همه چیز باید به خوبی سازماندهی شده باشد، در غیر این صورت، زوج از تمیز کردن گل‌های خشک شده بر روی تخت ‌خواب و بالش‌ها و کف اتاق خسته خواهند شد.

زوج باید بعد از مراسم در اتاق خواب خود، جایی را پیدا کنند که محل استراحت خوبی باشد. بالش‌های نرم و رنگی بر روی بسترهای دوست‌داشتنی، بخش مهمی از تزئینات اتاق‌خواب عروس هستند.

القای احساس آرامش و راحتی

نورپردازی

نورپردازی هر اتاقی بخصوص اتاق خواب عروس بسیار مهم است و باید به گونه­ای طراحی گردد که سبب انتقال آرامش و انرژی شود. در این امر می‌­توانید با قرار دادن چراغ در کنار تخت برای روشن نمودن اتاق استفاده کنید.

برای زیر کمد نیز می­‌توانید از لامپ­‌های رشته‌­ای استفاده کنید تا به آن زیبایی دو چندان ببخشید و همچنین در صورتیکه اتاق خواب عروس کوچک می­‌باشد از نورهای سقفی بهره بگیرید. اگر خواهان ایجاد نور ملایم هستید استفاده از لامپ­‌های LED توصیه می­‌گردد.

در ضمن به خاطر داشته باشید که تعبیه­‌ی مکانی جهت استفاده از نور خورشید نیز بسیار مهم است چرا که همیشه در کنار اصل نورپردازی، نورگیری مناسب نیز اهمیت ویژه­ای دارد.

اتاق خواب تزئین شده با شمع و گل

ورودی اتاق خواب تزئین شده با شمع و گل

برای خوش‌آمدگویی با شکوه و رویایی بودن شب خاطره‌انگیز بعد از برگزاری مراسم ازدواج، هیچ چیز بهتر از قرار دادن شمع و گل‌ها در دکوراسیون اتاق خواب عروس نیست.

انتخاب نورپردازی مناسب باعث ایجاد جلوه­ای خاص به اتاق خوابتان می­‌گردد. شیشه‌های بلوری با اندازه‌های بزرگ و کوچک را ترکیب کنید و آن‌ها را به زیبایی برای غنی کردن محیط با نور ملایم و نگاه گرم قرار دهید.

یک ایده‌­ی دکوراسیون اتاق خواب عروس شامل عکس‌های خوب این زوج در سراسر مسیر ورودی برای ایجاد یک فضای به یاد ماندنی است چرا که عکس احساساتی را بازگو می­‌کند، که شما قدرت بیان آن را ندارید و شبی به یاد ماندنی را برای زوج­‌های جوان ثبت می­‌کند.

خلاصه‌­ی مطلب:

با توجه به اهمیت اتاق خواب در القای آرامش برای زوج­‌های جوان در این مقاله سعی بر این داشتیم تا اصولی را هنگام خرید سرویس خواب در جهیزیه و نوع سبک متناسب با سلیقه بیان کنیم.

در کنار انتخاب سبک و رنگ، تزئین اتاق خواب عروس از مواردی است که باعث ثبت خاطره­ای به یاد ماندنی در آنان می­­‌شود که نباید از تأثیر استفاده از گل و نورپردازی مناسب و شمع­‌ها در طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس غافل شد.