اصول طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه

طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه:

اصول طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه، امروزه به دلیل اهمیت دادن روزافزون به زیبایی و آرایش، مراجعه به آرایشگاه‌­های زیبایی چندین برابر شده است.

گاهی اوقات حتی محل نشستن و گذران وقت مشتریان می­‌باشد، لذا ترجیح می­‌دهند تا در آرایشگاهی با دکوراسیون شیک و مدرن اینکار را انجام دهند.

از طرفی کسانی که صاحب آرایشگاه زنانه هستند هر چند سال یکبار قصد تعویض دکوراسیون را دارند و یا کسانی که قصد احداث چنین مکانی را دارند به اصول طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه بسیار دقت می‌­کنند تا محلی مناسب و آرامش‌بخش را برای جلب توجه مشتریان و تبلیغ توسط آنان فراهم سازند.

اگر با این اصول آشنایی ندارید و یا آشنایی شما با این اصول کافی نیست نگران نباشید، شما در این مقاله نسبت به تمامی این اصول آگاهی پیدا خواهید کرد.

اصول طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه

  • آینه

یکی از مهم­ترین بخش‌­های دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه، بکارگیری صحیح و اصولی آینه‌­ها می‌­باشد. توصیه می­‌شود تا اندازه­‌ی آینه­‌ها به قدری باشد که مشتری کاملاً و به راحتی خود را در آن ببیند و احساس خوبی داشته باشد.

همچنین یکی دیگر از راهکارهای استفاده­‌ی شیک و مناسب برای آینه­‌ها این است که اگر فضای کافی در زیر سقف در اختیار دارید، می­‌توانید از آینه­‌های آویز استفاده کنید.

اگر قصد دارید تا از فضای خود به شکل مطلوب­‌تری استفاده کنید، ما به شما استفاده­ از آینه­‌های پشت و رو را توصیه می‌­کنیم که به راحتی با قرار دادن صندلی در دو طرف آن، قابل استفاده می­باشد که برخی از آن‌ها قابلیت چرخش نیز دارند.

 میز و صندلی­‌های مخصوص

  • استفاده از میز و صندلی­‌های مخصوص

همانطور که اطلاع دارید یکی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه در نظر می‌­گیرند، استفاده از صندلی­‌های مخصوص با کاربری متفاوت می‌­باشد.

صندلی­‌های مخصوص سرشویی که باید در مکانی مناسب و به دور از دیگر مشتریان قرار داده شوند و در کنار آن قسمتی برای قرار دادن حوله، شامپو و… نیز در نظر گرفت، که می­‌توانید با آرایش و رنگ‌بندی خاص سقف در آن نقطه حس خوبی را به مشتری القاء نمایید.

میزهای مخصوص مانیکور که نیاز به جای مخصوص یا گوشه­‌ی آرایشگاه دارند که باید در کنار آن‌ها قفسه­‌های مخصوص لوازم مورد نیاز مانیکور را نیز تعبیه نمود.

صندلی­‌های مخصوص پدیکور که دارای پایه‌­ی چرخان و به شکل مبل بوده و به فضای زیادی هم نیاز دارند. طراحی میز پذیرش شیک و مدرن با رنگ و طرح‌بندی مشابه دیگر فضاها نیز از موارد مهم است.

استفاده از میز و صندلی­‌های مخصوص فضای نشیمن و انتظار نیز به راحتی مشتریان شما کمک شایانی می­‌کند.

رنگ بندی

  • رنگ بندی

هنگام ساخت دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه، رنگ بندی یا رنگ‌آمیزی اصولی بسیار حیاتی است چرا که اگر طبق اصول انجام گیرد می‌تواند زیبایی بقیه­‌ی اجزاء را بهتر نشان داده و دو چندان سازد در غیر این صورت باعث طرد شدن مشتری شما خواهد شد.

معمولاً برای دادن جلوه‌­ای خاص و داشتن فضایی پر انرژی رنگ سفید را به همراه رنگ­‌های مورد پسند خانم‌­ها یعنی صورتی، بنفش، آبی کمرنگ، زرد و مغز پست‌ه­ای بکار می‌­برند.

همچنین بهتر است که اگر به جای رنگ‌آمیزی از کاغذ دیواری آماده استفاده می‌­کنید، رنگ­‌های شاد و با فرمت عمودی را بکار ببندید و برای بکارگیری کفپوش نیز بهتر است که تک رنگ و متناسب با دیگر اجزای آرایشگاه زنانه باشد.

رنگ بندی

  • نورپردازی

زمانیکه بتوانید اصل نورپردازی را در طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه به شکلی مناسب به کار ببندید رضایت مشتری را تا حد زیادی جلب کرده‌­اید.

دقت داشته باشید که استفاده‌­ی همزمان نور سفید و زرد هم سبب می­‌شود تا رنگ پوست را بهتر نشان دهد و هم اینکه چشم را اذیت نکرده و سردرد ایجاد نمی­‌کند.

توجه داشته باشید که بکارگیری لامپ در کنار آینه، مناسب آرایشگاه­‌‎های زنانه­‌ی اروپایی بوده و نورپردازی در سقف مناسب کشورهای آسیایی می‌­باشد.

همچنین این نکته را نیز به یاد داشته باشید که آرایشگاه زنانه با نورپردازی عالی به معنای استفاده از لامپ­‌ها یا وسایل روشنایی زیاد نبوده بلکه به معنای قرار دادن آن‌ها در مکان مناسب و استفاده‌­ی اصولی می‌­باشد.

تزئینات و تصاویر

  • تزئینات و تصاویر

اکنون که تمامی نکات بالا را رعایت کردید همه چیز بجز یک مورد آماده است تا پذیرای مشتریان خود باشید، آن یک مورد هم تزئینات و استیکرها روی دیوار می­‌باشند.

برای پر کردن این فضا می­توانید از قرار دادن لوازم دکوری شروع کنید و یا اینکه برچسب یا استیکرهایی را روی دیوار قرار دهید تا توجه مشتریان را بیش از پیش به خود جلب نموده و زیبایی فضا را دو چندان نمایید.

سعی کنید هنگام طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه، تمامی اجزاء حتی همین استیکرها و نقش‌­ها و تزئینات با یکدیگر تناسب و ارتباط داشته باشند تا هماهنگی و توازن رعایت گردد.

دکوراسیون آرایشگاه زنانه

خلاصه­‌ی مطالب:

آرایشگاه زنانه به دلیل رغبت زیاد افراد به زیبایی خود، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، لذا کسانی که قصد دارند تا چنین مکانی را احداث نمایند یا می­‌خواهند دکوراسیون آن را تجدید نمایند، باید با اصول طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه آشنایی داشته باشند.

در کنار داشتن مهارت و تخصص کافی، دکوراسیون عالی نیز نقش اساسی در جلب توجه مشتری و تبلیغ توسط آنان دارد، لذا در این مقاله ما به شما کمک کردیم تا با ارائه‌­ی این اصول کاملاً با طراحی دکوراسیون برای آرایشگاه زنانه، شناخت پیدا کنید و با خیالی آسوده نسبت به آن اقدام نمایید.