سه ایده دکوراسیون زیبا برای منزل

 دکوراسیون زیبا برای منزل:

طراحی دکوراسیون زیبا برای منزل، نیاز به طرح و نقشه دارد. افراد زیادی برای تغییر دکوراسیون منزلشان هزینه می‌کنند، مبلمان و لوازم جدید خریداری می‌کنند یا رنگ دیوار و دیزاین دیوارها را تغییر می‌دهند.

اما در نهایت به آن زیبایی و شیکی مطلوب و مورد توقع نمی‌رسند و گاهی بعد از چند بار تغییر چیدمان خسته می‌شوند و دست از تلاش بر می‌دارند و خودشان را به نتیجه و تغییرات حاصله راضی می‌کنند. در این مطلب سه ایده دکوراسیون زیبا برای منزل مطرح می‌کنیم.

دکوراسیون زیبا برای منزل با ایده‌های متفاوت

دکوراسیون زیبا برای منزل

  1. نور

نور در زیبایی و درخشندگی فضای شما غوغا می‌کند، ضمن اینکه لوسترها و چراغ‌های تزئینی منزل شما را شیک و جذاب می‌کند. سبک نورپردازی را تغییر دهید اگر فضای شما بزرگ است از نورهای مخفی، لوسترها و چراغ‌های تزئینی ایستاده در گوشه و کنار فضا لابه لای لوازم استفاده کنید.

می‌توانید با نور برخی از قسمت‌های دکوراسیون را برجسته سازی کنید و جلوه و نمای بیشتری به آن بدهید برای مثال جایی که میز ناهار خوری یا میز خاطره یا گلدان های گل شما قرار گرفته را می‌توانید با چراغ‌های تزئینی آویز یا ایستاده نورانی، درخشان و شیک‌تر کنید.

احتمالاً بعد از تغییر سبک نورپردازی یک دکوراسیون زیبا برای منزل دارید و دیگر نیازی به تغییر مبلمان و کل دکوراسیون نیست.

طراحی دکوراسیون زیبا برای منزل

  1. قفسه و شلف‌های دیواری

دکوراسیون زیبا برای منزل همیشه با تغییرات بزرگ حاصل نمی‌شود و گاهی تغییرات جزئی تفاوت‌های بزرگ ایجاد می‌کند. شاید زمان آن رسیده دور و برتان را خلوت کنید و انواع و اقسام لوازم دکوری را که در گوشه و کنار منزل چیدمان کرده‌اید را سر و سامانی ببخشید.

یک قفسه زیبا و خلاقانه یا شلف‌های دیواری جذاب و خلاقانه می‌تواند هم ظاهر منزل شما را شیک و جذاب کند، هم فضای شما را کاربردی و کارآمدتر کند.

ایده دکوراسیون زیبا برای منزل

  1. استفاده از المان های هنری

یک المان هنری مانند یک اثر نقاشی می‌تواند زیبایی مسحورکننده به فضا بدهد. دیوارها را خلوت کنید یا اگر دیوار شما هیچ زینتی ندارد با یک تابلوی نقاشی آن را آذین کنید. البته می‌توانید تابلو را روی دیوار نصب نکنید، تابلوی نقاشی را جایی قرار دهید که بیشترین نور و جلوه را داشته باشد.

اگر فضای شما وسیع است از تابلوی بزرگ استفاده کنید و اگر فضای شما کوچک است از تابلوهای چند تکه به کار ببرید. به ترکیب رنگ تابلو توجه داشته باشد که با فضای شما همخوانی و کنتراست داشته باشد.

در سال‌های اخیر کاغذهای دیواری سه بعدی به بازار آمده که طرح‌های مختلفی دارند، می‌توانید یک طرح نقاشی بسیار زیبا انتخاب کنید و کاغذ دیواری را به آن بچسبانید.

از المان‌های هنری دیگری مانند مجسمه یا حجم‌های دکوراتیو هم می‌توانید استفاده کنید.