دکوراسیون و طراحی زیباترین دکوراسیون

 طراحی زیباترین دکوراسیون:

دکوراسیون و طراحی زیباترین دکوراسیون، هر انسانی و هر محیطی نیازمند آرایش و چیدمان بخصوصی می‌باشد که با عنوان دکوراسیون می‌توان از آن نام برد.

دکوراسیون نوعی هماهنگ‌سازی یا اراستن وسایل با فضای مورد نظر می‌باشد که براساس سلایق مختلف و طرح‌های متنوع انجام می‌گیرد.

با تغییراتی که در فضای کار، تحصیل، زندگی و حتی فضای شهری می‌دهیم نوعی تغییر اساسی در نحوه زندگی و آرامشی روانی عالی را بدست خواهیم آورد.

دکوراسیون از جمله مباحثی است که امروزه نقش مهمی در زندگی ما دارد و با توجه به فضای مورد نظر با مدل‌هایی گوناگون ترسیم و اجرایی می‌شود.

 انواع طراحی دکوراسیون

 انواع طراحی دکوراسیون

دکوراسیون‌ها با توجه به نوع فضا و ظواهر مربوطه می‌تواند در دودسته کلی قرار بگیرد:

دسته اول: مربوط به دکوراسیون خارجی (نمای ساختمان یا مبلمان شهری)

دسته دوم: مربوط به دکوراسیون داخلی است که بیشترین مبحث ما در ارتباط با این نوع دیزاین می‌باشد. انواع دکوراسیون داخلی نیز با توجه به عواملی گوناگون در مدل و طرح‌های مختلفی انجام می‌شود، از جمله این عوامل عبارتند از:

نوع فضا، فضای اداری، فضای تجاری، فضای اتاق خواب، اتاق پذیرایی، اتاق نوزاد، اتاق دخترانه، اتاق پسرانه، اتاق نشیمن، فضای آشپزخانه، فضای رستوران، فضای کافی شاپ و غیره…

ابعاد فضا، اندازه و مساحت در نحوه طراحی دکوراسیون مهم می‌باشد، مثلا دکوراسیون برای فضای بزرگ با دکوراسیون برای فضای کوچک با هم متفاوت خواهد بود.

 نکات مهم در طراحی زیباترین دکوراسیون

 نکات مهم در طراحی زیباترین دکوراسیون

آنچه به عنوان نکات مهم در طراحی زیباترین دکوراسیون می‌توان مطرح کرد، شامل موارد متعددی است که با توجه به آن می‌توانیم نقش یک دکوراتیو را برعهده بگیرم و طرحی زیبا و متفاوت را برای محیط خود انجام دهیم. از جمله این نکات عبارتند از:

استفاده از طراحی اولیه، قبل از شروع به کار سعی کنید طرح مورد نظرخود با توجه به نوع فضا و ابعاد آن بر روی کاغذ پیاده سازی کنید و سپس تناسب با طرح کار خود را آغاز نمایید.

ب) استفاده از قوه خلاقیت و ایده‌پردازی، منظور انجام کاری خارق‌العاده و منحصر به فرد نیست گاهی با ست نمودن پرده و کوسن‌های می‌توان به این مهم رسید. لازم است طرحی ابتکاری و تغییری جزئی ایجاد کنید و از کار خلاقانه خود در دکوراسیون مور نظر لذت ببرید.

ج) وسایل دکوراسیون، آنچه قرار است در دیزاین فضای مورد نظر بکارگرفته شود نقش مهمی در طراحی دکوراسیون خواهد داشت. مثلاً، استفاده از مجسمه‌ها، گلدان‌های بزرگ یا آباژورهای ایستاده کنار مبلی می‌تواند به میزان قابل توجهی جذابیت یک دکوراسیون را افزایش دهد.

د) نورپردازی، استفاده از تکنیک نورپردازی نقش مهمی در دیزاین فضاهای مختلف دارد.

کفپوش و دیوارپوش، استفاده از نوع کفپوش و دیوارپوش شیک و متناسب با دیزاین محیط نیز اثر مهمی در چشم‌انداز محیط مورد نظر خواهد داشت. می‌توانید با توجه به رنگ دیوار یا کفپوش طرحی زیبا ترسیم نمایید و وسایلی متناسب را برای آن لحاظ کنید.