طراحی حرفه‌ای دکوراسیون داخلی زیبا

طراحی دکوراسیون داخلی زیبا:

برای طراحی دکوراسیون داخلی زیبا باید قوانین و اصولی را رعایت کنیم. امروز ما در این مطلب قصد داریم مهمترین اصول و قوانین را برای طراحی دکوراسیون داخلی زیبا با شما مطرح کنیم اصول و قوانینی که با رعایت آن‌ها در طراحی دکوراسیون قطعاً به نتیجه‌ای شگفت‌انگیز دست خواهید یافت. پس با دقت و تمرکز ما را همراهی کنید.

الگو در طراحی دکوراسیون

الگو در طراحی دکوراسیون

اگر خواهان طراحی دکوراسیون داخلی زیبا هستید، پس قطعاً نیاز به الگو است. الگو تاثیر بسزایی در ظاهر و احساسی که در فضای اتاق القاء می‌شود دارد، الگو همان فرم تزئینی یا طراحی است که در محیط تکرار می‌شود.

الگوهای گل‌دار لطیف، حس تازگی و باز بودن به فضای اتاق می‌بخشد و الگوهای با گل‌های شلوغ ظاهری رسمی به وجود می‌آورند.

استفاده از نوارهای افقی وسیع بر روی دیوار مانند کاغذ دیواری‌های با خطوط افقی یا پرده‌های با طرح خطوط افقی یک اتاق کوچک را از نظر بصری بزرگتر نشان می‌دهند.

نوارهای عمودی پهن نیز به لحاظ بصری سقف‌های کوتاه را بلندتر نشان می‌دهد، مانند کاغذدیواری با خطوط عمودی یا همان پرده با خطوط عمودی.

اشکال هندسی جذابیت فوق‌العاده‌ای می‌توانند در فضا ایجاد کنند و امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی از این اشکال کاربرد زیادی دارند.

الگوهای سنگین و وحشی هم فضا را کوچک و بسته جلوه می‌دهند.

 ایده طراحی دکوراسیون داخلی زیبا

 ایده طراحی دکوراسیون داخلی زیبا

  • کنتراست، تکرار، درجه‌بندی، جریان و تابش پنج دستورالعملی هستند که ریتم دکوراسیون داخلی را تعیین می‌کنند. ایجاد ریتم یا ضرب آهنگ یکی از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی زیبا می‌باشد.

کنتراست را در رنگ، نور یا ترکیب متریال می‌توان ایجاد کرد برای مثال میز سیاه در کنار کابینت‌های سفید آشپزخانه زیبایی و جلوه زیادی دارد یا متریال چوب در برابر فلز و یا تاریکی در برابر نور.

  • تکرار، زمانی اتفاق می‌افتد که عناصر طراحی در فضا تکرار شوند، مانند تکرار رنگ‌ها، الگوها، خطوط و اشکال مشابه هم، بافت‌ها. این عناصر مشابه می‌توانند وحدت و یکپارچگی در فضا ایجاد کنند.
  • تابش، به معنی تعادل و تکرار عناصر طراحی در اطراف یک نقطه مرکزی است انگار نوک پرگار را در نقطه وسطی قرار داده و اطراف آن را می‌کشیم، مانند چیدمان صندلی حول یک میز ناهارخوری گرد، تکرار اشیاء دایره ای در فضای اتاق حس تعادل ایجاد می‌کند.
  • درجه‌بندی، جذابیت بصری ویژه‌ای را در فضا رقم می‌زند مانند به کاربردن اشیاء در اندازه‌های مختلف از کوچک تا بزرگ در اتاق مثل یک ردیف مجسمه به اندازه‌های مختلف بر روی میز تلویزیون یا گوشه شومینه، درجه بندی در رنگ هم کاربرد دارد سایه‌های مختلف از روشن تا تیره را می‌توان در دکوراسیون به کار گرفت.
  • جریان، یعنی انتقال ظریف از یک عنصر به عنصر دیگر، چشم باید با موفقیت از یک شی به سوی شی دیگر هدایت شود.