اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه

دکوراسیون فروشگاه:

اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه، فروشگاه شما بزرگ باشد یا کوچک، در مرکز شهر قرار گرفته باشد یا حومه­ی شهر، لباس­­ در آن عرضه شود یا مواد خوراکی و یا لوازم جانبی و…

طراحی دکوراسیون فروشگاه شما باید به گونه‌­ای باشد که شیک و جذاب به نظر برسد. افزایش جذابیت بصری دکوراسیون فروشگاه شما، مشتریان جدید را به خود جذب خواهد کرد و پتانسیل فروش شما را افزایش می­‌دهد.

اگر تا به حال از هیچ طرحی برای دکوراسیون فروشگاه خود استفاده نکرده‌­اید و یا فکر می­‌کنید که فروشگاه شما جذابیت خود را از دست داده است.

در این مطلب ما به شما آموزش می‌­دهیم که بتوانید اصولی را در طراحی دکوراسیون فروشگاه خود به کار ببرید و مشتریان را جذب کنید. با ما همراه باشید.

طرح و رنگ در طراحی دکوراسیون فروشگاه

طرح و رنگ در طراحی دکوراسیون فروشگاه

انتخاب یک الگوی رنگی باید همیشه اولین قدم شما در تزئین “فروشگاه” شما باشد. طرح و رنگ، لحن و حالت فضای دکور شما را تعیین می‌کند.

در ذهن خود، نوع فضایی که می‌خواهید ایجاد کنید و تجربه­­‌ی یک خرید در آن داشته باشید را هنگام انتخاب یک طرح و رنگ در ذهن خود داشته باشید.

اگر فروشگاه شما در محصولات شوینده و محصولات معدنی تخصص دارد، از رنگ‌های روشن و سفید استفاده کنید تا محیط آرامش ‌بخش‌­تری ایجاد کنید.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ می‌تواند به نفع شما به کار رود، به عنوان مثال، با تزئین یک مغازه‌­ی شکلات فروشی از رنگ قرمز و نارنجی برای ترویج احساس گرسنگی می­‌توانید به صورت حرف‌ه­ای از این طراحی استفاده کنید.

ویترین در طراحی دکوراسیون فروشگاه

ویترین در طراحی دکوراسیون فروشگاه

ویترین لوکس شما نه تنها نقش مهمی در نحوه­ی ارائه­‌ی کالا و محصولات به مشتریان شما بازی می‌کند، بلکه همچنین مشخص می‌کند که تجربه­‌ی خرید مشتریان چقدر با حس آرامش انجام می‌­پذیرد.

ویترین همیشه باید با موضوع “فروشگاه”، بدون ایجاد حواس پرتی برای خرید کالاها، ایجاد شود و در بهترین مکان ممکن قرار بگیرد. از خلاق بودن نترسید؛ یک مغازه­ی لباس‌های قدیمی با استفاده از صندلی‌های عتیقه و میزها‌ی عتیقه و یا یک فروشگاه چوبی با ویترین لوکس و شیک طراحی کنید.

مشتریان شما به خصوص زنان، از رفتن به دنبال کالا در راهرویی که پشت یک مشتری دیگر باشد، خودداری خواهند کرد. این امر حتی اگر مشتری به یک محصول خاص علاقه­‌مند باشد نیز صادق است.

یک راه ساده برای اجتناب از این مشکل این است: اطمینان حاصل کنید که راهروی فروشگاه شما و ویترین­‌ها به گونه­‌ای است که به مشتریان، محصولات را به خوبی نمایش می‌دهد.

استفاده از نشانگر نمایش دهنده­ی قیمت و مشخصات محصول

استفاده از نشانگر نمایش دهنده­ی قیمت و مشخصات محصول

استفاده از نشانگر‌ها به تنهایی با استفاده از کلمات می‌تواند برای مشتریان یکنواخت و خسته‌کننده باشد. استفاده از تصاویر برای انتقال اطلاعات در فروشگاه به کار می‌رود، زیرا اکثر مردم به راحتی به محرک­‌های بصری پاسخ می‌دهند.

استفاده از نشانگر‌ها در یک فروشگاه کوچک ممکن است نادیده گرفته شود و یا به مرور فراموش شود. اما این را بدانید که در این دنیای فروشگاهی رقابتی، قطعاً این نکته، موردی است که نباید آن را سرسری گرفت.

همین امروز چند دقیقه وقت بگذارید و در اطراف فروشگاه خود قدم بزنید و ببینید آیا علامتتان طبق اصولی که در بالا ذکر شد، قرار گرفته است یا خیر. از عدم توجه مشتریان به نشانگرهای فروشگاه خود ناامید نشوید و سعی کنید هر چه زودتر برای رفع آن اقدام کنید.

محل قرارگیری صندوق در طراحی دکوراسیون فروشگاه

محل قرارگیری صندوق در طراحی دکوراسیون فروشگاه

قرار گرفتن محل درست صندوق به کنترل رفت و آمد و جلوگیری از ازدحام مشتریان و مدیریت درست فروشگاه منجر می­‌‎شود و یکی از نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید.

اگر مشتریان شما از سمت راست وارد فروشگاه می­‌شوند و از طریق راهرویی آنان را به انتهای فروشگاه و سپس به جلوی فروشگاه راهنمایی می­‌کنید، قطعاً بهترین مکان برای قرار گرفتن صندوق قسمت جلویی فروشگاه و سمت چپ می­‌باشد.

همچنین اگر یک نفر در یک فروشگاه کوچک هستید و یا چندین نفر در فروشگاه بزرگ و می­‌خواهید مشتریان را علاوه بر دریافت وجه از مشتری، زیر نظر داشته باشید که چه کسی، چه چیزی را خریداری می­‌کند باید به این نکته توجه داشته باشید که صندوق در جایی قرار نگرفته باشد که باعث ازدحام در روزهای شلوغ شود که همین امر اثر منفی را بر روی فروشگاه شما خواهد گذاشت.

جمع بندی مطالب

با توجه به صنعتی شدن زندگی شهری و حضور فروشگاه­‌های کوچک و بزرگ و وجود بازار رقابتی در این مطلب به طراحی دکوراسیون فروشگاه پرداختیم.

از جمله اصولی که به بیان آن پرداختیم می‌­توان به ایجاد طرح و رنگ مناسب، ویترین، استفاده از نشانگرهایی برای معرفی محصول و قیمت و محل قرارگیری صندوق اشاره کرد. امیدواریم که رعایت این موارد با وجود بازار رقابتی، بتواند باعث جذب مشتریان بیشتر برای فروشگاه شما باشد.