طراحی دکوراسیون اتاق‌های کوچک

دکوراسیون اتاق‌­های کوچک:

طراحی دکوراسیون اتاق‌های کوچک، اگر شما در شهر زندگی می‌­کنید، احتمالاً می‌دانید که فضای زیاد در اختیار داشتن یک لاکچری محسوب می‌­گردد، اما در عصر خانه­‌های کوچک، این موضوع باعث نگرانی زیادی برای افراد نمی­‌شود.

در حقیقت، اغلب فرصتی است برای نشان دادن اینکه چقدر خلاقانه می‌توانید طراحی دکوراسیون اتاق‌­های کوچک را انجام دهید.

آیا واقعاً اصولی جذاب در طراحی دکوراسیون برای اتاق­‌های کوچک وجود دارد که بتوان محلی برای القای آرامش در آن ایجاد کرد یا باید خود را درگیر زندگی روزمره نموده و صرفاً برای خوابیدن و غذا خوردن از آن بهره گرفت؟

اگر نتوانید به این پرسش پاسخ دهید این موضوع می­‌تواند به عقب نشینی شما از زندگی مدرن تبدیل شود. در ادامه‌­ی مقاله به پاسخ این پرسش می‌­پردازیم.

تأثیر رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق­‌های کوچک

تأثیر رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق­‌های کوچک

فضاهای کوچک می‌توانند به عنوان یک چالش ناامید کننده به نظر برسند. فضایی که در اختیار دارید به اندازه‌­ی کافی بزرگ نیست که تعداد زیادی از اثاثیه­‌ی شما را بتواند در خود جای دهد.

استفاده از رنگ‌های روشن و ملایم به خاطر این که اتاق‌ها روشن‌تر به نظر می‌رسند باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای داخلی می‌شوند و نیز تأثیر رنگ‌های تیره‌تر را هنگام تزئین فضاهای کوچک از بین نمی­برند.

اگر قصد دارید طراحی دکوراسیون اتاق­‌های کوچک را انجام دهید و یا کار ساخت وسایل برای این فضا را انجام دهید، این نکات را مدنظر داشته باشید که دیوارهای نقاشی شده با رنگ روغنی و رنگ‌های خاکستری افزایش دهنده­‌ی هیجان بوده، که تأثیر زیادی بر فضای داخلی اتاق دارند.

تناسب و مقیاس

تناسب و مقیاس

با انتخاب اسباب و لوازم منزل با توجه به ابعادی که در منزل خود دارید و رعایت تناسب در بکارگیری آن‌ها می­‌توانید از فضای اتاق­‌های خود به صورت بهینه استفاده کنید و طراحی دکوراسیون اتاق‌­های کوچک را به نحو احسنت انجام دهید.

مثلاً از قرار دادن لامپ سیار بزرگ بر روی یک تابلوی کوچک خودداری کنید. به منظور بکارگیری تناسب، سعی کنید از مبلمان یا فرش با جنس­ و بافت کاملا متفاوت استفاده نکنید.

این کار باعث از بین رفتن تناسب در اتاق­‌ها شده و نتیجه­‌ی مطلوبی در پی نخواهد داشت. به طور کلی استفاده از وسایلی که دارای تناسب با یکدیگر و با محیط خود هستند سبب جذابیت بصری شده و کلید طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق‌­های کوچک محسوب می­‌شوند.

بهره بردن بیشتر از فضا

بهره بردن بیشتر از فضا

در طراحی دکوراسیون برای اتاق­‌های کوچک از قفسه‌­های داخل دیوار استفاده کنید. می‌­توانید به جای کمد یا کتابخانه یا بوفه در داخل فضای اتاق، از قفسه­‌هایی که در داخل دیوار قرار می­‌گیرند، استفاده کنید.

قفسه‌­های دیواری نیز انتخاب مناسبی برای قرار دادن عکس، لوازم تزئینی، لپ تاپ و… می­‌باشد. در اتاق خواب وسیله‌­ای که بیشترین حجم را به خود اختصاص می­‌دهد تخت خواب است، پس سعی کنید تا حد امکان از تخت خواب کشودار استفاده کنید تا بتوانید حجمی از وسایل خود را داخل آن قرار دهید یا تخت­ خواب­‌های تاشو می­‌توانند فضای بیشتری را، زمانی که در بستر خود نیستید در اختیارتان قرار دهند.

رعایت نظم و عدم استفاده از وسایل غیر ضروری

رعایت نظم و عدم استفاده از وسایل غیر ضروری

دوری از شلوغی در دکوراسیون و نظم دادن به چیدمان اشیاء و وسایل باعث طراحی دکوراسیون اتاق‌­های کوچک به صورت ایده‌آل خواهد بود. مراقب باشید فاصله­‌ی بین وسایل منزل با یکدیگر و فاصله­‌ی اشیاء با دیوار را رعایت کنید تا هم راحتی رفت و آمد را بتوانید کنترل کنید و هم انرژی جریان داشته باشد.

از مزایای زندگی در فضای کوچک­تر این است که به شما این امکان را می­‌دهد تا وسایلی را که در خانه نگهداری می‌­کنید مدام جابجا و تعویض کنید. یا به بیان دیگر وسایلی را که دیگر مورد استفاده‌­ی شما نمی‌­باشد و بی‌فایده است را کنار گذاشته و فضای بیشتری را در اختیار خود قرار دهید و به نوعی مدیریت وسایل منزل خود را در زمان کمتر و کارایی بیشتر انجام ­دهید.

خلاصه­‌ی مطلب:

داشتن فضای کوچک یک چالش نیست! با توجه به توسعه‌­ی شهرنشینی و کوچک بودن فضاهایی که برای زندگی افراد در نظر گرفته می­‌شود، طراحی دکوراسیون اتاق­‌های کوچک که مبنی بر سلیقه­‌ی افراد است، اهمیت ویژه‌­ای پیدا می­‌کند.

با رعایت چند اصول ساده و کاربردی مانند انتخاب رنگ، رعایت تناسب و مقیاس در انتخاب وسایل، ایجاد فضاهایی چند منظوره و رعایت نظم و عدم استفاده از وسایل غیر ضروری که در این مقاله به صورت مفصل به بیان آن پرداختیم، می­‌توانید محیطی آرام و دلنشین را برای خود فراهم سازید.­