طراحی جذاب دکوراسیون نشیمن به سبک مدرن

دکوراسیون نشیمن به سبک مدرن:

طراحی جذاب دکوراسیون نشیمن به سبک مدرن، امروزه با کوچک شدن فضای خانه‌ها و تغییر معماری، اتاق نشیمن دیگر یک اتاق مجزا نیست و به محض ورود به هر خانه و آپارتمانی با نشیمن مواجه می‌شویم، بنابراین یکی از پرجلوه‌ترین بخش‌های یک خانه است.

طراحی دکوراسیون نشیمن معرف سلیقه، احساسات، خلق و خو و زیبایی شناسی صاحب خانه می‌باشد، از اینرو همه افراد برای طراحی دکوراسیون نشیمن حساسیت زیادی بخرج می‌دهند.

زیباترین و شیک‌ترین چیدمان و دیزاین را براساس سلیقه و بودجه برای این فضا انتخاب می‌کنند، طراحی به سبک مدرن از محبوبترین سبک‌ها برای دکوراسیون نشیمن است.

دکوراسیون نشیمن به سبک مدرن

طراحی مدرن دکوراسیون نشیمن

برای اینکه دکوراسیون نشیمن را به سبک مدرن دیزاین کنید، باید بدانید در سبک مدرن چه نکاتی حائز اهمیت است. در این سبک شما باید به ریزترین جزئیات توجه کنید، نور و دکور ساده بدون پیچیدگی‌های فلسفی یا هنجارهای موجود (مینیمالیسم)، خلاقانه و جذاب از ویژگی‌های مهم سبک مدرن و در حقیقت علت محبوبیت این سبک است.

در هنگام طراحی دکوراسیون نشیمن رعایت سادگی و راحتی باید در دستور کار شما باشد تا به جذابیت مطلوب برسید و البته به همین سادگی نیست هر چند که شما در انتخاب رنگ‌ها براساس سلیقه آزاد هستید.

اما باید در ترکیب رنگ‌ها دقت داشته باشید که فضای شما دلگیر و ناخوشایند یا بیش از اندازه گرم نشود و رنگ‌ها حس آرامش، انرژی و نشاط را به شما القاء کنند.

قانونی هست مبنی بر اینکه 60 درصد رنگ دکوراسیون را کف و دیوارها، 30 درصد را مبلمان و 10 درصد را لوازم دکوری تشکیل می‌دهد و در نهایت آنچه که باعث زیبایی و درخشش رنگ‌ها می‌شود به فضا روح می‌بخشد، نور است.

طراحی مدرن دکوراسیون نشیمن

  • ترکیب رنگ

اگر قصد دارید مانند حرفه‌ای‌ها ترکیب رنگ را انجام دهید باید برای ترکیب رنگ، رنگ‌های گرم، سرد و خنثی را بشناسید و تا حدودی به روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید.

رنگ‌های خنثی نظیر سفید، بژ و تنالیه‌های طوسی که در سبک مدرن کاربرد زیادی دارند قدرت زیادی برای ترکیب با سایر رنگ‌ها دارا می‌باشند.  ترکیب رنگ‌های روشن نشان از شخصیت‌های پر انرژی و رنگ‌های پررنگ و قوی یک سبک زندگی پویا را نشان می‌دهند.

موسسه پنتون در سال 2018 برخی از ترکیب رنگ‌های مدرن را معرفی کرد، که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم، شما می‌توانید از این ترکیب رنگ‌ها ایده‌های جذابی برای انتخاب رنگ مبلمان و دکوراسیون نشیمن بگیرید.

رنگ‌های سبز همراه با طیف‌های زرد، فیروزه‌ای و بنفش

زرد روشن همراه با صورتی ملایم، سبز، زیتونی، فیروزه‌ای و آبی

بنفش روشن، صورتی و سبز پاستلی همراه با زرد و توتی

آبی و سبز همراه با صورتی، فیروزه‌ای و بنفش

رنگ‌های گرم نارنجی، توتی، صورتی، زرد و آبی روشن پاستلی

آبی، فیروزه‌ای، نارنجی، هلویی و طیف‌های خاکستری

زرد و صورتی روشن همراه با رنگ‌های خنثی و طیف‌های گرم زمینی

پالت رنگ‌های روشن فیروزه‌ای، آبی، صورتی، بنفش، نارنجی و خاکستری

دکوراسیون نشیمن

  • نور و دکور مینیمالیسم

اهمیت نور پیش از این بیان شد برای نورپردازی از نورهای مخفی در دیوارها و سقف‌ها، چراغ‌های تزئینی ایستاده، زمینی، دیواری  و لوسترهای مدرن، جذاب و شیک استفاده کنید.

یک قانون در دکور مینیمالیسم وجود دارد که می‌گوید زیبایی در اوج سادگی، در یک دکوراسیون نشیمن مدرن خلاقیت و استفاده از المان‌های هنری مانند آثار نقاشی، موجب خلق یک فضای خاص، منحصربه فرد و جذاب می‌شود.