طراحی حرفه‌ای دکوراسیون داخلی ایرانی

طراحی حرفه‌ای دکوراسیون:

طراحی حرفه‌ای دکوراسیون داخلی، ایرانی‌ها به ویژه خانم‌ها علاقه زیادی به طراحی دکوراسیون منازل خود دارند. اما طراحی استاندارد دکوراسیون داخلی ایرانی یا هر سبکی از دکوراسیون نیاز به یکسری الزامات اولیه و همچنین رعایت چند قانون مهم دارد.

امروز در این مطلب قصد داریم تا در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی به شیوه حرفه‌ای چند نکته مهم را با شما مطرح کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی

3 ویژگی‌ مهم در دکوراسیون داخلی ایرانی حرفه‌ای

  • دانش کافی

برای طراحی دکوراسیون شما باید آگاهی مقدماتی درباره دانش معماری و معماری داخلی داشته باشد، این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا نسبت به کاربری فضاها بتوانید هر فضایی را در جهت راحتی و رفاه بیشتر بطور استاندارد بهینه سازی و کارآمدتر کنید.

رنگ، متریال، عناصر و بافت‎های مختلفی در طراحی دکوراسیون استفاده می‌شود، بنابراین شما باید اطلاعات کافی در زمینه رنگ شناسی، روانشناسی رنگ، ترکیب رنگ‌ها، همچنین انواع متریال، مواد، بافت‌ها و عناصری که در دکوراسیون کاربرد دارد و چگونگی نحوه استفاده از آن‌ها داشته باشید، تا بتوانید به نتیجه ای مطلوب در طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی برسید. سبک شناسی هم برای طراحی دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است.

  • زیباشناسی

شاید زیباشناسی مفهوم عمیق و پیچیده‌ای داشته باشد، ولی در طراحی دکوراسیون داخلی، می‌توان ساده گفت زیباشناسی یعنی درک عمیق زیبایی محیط پیرامون و چگونگی ارتباط آن با جایگاه انسان. از دوران پست مدرن زیبایی اهمیت خاصی یافت در جنبه محیطی نوآوری‌های زیادی در ارتباط با انسان شکل گرفت.

  • خلاقیت

خلاقیت لازمه وجود هر هنری و هنرمندی است. بکارگیری ذوق و خلاقیت در دکوراسیون داخلی، مانند عصای جادویی عمل می‌کند و با کمی چاشنی خلاقیت و ذوق می‌توان هر فضایی به شکلی مسحورکننده دکوراسیون نمود

اگر این سه ویژگی مهم را دارید تا می‌توانید در خود ایجاد کنید زمان آن رسیده که به سراغ طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی یا هر سبک دلخواه بروید.

قوانین دکوراسیون داخلی

 قوانین دکوراسیون داخلی:

  • تعادل، به معنی حفظ وزن بصری فضا است، نباید جایی از اتاق شما شلوغ و هرج و مرج و در نقطه‌ای خالی و رها باشد.
  • اثر خط در طراحی دکوراسیون، بسیار مشهود و حائز اهمیت است. خطوط مستقیم، خطوطی مهم و قوی در طراحی هستند نظیر درها و پنجره‌ها

خطوط منحنی، حالت جذاب و ظریف در فضا ایجاد می‌کنند، مانند میزهای گرد، سایه لامپ‌ها

خطوط افقی، موجب قدرت و احساس آرامش فضا می‌شوند، نظیر پنجره‌های وسیع و میزهای تخت

خطوی عمودی، در ارتفاع و رسمیت بخشیدن به فضا کمک می‌کنند، نظیر پنجره‌های سقف تا کف

خطوط قطری، احساس حرکت و پویایی در فضایی ایجاد می‌کنند، نظیر یک اثرهنری، پایه‌های میز

اهمیت دکوراسیون داخلی

  • رنگ، مهمترین عامل برای داشتن یک دکوراسیون جذاب و زیباست.

رنگ‌های طبیعی ساده‌ترین و بهترین روش برای دکوراسیون هستند.

رنگ‌های کم رنگ منعکس نور و رنگ‌های تیره کاهنده نور می‌باشند.

رنگ‌های ملایم و پارچه‌های درخشان فضای شما را لوکس و جذاب می‌کنند.

از رنگ‌های بیش از اندازه تیره یا روشن برای رنگ آمیزی دیوارها دوری کنید.

  • بافت در طراحی ایجاد جذابیت و هیجان می‌کند و باعث زنده شدن فضا می‌شود. بافت نور، بافت متریال و بافت پارچه‌ها و سایر عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی غوغا و جادویی از زیبایی ایجاد می‌کند.