طراحی دکوراسیون جدید خانه

دکوراسیون جدید خانه:

طراحی دکوراسیون جدید خانه در تمامی کشورها به یک صنعت بزرگ، جذاب و پرطرفدار برای افراد ارائه دهنده و افراد استفاده کننده، تبدیل شده است که با ایده­‌های جدید، طرح‌­های متنوع، سلیقه­‌ه‍‌ای مختلف و سبک گوناگون همراه است.

در این مطلب، اصول طراحی دکوراسیون جدید خانه را را به صورت مفصل بررسی می­‌کنیم و نیز نکات کوچکی که شاید در برخی موارد اعتنایی به آن نداشته باشید را بیان می­‌کنیم.

اصولی که با توجه به آخرین تغییرات طراحان بوده و ضمن رعایت اصول مربوط به رنگ‌بندی و نورپردازی، باعث جذابیت بصری و دلنشین بودن فضای داخلی برای افراد استفاده کننده خواهد بود. برای آگاهی از اصول طراحی دکوراسیون جدید خانه ما را همراهی کنید.

دکوراسیون جدید خانه

در طراحی دکوراسیون جدید خانه، برای ماجراجویی و کشف علایق و سلیقه­‌ی خود، آمادگی داشته باشید. ما همواره در ذهن خود قواعدی داریم که نمی­‌دانیم دقیقاً از کجا آمده‌­اند و در ذهن ما جای گرفته‌اند.

با این حال باور داریم که باید آن‌ها را دنبال کنیم. در مورد چیدمان اتاق، رنگ و نورپردازی فضای داخلی و نحوه­‌ی ترکیب و هماهنگی لوازم منزل، قوانین نانوشته‌­ای در ذهنمان وجود دارد.

در طراحی دکوراسیون جدید خانه، شجاع باشید و از تغییرات نهراسید. عزم خود را برای رهایی از این قوانین قدیمی، جزم کنید. حال بیایید تغییرات اساسی را شروع کنیم!

ممنوعیت استفاده از رنگ تیره در فضای کوچک

اصل 1: ممنوعیت استفاده از رنگ تیره در فضای کوچک

رنگ مورد استفاده در طراحی دکوراسیون جدید خانه همیشه از اولویت­‌های مورد بررسی طراحان می­‌باشد. بسیاری از مردم تصور می­‌کنند که استفاده از رنگ­‌های تیره در فضای داخلی کوچک لاکچری محسوب می­‌شود و باعث می‌­شود که احساس راحتی بیشتری داشته باشند، در صورتیکه به هیچ‌وجه اینطور نیست.

استفاده از رنگ‌­های روشن، انعکاس نور را بیشتر کرده، فضای مورد استفاده را بزرگتر از اندازه‌ی واقعی نشان می‌دهد، تأثیر روانشناسی مطلوب‌تری را در ذهن شما ایجاد کرده و باعث دلنشین بودن و حس آرامش بیشتر فضای مورد استفاده می­‎شود.

در حالی که رنگ تیره یا سایه تاریک، فضا را کوچکتر نشان می­‌دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که تا حد امکان رنگ سقف را سفید در نظر بگیرید که باعث افزایش نور فضای داخلی می­‌شود، اگر بنا به دلایلی نتوانستید رنگ سفید را انتخاب نمایید، رنگ سقف را چند درجه روشن­تر از رنگ دیوارها انتخاب کنید.

تعیین درست اندازه­‌ی فرش

اصل 2: تعیین درست اندازه­‌ی فرش

ما تمام وقت خود را صرف پیدا کردن ابعاد فرشی کرده‌­ایم که بتواند تمام فضای داخلی را بپوشاند و تمام لوازم منزل خود را روی آن قرار دهیم.

در طراحی دکوراسیون جدید خانه باید این ایده را دور بریزید. اگر بتوانید یک فرش یا قالیچه‌­ای کوچک، زیبا و یا حتی گرانقیمت را پیدا کنید، می‌توانید طراحی دکوراسیون جدید خانه را بهترین نحو انجام دهید.

کاربرد فرش را در ذهن خود تغییر دهید و چینش لوازم منزل را تغییر دهید. همه­‌ی لوازم منزل قرار نیست روی فرش قرار بگیرند. با اندکی تأمل می‌­توانید این کار را به نحو احسن انجام دهید.

ه حداقل رساندن لوازم منزل همراه رعایت تعادل و تناسب

اصل 3: به حداقل رساندن لوازم منزل همراه رعایت تعادل و تناسب

بیشتر مردم این تصور را دارند که با کوچک شدن فضای داخلی، باید همان لوازم را در ابعاد کوچکتر تهیه کنند. این تفکر که از هر وسیله­‌ی انحصاراً برای یک فعالیت استفاده کنید را دور بریزید.

در طراحی دکوراسیون جدید خانه، استفاده از لوازم منزلی که قابلیت انجام چند کار به صورت همزمان دارند را جایگزین تفکر قبلی کنید. این کار سبب می­‌شود ضمن استفاده‌­ی بهینه از فضای مورد استفاده، کارایی آن وسیله نیز افزایش یابد.

رعایت تناسب و تعادل با توجه به فضای مورد استفاده نیز یکی از اصول مورد بررسی طراحان می‌­باشد. در طراحی خانه لوازم حجیم را یک طرف خانه قرار ندهید و وسایل کوچکتر را در سمت دیگر خانه، زیرا که این کار تعادل منزل را از بین می‌­برد.

نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون جدید خانه

نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون جدید خانه

  • یک یا چند نقطه­‌ی کانونی را در طراحی دکوراسیون جدید خانه در نظر بگیرید و لوازم منزل را طبق آن چینش کنید. لزوماً فضاهای داخلی نباید با دیوار از هم جدا شده باشند. با نوع چینش متفاوت یا استفاده از پارتیشن مناسب می­‌توانید به جداسازی فضای مورد نیاز بپردازید.
  • استفاده از لوازم چوبی یا تزیینات چوبی باعث دلنشین شدن فضای داخلی خانه می­‌شود.
  • از ایده­‌های جدید که متناسب با سلیقه­‌ی شماست، استفاده کنید. این کار باعث منحصر به فرد بودن طراحی دکوراسیون جدید خانه می‌شود.

خلاصه­‌ی مطلب

همیشه در ذهن قوانین نانوشته‌­ای در مورد طراحی خانه وجود دارد که دقیقاً مشخص نیست از چه زمانی در ذهن آنان ثبت شده است و هنوز خود را ملزم به رعایت آن می‌­دانند.

در این مطلب به بیان اصول طراحی دکوراسیون جدید خانه پرداختیم تا بتوانید تفکرات و اصول جدید مانند استفاده از رنگ روشن، فرش با ابعاد کوچکتر و به حداقل رساندن لوازم منزل را، در خود به کار بگیرید و از این تغییرات برای دلنشین‌­تر ساختن فضای داخلی خانه بهره ببرید.