جذاب‌ترین مدل‌های دکوراسیون اتاق ایرانی

دکوراسیون اتاق ایرانی:

نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق ایرانی، می‌بایست یادآور فرهنگ ایرانی باشد و به نوعی بتواند اصالت ایرانی بودن خود را منعکس سازد.

دکوراسیونی سنتی و شیک که آداب و رسم و رسوم ایرانی بودن را به معنای واقعی و حقیقی خود مطرح می‌سازد. دکوراسیون اتاق ایرانی با فرش ایرانی و مبلمان ایرانی جلوه‌ای جذاب‌تر را به دنبال خواهد داشت.

در این میان چیدمان وسایلی کاملاً ایرانی و شیک می‌تواند در دکوراسیون منازل و اتاق‌های مختلف به شکلی بی‌نظیر و منحصر به فرد انجام گردد.

 نکات مهم در دکوراسیون اتاق ایرانی

 نکات مهم در دکوراسیون اتاق ایرانی

دکوراسیون اتاق ایرانی، طبیعتاً دکوراسیونی مملو از مدل‌ها و طرح‌هایی سنتی و جذاب که به عنوان یک برند ممتاز می‌تواند اصالت ایرانی بودن خود را به نمایش گذارد.

در دکوراسیون اتاق ایرانی می‌توان به نکات زیر توجه نمود تا بهترین اتاق و منزلی ایرانی با انعکاسی از ایرانی بودن را خلق نمود، از جمله این نکات مهم عبارتند از:

یکی از سبک‌های ممتاز برای دکوراسیون اتاق، سبک ایرانی – سنتی می‌باشد، که می‌تواند جلوه‌ای خارق‌العاده را به اتاق مورد نظر ببخشد.

در چیدمان دکوراسیون اتاق ایرانی می‌تواند از رنگ‌هایی شاد با طرح‌ها و نگاره‌های ایرانی استفاده کرد.

وسایل بکار رفته در اتاق ایرانی نظیر، فرش، مبلمان، تزئینات، کمد، دیوار، تابلو و یا گل و گیاه می‌تواند به شیوه‌ای ایرانی و براساس چیدمان ایرانی در نظر گرفته شود.

استفاده از صنایع دستی ایرانی نظیر، ظروف سفالی، کرسی، ترمه و غیره می‌تواند جلوه ایرانی بودن یک اتاق ایرانی را حفظ کند و بر جذابیت آن بیافزاید.

بهره‌گیری از خلاقیت و ایده‌پردازی می‌تواند دکوراسیون خلاقانه ایرانی را برای اتاق ایرانی مهیا نماید؛ مثلاً استفاده از کرسی‌های قدیمی، ترمه برای رومیزی، استفاده از قالب‌ها گنبدی بر دیوارها، صندوقچه‌های قدیمی و غیره نمونه‌هایی از این طرح ابتکاری می‌باشند.

استفاده از نورپردازی‌ها در کنار دیوار و کفپوش‌هایی با طرح ایرانی می‌تواند در یک دکوراسیون ایرانی به شکلی نوین مطرح گردد.

مدل‌های ایرانی از دکوراسیون اتاق ایرانی

مدل‌های ایرانی از دکوراسیون اتاق ایرانی

دکوراسیون ایرانی می‌تواند بر اساس سبک‌های کلاسیک، مدرن، سنتی و ترکیبی از هر کدام بکار برده شود؛ بنابراین می‌تواند مدل‌هایی ویژه  و متنوعی را داشته باشد که با توجه به سلایق مختلف از آن بهره‌مند شد.

از جمله مدل‌هایی رایج و جذابی که برای دکوراسیون اتاق ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از:

الف) مدل جذاب دکوراسیون اتاق ایرانی با سبک آبی سنتی

ب) مدل جذاب دکوراسیون اتاق ایرانی با سبکی کاملاً ایرانی- سنتی

ج) مدل جذاب دکوراسیون اتاق ایرانی با تم‌های سنتی

د) مدل جذاب دکوراسیون اتاق‌های ایرانی با ترکیب‌بندی رنگ‌ها به شیوه‌ای سنتی

ه) مدل جذاب دکوراسیون اتاق‌های ایرانی با فرش ایرانی، یکی از ویژگی‌های ممتاز و اصیل دکوراسیون اتاق‌های ایرانی استفاده از فرش ایرانی و دستی می‌باشد.