طراحی داخلی دفتر کار، شیک و مدرن

طراحی داخلی دفتر کار:

طراحی داخلی دفتر کار، شیک و مدرن، دفترکار شما بیانگر شخصیت کاری و اخلاقی، اعتماد به نفس، هوش، ابتکار و خلاقیت و حتی میزان قدرت و موفقیت شماست.

از این‌رو طراحی داخلی دفترکار شما بسیار مهم است ضمن اینکه دفترکار مکانیست که فرد ساعات‌ها در آن زندگی می‌کند، باید محیطی آرام و مملو از انرژی داشته باشد تا فرد بدون خستگی و کسالت بتواند ساعت‌ها در آن وقت سپری کند با مراجعه کنندگان، مشتریان، کارمندان، همکاران، موکلان یا سایر افراد به تناسب حرفه‌اش دیدار، گفتگو، تعامل یا جلسه داشته باشد.

نکات مهم در طراحی داخلی دفترکار

اولین نکته در طراحی داخلی دفترکار، تناسب شغل با طراحی دفترکار افراد است شاید این تصور پیش بیاید که ما یک دفترکار شیک طراحی می‌کنیم و بعد از اجرایی کردن دکوراسیون از المان‌ها و نمادهایی در دفترکار استفاده می‌کنیم که نماد و نشان دهنده نوع فعالیت حرفه‌ای فرد باشد که این کاملاً اشتباه است.

باید طراحی داخلی دفترکار شخص براساس حرفه و شغل او انتخاب و چیدمان شود. برای مثال دفترکار یک مهندس طراح صنعتی باید به سبک صنعتی باشد و دفترکار یک وکیل کلاسیک و نسبتاً مجلل.

نکات مهم در طراحی داخلی دفترکار

  • رنگ

در طراحی داخلی دفترکار، مانند هر طراحی دکوراسیون دیگری ترکیب رنگ حائز اهمیت است باید متناسب با سبک دفتر خود رنگ‌ها را انتخاب کنید. برای مثال یک دفترکار مجلل برای مبلمان اداری از طرح چوب کلاسیک استفاده می‌کنند.

بنابراین تنالیته‌های رنگ قهوه‌ای در این دکوراسیون رنگ غالب است. قهوه‌ای رنگی خنثی و گرم می‌باشد و ترکیب آن با رنگ‌های شیری، کرم، طلایی، سبز، آبی و زرشکی می‌تواند دفترکار شما را مجلل و شیک کند.

اگر یک دفترکار مدرن در نظر شماست در ترکیب رنگ‌ها محدودیتی ندارید فقط توصیه چند نکته لازم است، روانشناسی رنگ‌ها را مطالعه کنید، طبیعت گرمی و سردی رنگ‌ها را بشناسید و با ترکیب رنگ‌ها کاری کنید که در نظر و نگاه اول هر فردی وارد دفترکار شما می‌شود ناخودآگاه حس خوشایندی به شما و کارتان پیدا کند.

استفاده افراطی از رنگ‌های تیره یا رنگ‌های گرم و سرد باعث آزار، دلزدگی و تخلیه انرژی فردی که در دفترکار، فعالیت می‌کند و افرادی که به آن دفتر مراجعه می‌کنند می‌شود استفاده رنگ سفید تنها یا رنگ مشکی تنها دفتر شما را بی‌روح می‌کند.

طراحی داخلی دفترکار

  • مبلمان اداری دفترکار

همانطور که اشاره شد به فراخور سلیقه و نوع فعالیت فضای دفترکار را چیدمان کنید در دفاتر مجلل از مبلمان سبک کلاسیک چوب یا چرم و در دفاتر مدرن از مبلمان اداری مدرن با متریال‌های چوب، فلز، شیشه و چرم با ترکیب رنگ مناسب با فضا استفاده می‌کنند که مبلمان چوبی بیش از سایر مبلمان اداری مورد توجه و پسند است. مبلمان را جایی قرار دهید که در مرکز قدرت باشد و به فضا تسلط کامل داشته باشید.

در طراحی داخلی دفترکار، مبلمان اداری را متناسب با اندازه فضای دفترکار انتخاب کنید به محض باز شدن در نباید صندلی و میز مدیریت هویدا شود و بهتر است زیر پنجره هم مبلمان اداری را چیدمان نکنید. نظم را رعایت کنید و به جزئیات توجه داشته باشید تا دفترکار بدون هرج و مرج و آشفتگی باشد.

 اگر فضای دفترکار بزرگ است و جلسات هم در آن برگزار می‌شود میز و صندلی کنفرانس را فراموش نکنید.

طراحی دفترکار

  • تزئینات

المان‌ها یا نمادهایی که طراحی داخلی دفترکار، افراد کاربرد دارد صددرصد به نوع فعالیت فرد مرتبط است و اما برخی موارد باید در هر دفتری رعایت شود وجود کتابخانه یا قفسه کتاب.

گل و گیاه به دفترکار شما طراوت و زیبایی ببخشد.

قاب‌های افتخار، مدارک تحصیلی و تخصصی، تقدیر و تشکر را همینطور روی دیوار ردیف نکنید مطمئن باشید برای افرادی که وارد دفترکار شما می‌شوند جذابیتی ندارد که هیچ باعث خستگی چشم هم می‌شود فکری مناسب برای آن‌ها کنید چند تا از مهمترین‌ها با قاب‌های شیک بر روی دیوار نصب کنید و بقیه را در قفسه‌ها قرار بدهید.

حتماً در اتاق یک تابلو داشته باشید یک اثر هنری یا تابلوی مرتبط به کار

در دفاتر مجلل وسط اتاق یا زیر مبلمان فرش یا قالیچه با طرح و نقش و رنگ متناسب پهن کنید.