طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن، کاربردی، شیک و مدرن

طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن:

طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشیمن، کاربردی، شیک و مدرن، امروزه به سبب کوچک شدن فضای خانه‌ها، دیگر مانند گذشته اتاق نشیمن و پذیرایی از هم مجزا نیست، برای همین دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن با هم مورد توجه است.

اما با یک نقشه و طرح هوشمندانه می توان دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن را هم کاربردی و هم زیبا، جذاب و شیک طراحی کرد.

اتاق پذیرایی همانطور که از نام آن برمی‌آید اتاقی است که در آن از میهمانان پذیرایی می‌شود و اتاق نشیمن هم اتاقی خودمانی و صمیمانه برای دورهمی اعضای خانواده است. حالا وقتی این دو اتاق یکی می‌شود، یعنی باید شما با حفظ خصوصیات اتاق نشیمن از آن بعنوان اتاق پذیرایی میهمانان هم استفاده کنید.

چند ترفند برای تفکیک فضای اتاق نشیمن و پذیرایی

چند ترفند برای تفکیک فضای اتاق نشیمن و پذیرایی

اگر در وسط خانه ستون باربر یا اصلی دارید می‌توانید روی آن پنل چوبی نصب کنید و روی آن تلویزیون دیواری را قرار دهید.

پنل چوبی که روی ستون نصب می‌کنید باعث تفکیک فضا می‌شود شما در طرفی که تلویزیون قرار گرفته می‌توانید مبلمان و لوازم و وسایل اتاق نشیمن را چیدمان کنید و در طرف مقابل مبلمان و میز ناهارخوری مخصوص پذیرایی از میهمانان را چینش کنید.

اگر خانه شما ستون باربر ندارد در بازار ستون‌های دکوراتیو موجود است می‌توانید بخرید و در هر جایی از خانه دوست دارید نصب کنید یکی از کاربردهای ستون تفکیک فضا می‌شود.

در دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشمین برای تفکیک فضا می‌توانید از قفسه‌های چوبی یا فلزی یا هر متریالی که با دکوراسیون شما ست می‌شود استفاده کنید. چوب بهترین انتخاب است، زیرا قدرت سِت شدن با هر سبک دکوراسیونی را دارد اگر هم سبک دکوراسیون شما صنعتی می‌باشد متریال فلز گزینه بهتری است.

یک قفسه با طراحی خلاقانه می‌تواند جذابیت فضای شما را منحصربه فرد کند تفکیک فضا با قفسه طراحی هوشمندانه است که شما با یک تیر دو نشان زده‌اید هم فضا را کاربردی نموده‌اید و هم با قرار دادن لوازم دکوری زیبا بر روی آن، دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن را شیک و خاص کرده اید.

دیوارهای جداکننده مدرن با رنگ، بافت و طرح جذاب، متناسب با مبلمان و دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن، ترفند دیگری برای تفکیک فضا است. شما می‌توانید یک دیوارچوبی در وسط اتاق نصب کنید، تلویزیون دیواری را روی آن نصب و به زیباترین شکل آن را دیزاین و نورپردازی کنید.

فضاسازی در دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن:

فضاسازی در دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن:

  • بالای میز ناهارخوری لوسترهای تزئینی آویز کنید.
  • با قرار دادن یک گلدان شیک و بزرگ یا گیاهان و گل‌های بلند مانند بامبو دو فضا را جدا کنید.
  • فرش‌ها را یکپارچه و یکدست در اتاق پهن نکنید. یک فرش کوچک در محلی که تصمیم دارید مبلمان را چیدمان کنید پهن نمایید فقط فرش یا قالیچه یا هر زیراندازی را نقطه کانونی قرار دهید و مبلمان را حول آن بچینید و در قسمت دیگر میز ناهارخوری را روی فرش یا قالیچه یا نوع زیرانداز دلخواهتان چینش کنید.
  • ترفند دیگر متضاد کردن رنگ یا کاغذدیواری یا تزئینات دیوار است.
  • حتماً نباید میز ناهارخوری و مبلمان شما همرنگ باشند می‌توانید از رنگ‌های متضادی که با هم ترکیب رنگ فوق‌العاده‌ای دارند استفاده کنید، فقط به ترکیب و هارمونی رنگ فضا توجه داشته باشید. برای مثال می‌توانید تنالیته‌های مختلف طوسی را به کارببرید یا ترکیب خاکستری و سبز.