طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های بزرگ

دکوراسیون داخلی خانه­‌های بزرگ:

طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های بزرگ، اگر خانه­‌ی بزرگی در اختیار دارید و برای اولین بار قصد دارید دکوراسیون آن را طراحی کنید و یا قصد تجدید و تغییر دکوراسیون قبلی خود را دارید، قبل از هر چیز باید در زمینه‌­ی دکوراسیون داخلی خانه­‌های بزرگ اطلاعاتی داشته باشید تا طرح نهایی که به دست می‌­آورید، باشکوه و خارق‌العاده باشد.

در این مقاله قصد داریم تا نکات و اصولی را به شما عرضه کنیم که یقیناً با بکارگیری آن‌ها می­‌توانید به بهترین دکوراسیون داخلی خانه‌­های بزرگ دست پیدا کرده و در اثر آن بهترین روحیه را برای خود و اعضای خانواده فراهم سازید. با ما همراه باشید.

استفاده از رنگ‌­های تیره

  • استفاده از رنگ‌­های تیره

یکی از نکاتی که برای دکوراسیون داخلی خانه­‌‎های بزرگ توصیه می‌­گردد، استفاده از رنگ‌­های تیره است تا بیشتر از این، فضای شما را بزرگ‌تر نشان دهد، لذا رنگ­‌های خاصی مانند آبی تیره یا قرمز پر رنگ برای وسایل و دیوارها پیشنهاد می‌­گردد.

اگر از رنگ‌­های خنثی و مونوکروماتیک مانند سفید در تمامی دیوارها استفاده کنید فضا را بیشتر از این بزرگ نشان داده و حس چندان خوبی را نخواهد داد.

از رنگ­‌هایی مانند قرمز خاکی، نارنجی و زرد نیز می­‌توانید استفاده نمایید تا گرمی را وارد فضای دکوراسیون داخلی خانه­‌های بزرگ کنید. از پرداخت وسایلی مانند برنزی و چوبی نیز می‌­توانید برای القای حس راحتی بیشتر استفاده کنید که نسبت به رنگ­‌هایی مانند نقره­ای و کروم مناسب‌­تر می­‌باشند.

بافت­‌های خاص

  • بافت­‌های خاص

به دلیل اینکه فضاهای بزرگ مانند خانه‌­های بزرگ سردتر احساس می­‌شوند، باید بافت­­هایی مقاوم و گرم به دکوراسیون داخلی خانه­‌های بزرگ اضافه کنید.

بهترین بافت­‌هایی که توصیه می­‌شوند شامل، مخمل، کتان ضخیم یا پارچه‌­های پشمی می‌باشند که هم بکارگیری آن‌ها در کف خانه به عنوان فرش و هم در مواردی مانند پرده‌­ها، علاوه بر گرم سازی فضا، استقامت و متریال با کیفیت زیاد نیز از جمله ویژگی­‌هایی است که به فضای داخلی خانه‌­ی شما می‌بخشد.

همچنین از این متریال و بافت­ها می‌­توانید برای کاناپه، مبل و کوسن­‌ها نیز در نظر بگیرید تا علاوه بر اضافه نمودن ویژگی­‌های فوق به فضای بزرگ خانه­‌ی خود، دکوراسیون داخلی خانه­‌های بزرگ طبق اصول صورت گرفته باشد.

پارتیشن‌بندی

  • پارتیشن‌بندی

یکی دیگر از اصول مهم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه­‌های بزرگ، استفاده از پارتیشن‌­ها جهت زیبا سازی و شخصیت‌دهی به بخش‌­های مختلف خانه و همچنین کوچک نشان دادن فضای شما می‌­باشد.

برای اینکار می­‌توانید از پارتیشن­‌هایی با رنگ و طرح‌­های خاص استفاده کنید تا زیبایی را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین صندلی­های راحتی L شکل علاوه بر جداسازی دو فضای مدنظر شما، راحتی را نیز وارد فضای خانه­‌ی شما می‌کند.

یکی دیگر از انواع پارتیشن­‌هایی که می‌­توانید برای جداسازی بخصوص فضای غذاخوری با پذیرایی استفاده نمایید، استفاده از میزهای کنسول‌دار و یا تلویزیون می‌­باشد که علاوه بر زیبایی ظاهری و استفاده از وسایل دکوری در آن می‌­توانید هر فضایی را از یکدیگر جدا سازید.

همچنین استفاده از پارتیشن­‌های مشبک به نام شبکه‌­ی جعفری نیز بسیار شیک و البته گران قیمت می‌­باشند که می‌­توانید برای جداسازی و شکوه و عظمت بخشیدن به فضای بزرگ داخلی خود بهره ببرید.

گیاهان گلدانی و گلدان­‌های تزئینی

  • گیاهان گلدانی و گلدان­‌های تزئینی

یکی از توصیه­‌های ما به شما جهت طراحی دکوراسیون داخلی خانه­‌های بزرگ، استفاده از گیاهان گلدانی در اتاق­ها بوده که علاوه بر جنبه­‌ی زیبایی خارق‌العاده‌­ی خود می­‌توانند فضاهای عمودی خانه­‌ی شما را نیز پر کنند.

برای انجام این کار می‌­توانید از باغبان نیز مشورت بگیرید تا چه نوع گیاهی برای استفاده در فضاهای داخلی خانه مناسب می­‌باشد اما فراموش نکنید که استفاده از گلدان­‌های بزرگ تزئیناتی و گیاهان گلدانی علاوه بر پر کردن فضای داخلی خانه، سبب تصفیه‌­ی هوای داخلی نیز می­‌گردند.

رنگی که برای گلدان­‌ها استفاده می­‌کنید باید جزء رنگ­‌های تأکیدی باشد، زیرا نهایتاً 10% فضای شما را اشغال کند اما از طرفی نیز باید سلیقه و هنر خود را به کمک آن به رخ بکشید.

نورپردازی

  • نورپردازی

نورپردازی قطعاً برای طراحی دکوراسیون هر فضایی از جمله دکوراسیون داخلی خانه­‌های بزرگ از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار است. فضاهای بزرگ نیاز به ایجاد نورهای مصنوعی زیاد و البته متنوعی (جهت جلوگیری از یکنواختی) دارند.

لذا ذکر دو نکته بسیار اهمیت دارد؛ اول اینکه شما باید برای تأمین نور مصنوعی خود از لامپ­‌های کم مصرف و با روشنایی زیاد به شکل مخفی و یا لوستر استفاده نمایید تا فضای شما را به اندازه­‌ی کافی روشن نماید و از طرفی باید به نورگیری و ورود نور طبیعی نیز توجه داشته باشید.

عدم ورود نور طبیعی به خانه اصلاً با نورهای مصنوعی قابل جایگزین نبوده و افسردگی و مشکلات جسمی را در پی خواهد داشت و هم اینکه وجود نور طبیعی هزینه‌­های تأمین نور مصنوعی را به شدت کاهش خواهد داد. لذا در نورپردازی بسیار دقت به خرج دهید تا فضای خانه­‌ی خود را پر انرژی نگه دارید و زیبایی اجرای نکات قبلی را چندین برابر کنید.

جمع‌آوری مطالب:

هنگام طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی خانه­‌های بزرگ آشنا بودن به حداقل اصول اولیه امری بسیار ضروری است در غیر این صورت فضای خود را از بین برده و نخواهید توانست نتیجه­‌ی مطلوب را بدست آورید. لذا در این مقاله نکاتی کلیدی را پیرامون این موضوع به شما آموزش دادیم تا مورد استفاده‌­ی شما عزیزان قرار گرفته باشد.