رعایت این نکات، طراحی دکوراسیون نشیمن زیبا می‌کند!

طراحی دکوراسیون نشیمن:

رعایت این نکات، طراحی دکوراسیون نشیمن زیبا می‌کند، اتاق نشیمن، محل دور هم جمع شدن، دیدار و گفتگوی اعضای خانواده و یکی از مهمترین اتاق‌های هر خانه‌ای است.

از اینرو طراحی دکوراسیون نشیمن اهمیت خاصی دارد و باید در طراحی آن فضایی ایجاد کنیم که گرمی، محبت و صمیمیت را القاء کند و در عین حال زیبا، شیک و دلپذیر باشد.

قبل از اینکه اقدام به چیدمان یا تغییر دکوراسیون نشیمن کنید، تصمیم بگیرید که چه سبکی را دوست دارید و چه محدودیت‌ها و چه قابلیت‌هایی برای اجرای سبک دلخواهتان دارید؟ و در نهایت با درنظر گرفتن تمام این موارد برنامه‌ریزی کنید و به سراغ خرید لوازم و آکسسوری‌ها بروید.

ترکیب رنگ، در کوچک یا بزرگ شدن فضا تاثیر می‌گذارد، اگر فضای اتاق نشیمن شما کوچک است از رنگ‌های خنثی و ملایم برای دیوارها استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند سفید، طوسی روشن، صورتی ملایم اتاق شما را دلبازتر جلوه می‌دهد.

می‌توانید ابتدا ترکیب رنگ دلخواهتان برای مبلمان و دکوراسیون را انتخاب کنید و پس از آن دیوارها را متناسب با ترکیب رنگ اتاق نشیمن رنگ کنید. البته رنگ‌های خنثی قابلیت ترکیب با رنگ‌های مختلف را دارند در صورتیکه تمایلی به استفاده از رنگ‌های خنثی ندارید می‌توانید این ترفند را به کار ببندید.

برای ترکیب رنگ طراحی دکوراسیون نشیمن از قانون 10-30-60 استفاده کنید، به این معنی که 60 درصد رنگ فضا را کف و دیوارها تشکیل می‌دهند 30 درصد را مبلمان و 10 درصد سایر لوازم دکوراسیون.

طراحی دکوراسیون نشیمن

چند اصل مهم در طراحی دکوراسیون نشیمن

نور، فضای شما را گرم و پرانرژی می‌سازد موجب درخشش رنگ‌ها می‌شود، اگر در طراحی دکوراسیون نشیمن سقف کاذب دارید هرگز تنها از یک چراغ تزئینی یا لوستر در وسط سقف استفاده نکنید و از لامپ‌های LED در کنار چراغ یا لوستر برای نورپردازی استفاده کنید.

کفپوش را از جنس نرم انتخاب کنید زیرا کودکان برای تماشای تلویزیون دوست دارند روی زمین بنشینند کفپوش‌های چوبی گرمابخش هستند و بخاطر بافت و رنگ‌های منحصربه فرد، هم فضای شما را شیک می‌کنند و هم قابلیت ست شدن با هر نوع دکوراسیونی را دارند.

مبلمان و وسایل را به دیوار نچسبانید یک فاصله‌ای ایجاد کنید تا گرما و آرامش در اتاق جریان داشته باشد. مبلمان، میز صندلی‌ها و لوازم دکوراسیون را طوری چیدمان کنید که حس راحتی داشته باشید و هر کجا که چشم می‌چرخانید وسیله نباشد و هرج و مرج در فضا ایجاد نشود.

در دکوراسیون نشیمن، اتاق‌های کوچک به جای استفاده از مبلمان‌های تکی از کاناپه یا مبل ال استفاده کنید.

چند اصل مهم در طراحی دکوراسیون نشیمن

نکات طراحی دکوراسیون نشیمن

تلویزیون در دکوراسیون نشیمن اکثر خانه‌ها، بعنوان نقطه کانونی قرار می‌گیرد و مبلمان و لوازم حول نقطه کانونی چیدمان می‌شود، طراحی تلویزیون‌های امروزی به گونه‌ای است که می‌توان آن را روی دیوار نصب کرد.

بنابراین باید مناسبترین دیوار را برای نصب آن انتخاب کرد و به مسیر تابش نور خورشید از پنجره به اتاق توجه داشت، زیرا تابش نور به صفحه تلویزیون مشاهده تصاویر را دچار مشکل می‌کند.

اگر اتاق شما کوچک است از تابلوهای چند تکه و اگر بزرگ می‌باشد. از یک تابلوی بزرگ نقاشی یا هر اثر هنری روی دیوار، هماهنگ با ترکیب رنگ فضا استفاده کنید.