طراحی دکوراسیون داخلی سلطنتی

دکوراسیون داخلی سلطنتی:

از آنجائیکه دکوراسیون داخلی سلطنتی جزء دکوراسیون­‌های لوکس محسوب می‌­گردد، باید هنگام چیدمان وسایل آن توجه ویژه‌­ای به کیفیت و متریال موجود در تک تک مؤلفه‌­ها داشته باشید.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون طراحی دکوراسیون داخلی سلطنتی به شما عزیزان آموزش دهیم تا با توجه به متراژ و سلیقه­‌ی شخصی شما، به نتیجه‌­ی بسیار مطلوبی دست پیدا کنید. با ما همراه باشید.

مبلمان

  • مبلمان

با توجه به اینکه خانه­‌های سلطنتی مساحت بسیار زیادی دارند و به احتمال زیاد از تعدادی پله برای برای اتصال به طبقه‌­ی دوم استفاده گردیده است می‌­توانید به راحتی با چیدن یک­سری وسایل و البته به صورت اصولی این فضاها را پر کنید.

برای انجام این کار کافی است سرویس مبل لوکس ترجیحاً با تم رنگی سفید و مشکی همراه با رگه‌­های طلایی رنگ، کاناپه­‌ی سفید رنگ که می‌­توانید روبروی هم قرار دهید و همچنین کوسن­‌های طلایی، طراحی و چیدمان مبل را به گونه‌­ای بسیار زیبا انجام دهید.

همچنین با قرار دادن میزهای مشکی رنگ در کنار لوسترهای طلایی، و همچنین گلدان­‌های طبیعی سبب خواهند شد تا این زیبایی دو چندان گردد.

برخی اوقات افراد از آینه­‌های طلاکوبی شده نیز استفاده می‌­کنند که علاوه بر زیباترسازی مبلمان و وسایل شما، فضا را روشن‌­تر نشان خواهند داد.

فضای کار

  • فضای کار

در خانه­­‌های سلطنتی یکی از بخش‌­های رایج، فضای مخصوص کار می­‌باشد که می­‌‎توانید چندین میز برای نشست­‌های کاری تعبیه کنید. در دکوراسیون داخلی سلطنتی، رنگ طلایی از جمله رنگ­‌هایی است که ترکیب با هر نوع رنگی، فضای سلطنتی را ایجاد خواهد کرد.

برای میزکار خود می­‌توانید از صندلی و میز با روکش طلا یا دارای رگه­‌هایی از طلا استفاده کنید. لوسترهای طلایی، کاغذ دیواری برجسته با طرح‌های طلایی رنگ، یا ترکیب کاغذ دیواری طلایی با میز و مبلمان مشکی رنگ، فرش‌­های فانتزی و… همگی از جمله مؤلفه‌­های تأثیرگذار می‌باشند که سبب خواهند شد فضای اداری شما بسیار زیبا و خیره کننده به نظر برسد.

همچنین بکارگیری این اصول به شما این امکان را خواهند داد تا در کمترین زمان ممکن به یک دکوراسیون داخلی سلطنتی دست پیدا کنید.

آشپزخانه

  • آشپزخانه

برای داشتن آشپزخانه‌­ای مدرن و سلطنتی در دکوراسیون داخلی سلطنتی، ابتدا باید کابینت­‌های لوکسی تهیه کنید. همانطور که اطلاع دارید کابینت‌­های گلاس، HPL و چوبی گران قیمت­‌ترین انواع کابینت می‌­باشند که در این بین نوع چوبی هزینه‌­ی بیشتری را به خود اختصاص می­‌دهد.

شما نیز می­‌توانید برای دکوراسیون داخلی سلطنتی خود از کابینت‌­های چوبی که به شکل بسیار زیبایی بر روی قسمت­‌هایی مانند درب کشو، درب کمد و بالای گاز که کنده کاری صورت گرفته استفاده کنید.

رنگ کابینت چوبی را نیز می­‌توانید با کاشی‌­ها و کفپوش‌­های طلایی رنگ هماهنگ کنید، همچنین می­‌توانید از تزئینات بسیار لوکس در سقف آشپزخانه استفاده کنید تا مجموعه­‌ی دکوراسیون آشپزخانه بسیار زیبا و سلطنتی جلوه کند.

میز و سالن پذیرایی

  • میز و سالن پذیرایی

قطعا یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی سلطنتی به آن توجه خواهد شد، میز و سالن پذیرایی است. شما می­‌توانید برای مزین کردن این فضا، از کف و دیوارهای قرمز رنگ به همراه میز و وسایل پذیرایی طلایی رنگ استفاده کنید تا شکوه و عظمت زیادی به فضا ببخشند.

همچنین ترکیب نمودن این عناصر با پرده­‌های سرتاسری قرمز رنگ، لوسترهای طلایی رنگ بلوری و صندلی­‌هایی با رگه‌­هایی از طلا به زیبایی فضا خواهند افزود.

البته باید توجه داشته باشید که رنگ قرمز به دلیل اینکه برای فضاهای بزرگ مناسب می­‌باشد در اینجا به آن اشاره شد و شما می­‌توانید رنگ‌های مناسب دیگری مانند سفید، مشکی و حتی آبی را نیز با رنگ طلایی سِت کنید.

در انتخاب وسایل نیز حتماً باید به جنس و متریال ساخته شده از آن‌ها نیز توجه ویژه‌­ای داشته و زیبایی را فدای کیفیت نکنید.

اتاق خواب

  • اتاق خواب

از تزئین اتاق خواب به سبک سلطنتی، در دکوراسیون داخلی سلطنتی نمی‌­توان گذشت. یکی از رنگ‌­های سلطنتی بسیار زیبایی که علاوه بر شکوه بی‌نظیر، دارای خاصیت آرامش بخشی نیز هست، رنگ آبی فیروزه‌­ای می‌­باشد.

در اتاق خواب باید تمامی عوامل سبب آرامش و بهبود حال شما شوند، لذا در این فضا می‌توانید از میزهای سلطنتی به رنگ آبی فیروزه­ای با رگه‌هایی از جنس طلا، همچنین میز و صندلی‌­های سلطنتی استفاده کنید

. فراموش نکنید که با نورپردازی مناسب در هر جایی از خانه برای دکوراسیون داخلی سلطنتی بخصوص اتاق خواب می­‌توانید زیبایی و شکوه عناصر بکار رفته را چندین برابر سازید.

استفاده از فرش‌­هایی به رنگ سرمه‌­ای یا طوسی، پرده­‌های سلطنتی با پارچه­‌ی اعلاء از دیگر عوامل مؤثر در ایجاد فضایی سلطنتی در اتاق خواب می­‌باشند. می­‌توانید ترکیب رنگ طلایی با رنگ قرمز (به میزان کم) و سفید و مشکی را نیز در اتاق خواب سلطنتی استفاده کنید.

جمع‌آوری مطالب:

خانه‌های سلطنتی به دلیل داشتن فضای بزرگ، می­‌توان وسایل زیادی را خریداری نمود تا فضا را تزئین نموده و پر کرد اما رعایت اصول و نکات بسیار ضروری هستند، زیرا هم صرف داشتن فضای بزرگ دلیل بر نقض قانون پرهیز از شلوغی نیست و هم اینکه چیدمان، انتخاب رنگ، متریال و هماهنگی بین اجزاء باید در نظر گرفته شوند.

دکوراسیون داخلی سلطنتی هزینه­‌ی بسیار زیادی را در پی دارد زیرا در آن تمامی اجناس باید از جنس مرغوب و اعلاء باشند و ما در این مقاله به شما نکات مذکور را آموزش دادیم.