دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی به سبک مدرن و مشتری مدار

دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی:

دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی، از گذشته تا امروز بنا به نیاز جامعه و تغییر ذائقه مردم در خرید دستخوش تغییرات زیادی شده است.

مردم امروزی در همه شئونات زندگی خواهان رفاه هستند و امروزه برای خرید روزمره به فروشگاه‌های مواد غذایی که به سبک بقالی‌های قدیمی چیدمان شده‌اند.

یا فضایی شلوغ و نازیبا دارند و پیدا کردن اجناس و خرید در آن‌ها به هیچ وجه راحت و لذت بخش نیست مراجعه نمی‌کنند. سبک دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی، اصل اول انتخاب یک فروشگاه برای خرید است.

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی

طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

  • قفسه

قفسه‌ها در دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی، هم از نظر شکل ظاهری و ابعاد و هم از لحاظ چیدمان و جایگذاری اهمیت دارند، ارتفاع قفسه‌ها باید استاندارد باشد تا افراد برای برداشتن کالاها از بالاترین طبقه یا پایین‌ترین قفسه دچار مشکل نشوند.

از قفسه با اشکال متنوع و جذاب و متریال‌های مختلف فلز، چوب، شیشه و پلاستیک فشرده در فروشگاه استفاده کنید. قفسه‌ها باید در فواصل استاندارد در امتداد یا روبه روی هم فروشگاه چیده شوند.

  • نظم

کالاها باید در قفسه‌ها و یخچال‌های یک فروشگاه منظم واصولی  چیده شود و حتماً اتکت قیمت و نام کالا داشته باشند. مدام باید قفسه‌ها چک شوند تا همیشه قفسه پر از محصول باشد محصولات از یک خانواده یا مشابه هم باید در نزدیکی هم چیدمان شوند.

کالاها را جذاب چیدمان کنید و همینطوری فقط در قفسه قرار ندهید و خلاقیت داشته باشید برای مثال می‌توانید عسل و مرباجات را در قفسه‌های شبیه موم عسل هستند و بر روی دیوار ساخته شده چیدمان کنید یا برای چیدمان میوه‌ها از روش‌های خلاقانه استفاده کنید، ایجاد تنوع در عین نظم بر جذابیت فروشگاه شما می‌افزاید و بر میزان فروش شما تاثیر مستقیم می‌گذارد.

  • تفکیک و فضاسازی

در دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی، کالاهای بهداشتی و شوینده باید از مواد غذایی تفکیک شوند اینکه یک قفسه مواد غذایی و قفسه روبرویی یا کناری اش مواد شوینده و بهداشتی باشد اصلاً اصولی نیست باید حتماً قفسه‌های روبروی هم و کنار هم از یک خانواده محصولات باشند.

برای فضاسازی می‌توانید اختلاف سطح ایجاد کنید برای مثال مواد شوینده و بهداشتی یا یخچال‌ها و یا حبوبات و بُنشن فله‌ای در سطح بالاتر یا پایین‌تر فروشگاه قرار دهید، این اختلاف سطح با ساخت دو یا چند پله ایجاد می‌شود.

ترفند دیگر استفاده از رنگ یا قفسه‌های متفاوت است یا المان‌هایی مانند تصاویر مرتبط مثل پوشک بچه، شامپو یا بستنی و مواد لبنی. هرچه یک فروشگاه بزرگتر باشد لزوم فضاسازی برای راحتی مشتریان بیشتر حس می‌شود.

طراحی دکوراسیون فروشگاه

  • رنگ

ترکیب رنگ فروشگاه مواد غذایی شما باید شور و هیجان خرید را در مشتریان بیشتر کند. متریال چوب برای کفپوش یا قفسه‌ها و دیوارهای فروشگاه حس گرما ایجاد می‌کند.

  • نور

نور فضا را شاد و پرانرژی می‌کند، بنابراین در دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی، باید نورپردازی مناسب و اصولی انجام شود نور در وهله اول باید بر روی قفسه‌ها و کالاها متمرکز شود تا مشتری راحت انتخاب خود را انجام دهد.