راهکارهایی جهت چیدمان دکوراسیون زیبا برای منزل

دکوراسیون زیبا برای منزل:

داشتن دکوراسیون زیبا برای منزل، خواسته همه اعضای خانواده بخصوص خانم‌های خانه است. برای همین همیشه به دنبال ایده و راهکار برای چیدمان دکوراسیون منزل هستند.

در این مطلب قصد داریم راهکارهایی جهت چیدمان دکوراسیون زیبا برای منزل به شما ارائه دهیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون زیبا برای منزل

طراحی دکوراسیون زیبا برای منزل

همه عناصر مورد استفاده در دکوراسیون داخلی مکمل همدیگر هستند، بنابراین باید دقت کنید که با هم متناسب باشند. برای مثال رنگ، طرح و بافت کفپوش باید با دیوارها تناسب داشته باشد.

اگر کفپوش شما از جنس چوب و به رنگ طوسی است، با توجه به رنگ کفپوش باید یک رنگ از تنالیته‌های طوسی یا سفید یا رنگی که با کفپوش تناسب داشته باشد انتخاب کنید.

اگر برای دیزاین قسمتی از دیوار از تخته یا پنل جوبی یا تکه‌های چوب رنگی استفاده می‌شود، باید با رنگ و بافت کفپوش هماهنگی داشته باشد، اگر کفپوش شما طرح‌دار می‌باشد کاغذ دیواری شما باید ساده باشد و بالعکس اگر کفپوش ساده است کاغذ دیواری طرح‌دار مناسب‌تر است.

جیدمان دکوراسیون زیبا برای منزل

چیدمان دکوراسیون زیبا برای منزل

در جیدمان دکوراسیون زیبا برای منزل باید یک ضرب آهنگ بصری ایجاد شود، حالا این ضرب آهنگ چیست؟ ریتم یا ضرب آهنگ باعث می‌شود چشمان شما در چرخش به دور فضا عناصر وزن‌های بصری متفاوت را دنبال کند.

یک مثال ساده تاریکی و نور، چشمان از فضای تاریک به سمت نور حرکت می‌کنند یا کنتراست، مانند دو سایه رنگ که در چرخه رنگ‌ها در مقابل هم قرار دارند یا مواد و مصالحی مانند چوب و فلز که با هم ترکیب می‌شوند یا هندسه متفاوت اجزا که چشم را  از یکی به دیگر انتقال می‌دهد دایره، مستعطیل و منحنی و غیره استفاده از ریتم یا ضرب آهنگ فضای شما را زیبا می‌کند.

نکات طراحی دکوراسیون زیبا برای منزل

نکات طراحی دکوراسیون زیبا برای منزل

دکوراسیون زیبا برای منزل نیاز به یک اصل مهم دارد آنهم مقیاس و تناسب است. اجزای دکوراسیون در فضا باید طوری انتخاب و چیدمان شوند که انگار از نظر ابعاد و شکل و رنگ به یکدیگر تعلق دارند زمانیکه شما بتوانید این مقیاس و تناسب را ایجاد کنید دکوراسیون شما به طرز جادویی زیبا جلوه می‌کنید.

برای مثال دوسوم اتاق باید به مبلمان اختصاص داده شود یا 4 هفتم دیوارهای یک اتاق دیزاین شود و یا ارتفاع وسایل اتاق به نحوی باشد که چشم با ریتم آن‌ها را دنبال کنید بالا و پایین شود.

فقط توجه داشته باشید مقیاس و تناسب یکی نیستند مقیاس مقایسه اجزا و عناصر در کنار هم است و تناسب به اندازه اشاره می‌کند. یک مثال بسیار خوب برای درک صحیح اندازه این است که وسایل باید با اندازه بدن انسان تناسب داشته باشد ارتفاع کانتر یا درب کابینت‌های آشپزخانه باید به نحوی باشد که با قد فرد تناسب داشته باشد.