طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه

دکوراسیون جدید آشپزخانه:

طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه ممکن است در نگاه اول، کار آسانی به نظر برسد اما از اصول مربوط به آن اطلاعی نداشته باشید. در این صورت ممکن است طرحی که در نظر دارید با شکست روبرو شود.

شما باید توجه بیشتری به زمان طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه­ داشته باشید. این نوعی چالش است که شما دقیقاً بدانید چه کاری می‌خواهید انجام دهید و دقت داشته باشید که چگونه عناصر موجود در آشپزخانه را انتخاب کرده، رنگ­‌های متضاد را با هم ست کرده و سپس آشپزخانه‌­ی رویایی خود را ایجاد می­‎کنید.

در این مقاله می­‌خواهیم به شما کمک کنیم تا برخی قوانین طلایی برای طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه را به شما آموزش دهیم. ایده‌های کارشناسی برای دستیابی به یک آشپزخانه‌­ی کاربردی، خوشایند و جدید را در این مقاله در اختیار شما قرار می­‌دهیم.­

دیوارپوش در طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه

دیوارپوش در طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه

بر اساس اظهارات طرفداران طراحی دکوراسیون، استفاده از دیوارپوش در طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه، افزایش می‌­یابد. چرا که طراحان از دیوارپوش تا زیر سقف استفاده می­‌کنند.

به جای یک کاشی، یک دیوار کاشی شده را به نمایش می­‌گذارند. این بافت و طرح، باعث جذابیت بصری هر سبک آشپزخانه‌­ای می­‌شود.

دیوارپوش یا همان دیوار کاشی شده می‌­تواند سبک و رنگ­‌های مختلفی داشته باشد که می­‌توانید آن را با توجه به سلیقه­‌ی خود انتخاب کرده و در آشپزخانه به کار ببرید.

این نوع دیوارپوش معمولاً در پشت فضای گاز، هود یا سینک استفاده می­‌شود و باعث دلنشین ساختن فضای داخلی آشپزخانه می­‌شود.

پارتیشن شیشه‌­ای و استیل 2

پارتیشن شیشه‌­ای و استیل

چندین سال است که طراحان به طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه با درها یا پنجره­‌هایی از جنس شیشه و استیل گرایش پیدا کرده­‌اند. از این پارتیشن‌­ها اصولاً برای جداسازی فضای آشپزخانه از اتاق نشیمن استفاده می‌­کنند.

این پارتیشن­‌ها هنگامیکه با سبک مورد استفاده در آشپزخانه و رنگ غالب، هماهنگ باشد باعث جذابیت بصری فوق‌العاده‌­ای می­‌شود.

البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که در صورت انجام این کار، بر روی سیستم تهویه‌­ای آشپزخانه تمرکز کافی را داشته باشید تا باعث ایجاد مزاحمت برای افرادیکه در نشیمن حضور دارند، نشود چرا که دیوار به صورت کامل، جدا کننده‌­ی دو فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن نمی‌باشد.

صندلی برای نشستن در آشپزخانه

صندلی برای نشستن در آشپزخانه

یک روند جدید دیگر در طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه، در نظر گرفتن فضایی برای نشستن در آشپزخانه می‌­باشد. به شکلی که در این فضا، میز و صندلی­‌هایی که قبلاً استفاده می­‌شده، کنار رفته و در گوشه­ و یا کنار آشپزخانه نیمکتی ساده که متناسب با سبک و رنگ دکوراسیون آشپزخانه­‌ی شما می‌­باشد، قرار می­‌گیرد.

این صندلی هم کاربردی است و هم اینکه جذابیت آشپزخانه را چند برابر می­‌کند. با استفاده از این نوع صندلی در آشپزخانه­‌ی خود، شما می‌توانید لوازم اضافی موجود در آشپزخانه­‌ی خود را در زیر آن قرار دهید، با این کار هم از فضای خود به صورت بهینه استفاده می‌­کنید و هم از طراحی جدید آشپزخانه بهره گرفته‌­اید.

نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه

نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه

  • یک گنجه را در طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه در نظر داشته باشید. این گنجه به شما کمک خواهد کرد تا وسایلی که نیاز ندارید را مخفی کنید و آشپزخانه­‌ی خود را مرتب کنید. رنگ آن نیز می­‌تواند منحصر بفرد و با سلیقه­‌ی خودتان باشد.
  • آشپزخانه همیشه پر از بو، گرما و… است. با داشتن یک سیستم تهویه‌­ی مناسب، هود و یا باز کردن پنجره، بوهای موجود در آشپزخانه را به حداقل برسانید.
  • با انتخاب کفپوش مناسب می‌­توانید به آشپزخانه­‌ی خود عمق و بُعد مناسب را اضافه کنید.
  • همیشه زباله­‌ها را دور از دید مستقیم قرار دهید و این نکته را در نظر داشته باشید که سطل زباله در دید مستقیم قرار نگیرد.
  • نور را فراموش نکنید. یک آشپزخانه کارآمد باید دارای نورگیری و نورپردازی مناسب باشد.
  • رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه، خاکستری، سبز جنگلی و سیاه خواهد بود. اگر فردی دوراندیش هستید در نظر داشته باشید که رنگ سفید هیچوقت یکنواخت نمی‌­شود و نیز همواره مورد توجه طراحان دکوراسیون جدید آشپزخانه بوده است.

خلاصه­‌ی مطلب

با توجه به بروز شدن طراحی دکوراسیون جدید آشپزخانه در این مقاله به بیان تغییرات جدید پرداختیم. از نگاه طراحان، دیوارپوش­‌ها به صورت کامل بر روی دیوار قرار گرفته و تا زیر سقف ادامه می­‌یابد.

پارتیشن را برای جداسازی آشپزخانه و نشیمن در نظر می‌­گیرند و صندلی­‌هایی کاربردی داخل فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار می­‌دهند تا هم بتوانند لوازم اضافی را زیر آن قرار دهند و هم باعث جذابیت بصری شود.

در انتهای مقاله به بیان نکاتی برای داشتن آشپزخانه­‌ی کارآمد و دلنشین پرداختیم تا بتوانید هنگام طراحی جدید آشپزخانه آن‌ها را مدنظر قرار دهید.