اصول طراحی دکوراسیون برای رستوران

دکوراسیون برای رستوران:

اصول طراحی دکوراسیون برای رستوران، با توجه به تغییرات صنعت رستوران­ داری در سال­‌های اخیر، به نظر شما بعنوان یک مدیر رستوران، چرا طراحی دکوراسیون باید اهمیت داشته باشد؟

بحث درآمد یکی از مهم­‌ترین موارد آن است. با بی­‌توجهی به طراحی دکوراسیون برای رستوران، تعداد مشتری­‌ها کمتر شده و بالطبع درآمد شما را کاهش می‌­دهد. با توجه به سلیقه‌­ی مشتری، تعداد رستوران، تکنیک­‌های جدید بازاریابی و فروش و… یک بازار رقابتی در این صنعت ایجاد شده است.

در چنین شرایطی تنها افرادی که یک تجربه­‌ی آرامش بخش و خوشایند را در رستوران شما تجربه کرده باشند، جزء مشتریان شما محسوب می‌شوند. پس با ساختن محیطی جذاب و دلنشین می­‌توانید مشتریان بیشتری را به خود اختصاص دهید.

در این مقاله اصول طراحی دکوراسیون برای رستوران را بیان می‌­کنیم که بتواند به دلنشین­ ساختن فضای داخلی رستوران کمک کند و در عین تازگی و جذابیت، استقبال نسل جوان را به خود اختصاص دهد.

سبک طراحی در طراحی دکوراسیون برای رستوران

سبک طراحی در طراحی دکوراسیون برای رستوران

در طراحی دکوراسیون برای رستوران می­‌توانید از ایده­‌های گوناگونی استفاده کنید تا فضایی دلنشین را برای مشتریان خود ایجاد کنید.

انتخاب سبک از مهم­ترین اصول طراحی دکوراسیون برای رستوران است. بعد از انتخاب سبک و تعیین جامعه­‌ی آماری شما از این لحاظ که چه گروه سنی را به خود اختصاص می‌­دهد، درآمد، نوع شخصیت، سطح تحصیلات و علایق آن‌ها به چه صورت می­‌باشد، می­‌توانید المان‌­های تعیین کننده در تِم انتخابی خود را بیابید.

در سبک مدرن می­‌توان از بافت­‌هایی مانند چوب یا سنگ­‌های قیمتی و گرانبها استفاده کرد. در سبک سنتی، ایجاد فضای سنتی فضای داخلی یا میز و صندلی مورد استفاده می­‌تواند تجربه‌­ای متفاوت را برای مشتری­ شما ایجاد کند.

فضای آزاد در طراحی دکوراسیون برای رستوران

از اصولی که باید هنگام طراحی دکوراسیون برای رستوران مدنظر قرار دهید، توجه به فضاهای آزاد در داخل رستوران است. اگر می‌­خواهید به مشتریان خود تجربه­­­‌ی غذا خوردن خوب را بدهید، باید احساس راحتی را از طراحی دکوراسیون شما بگیرند. نحوه­‌ی چینش میزها باید به گونه­‌ای باشد که از یکدیگر فاصله­‌ی کافی داشته باشند تا کارکنان رستوران و مشتریان در مسیر یکدیگر قرار نگیرند.

اگر فاصله­‌ی کافی را در نظر نگیرید باعث کندی در خدمت رسانی به مشتریان می­­‌شود و همین امر سبب نارضایتی در مشتری می‌­­گردد. برخی از رستوران‌­ها بر روی تعداد صندلی‌های استفاده شده تمرکز دارند در حالی که در رستوران­‌های خوب بیشتر به محیط و فضای چینشی آن توجه دارند.

رنگ و نورپردازی در طراحی دکوراسیون برای رستوران

نوع رنگ انتخابی و مورد استفاده­ در رستوران، قدرت نفوذ روانی بسیار بالایی در جذب مشتری و القای حس آرامش بخش دارد. در سبک مدرن از طرح­‌هایی با رنگ آبی روشن و خاکستری یا رنگی که باعث روشنایی بیشتر محیط می­­‌شود، استفاده می‌­کنند.

در سبک سنتی بیشتر از بافت چوبی استفاده می­‌شود البته ناگفته نماند که استفاده از رنگ طلایی می­‌تواند آن را باشکوه جلوه دهد. رنگ­‌های قرمز، زرد و سبز نیز از نظر روانشناسی باعث افزایش اشتها می­‌شود.

اصول دیگری که در طراحی دکوراسیون استفاده می­‌کنند، نورپردازی است. از جمله عواملی که باعث می­‌شود مشتری زمان بیشتری را در رستوران شما بماند، انتخاب نور ملایم متناسب با فضا است. نورپردازی مناسب باعث می­‌شود که مشتری زمانی را در هنگام غذا خوردن، به صحبت کردن بپردازد و زمان بیشتری در رستوران بماند.

نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون برای رستوران

نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون برای رستوران

  • دیوارپوش‌­های لوکس و زیبا می­‌تواند شما را در دستیابی به هدف خود، کمک می‌­کنند.
  • انتخاب نوع صندلی با توجه به نوع سبکی که در رستوران خود دارید را فراموش نکنید.
  • استفاده از عناصر نمادین تزئینی مانند انواع مجسمه، تابلوهای نقاشی و… تکنیک­‌هایی است که باعث منحصر به فرد شدن رستوران شما می­‌شود.
  • فضای نامطلوب را برای قرار دادن صندلی انتخاب نکنید. فضاهایی مانند نزدیک به ورودی آشپزخانه، قسمت ورودی و خروجی در و نزدیک به سرویس بهداشتی انتخاب نامناسبی برای قرار دادن صندلی و میز است.
  • از تجهیزات آشپزخانه­‌ای در رستوران خود استفاده کنید که بوی غذا در فضای داخلی رستوران نپیچد. به تهویه­‌ی مطبوع و توجه به سرمایش و گرمایش فضای داخلی توجه لازم را داشته باشید.
  • در نظر گرفتن مکانی برای انتظار در طراحی دکوراسیون برای رستوران می­‌تواند رضایت مشتری را بالاتر ببرد.

خلاصه­‌ی مطلب:

طراحی دکوراسیون برای رستوران باعث جذب مشتریان و افزایش درآمد می­‌شود. در این مقاله به معرفی اصولی همچون انتخاب نوع سبک، توجه به فضای خالی و رنگ و نورپردازی فضای داخلی رستوران پرداختیم.

با در نظر گرفتن اصول و نکاتی که در رابطه با طراحی دکوراسیون برای رستوران گفته شده شما می‌­توانید محیطی جذاب و دلنشین را برای مشتریان خود تدارک ببینید. محیطی جذاب و دلنشین با رضایت بالا و جذب مشتری جدید و افزایش مشتریان وفادار می‌­تواند شما را به اهدافتان نزدیک­تر کند.