طراحی دکوراسیون شیک و مدرن آشپزخانه

دکوراسیون شیک و مدرن آشپزخانه:

طراحی دکوراسیون شیک و مدرن، آشپزخانه یکی از مهمترین بخش‌های یک خانه است و مادرها ساعات زیادی را درآن برای پخت و پز و شست وشوی غذا صرف می‌کنند. از این‌رو دکوراسیون داخلی آشپزخانه اهمیت زیادی برای خانم‌های خانه دارد.

با توجه به تغییر سبک معماری خانه‌ها، امروزه آشپزخانه از اتاق نشیمن دیده می‌شود و برای همین زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، بر شیکی و جذابیت خانه تاثیر دارد.

در دکوراسیون شیک و مدرن آشپزخانه، یخچال فریزر، گاز و سینک ظرفشویی مثلث طلایی معروف آشپزخانه را تشکیل می‌دهند اگر یک مثلث فرضی در نظر داشته باشیم هریک از این لوازم در یک ضلع مثلث قرار می‌گیرند.

یخچال فریز در نزدیک ورودی آشپزخانه و اجاق گاز در فضای آشپزی و با توجه به این دو ضلع می‌توان محل قرارگیری سینک ظرفشویی را بعنوان ضلع سوم مثلث مشخص کرد. این استانداردترین چیدمان برای این سه وسیله است و اما در آشپزخانه‌های کوچک رعایت این استاندارد کمی سخت می‌باشد.

چنانچه در آشپزخانه فضای کافی وجود ندارد دقت کنید که یخچال حداقل با سینک ظرفشویی یا اجاق گاز یک متر فاصله داشته باشد.

انواع چیدمان استاندارد برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

انواع چیدمان استاندارد برای دکوراسیون آشپزخانه:

  • چیدمان خطی
  • چیدمان به شکل L یا U
  • آشپزخانه راهرویی
  • آشپزخانه جزیره ای

آشپزخانه جزیره‌ای یکی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین مدل‌های امروزی برای چیدمان آشپزخانه است. در این مدل طراحی کابینت‌ها به صورت ردیف در مرکز آشپزخانه قرار می‌گیرند و تشکیل یک جزیره یا کانتر می‌دهند.

این کانتر بخش اصلی آشپزخانه است و بسیاری از فعالیت‌ها بر روی آن انجام می‌شود. برای مثال سینک ظرفشویی یا اجاق گاز، یا همزمان هر دو بر روی بخشی از کانتر قرار می‌گیرد.

اما رایج‌ترین، زیباترین و شیک‌ترین کاربرد کانتر یاجزیره استفاده از آن برای صرف صبحانه، ناهار و شام می‌باشد. به این ترتیب که دورتا دوریا یک طرف جزیره صندلی می‌چینند و برای صرف غذا یا میوه و چای دور هم جمع می‌شوند.

شما می‌توانید براساس سلیقه و ذوق و همچنین اندازه فضایی که در اختیار دارید جزیره‌ای منحصربه فرد، خلاقانه و جذاب در دکوراسیون شیک و مدرن آشپزخانه منزلتان طراحی کنید.