طراحی دکوراسیون داخلی طلایی

دکوراسیون داخلی طلایی:

طراحی دکوراسیون داخلی طلایی، رنگ طلایی به دلیل اینکه از لوکس‌­ترین رنگ­‌های مورد استفاده در دنیا می­‌باشد، از این‌رو دکوراسیون داخلی طلایی می­‌تواند نماد موفقیت و ثروت باشد.

طبیعی است که افراد مایل باشند از این رنگ پایدار درخشان برای دیوارها، مبلمان و دکوراسیون خانه استفاده کنند. با وجود این زمانی می‌­تواند ویژگی­‌‎های خود را به دکوراسیون داخلی خانه­ی شما ببخشد که طبق اصول بکار گرفته شده و بدانید در هر فضایی از خانه به چه میزان از آن باید استفاده نمایید.

اگر نکاتی که در ادامه بیان می­‌گردند را رعایت نکنید، فضا برای شما بسیار آزار دهنده خواهند شد. با ما همراه باشید.

مبلمان و پارچه

  • مبلمان و پارچه

یکی از مواردی که می‌­توانید با آن جهت طراحی دکوراسیون داخلی طلایی در نظر بگیرید استفاده از مبلمان و پارچه­‌هایی به رنگ طلایی می‌باشد.

امروزه مبلمان طلایی طرفدار بسیار زیادی دارد و به نوعی سلطنتی محسوب می­‌گردد. همچنین می­‌توانید پارچه­‌های مختلف فضای خود مانند، پرده، قالی، بالش و… را مزین به رنگ طلایی کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که اگر مایل به استفاده­ی زیاد از رنگ طلایی نمی‌­باشید می­‌توانید از رنگ­‌های دیگر نیز در کنار آن استفاده کنید.

به عنوان مثال بالشت‌هایی با رگه­‌های طلایی استفاده نمایید و یا در کنار مبلمان و پارچه‌­های طلایی از رنگ سفید استفاده کنید تا به خوبی با یکدیگر ست شوند.

از طرفی باید به این نکته­ی بسیار مهم توجه داشته باشید که در دکوراسیون داخلی طلایی، به نورپردازی نیز توجه خاصی شود، زیرا برخورد آن با رنگ طلایی آزار دهنده می­‌شود.

اتاق خواب

  • اتاق خواب

همانطور که می­‌دانید در اتاق خواب، آرامش و استراحت بسیار مهم است، لذا هنگام بکارگیری این رنگ در دکوراسیون داخلی طلایی برای اتاق خواب باید این نکات را مدنظر قرار دهید.

بهترین کار برای استفاده از رنگ طلایی در اتاق خواب، کاربرد آن در کوسن­‌ها، پرده‌­ها، میز و… می­‌باشد، زیرا استفاده­ی بیش از حد می­‌تواند آرامش شما را بر هم بزند، لذا بهتر است در اتاق خواب رنگ طلایی را در ترکیب با رنگ آبی که خود نیز آرامش دهنده می­‌باشد استفاده کنید.

همچنین باید دقت داشته باشید که شما تنها زمانی مجاز به استفاده از کاغذ دیواری طلایی در اتاق خواب خود هستید که لوازم موجود در آن ساده و طبق سبک مدرن باشند، در غیر این صورت نمی­‌توانید کاغذ دیواری طلایی رنگ بخصوص با طرح شلوغ را بکار بگیرید.

آشپزخانه

  • آشپزخانه

یکی از مواردی که توجه به آن بسیار ضروری و مهم است، آشپزخانه در دکوراسیون داخلی طلایی است. اکثر قریب به اتفاق دکوراتورهای دنیا تأکید می­‌کنند که از رنگ طلایی در آشپزخانه به میزان بسیار کمی استفاده کنید.

مثلاً می­‌توانید این رنگ را به صورت نواری در اطراف کابینت­‌های خود مثلاً در قسمت تاج یا پای کابینت یا حتی در کاشی بین فضای کابینت‌­ها استفاده کنید.

اما استفاده از آن به عنوان رنگ کابینت یا کف آشپزخانه توصیه نمی‌‎­گردد.

همانطور که به یاد دارید تذکر دادیم در دکوراسیون داخلی طلایی، نورپردازی قوی و مستقیم می­تواند در اثر برخورد با چشم اثر بسیار بدی داشته باشد، در آشپزخانه نیز چون مهم­ترین عنصر و عنصر غالب، کابینت می­‌باشد برخورد نور با آن بسیار آزار دهنده می­‌باشد. در واقع یکی از مکان­‌های ممنوعه برای رنگ طلایی، آشپزخانه می‌­باشد.

سالن پذیرایی

  • سالن پذیرایی

برخلاف آشپزخانه، مناسب­ترین فضا برای استفاده از رنگ طلایی، سالن پذیرایی است. اگر بتوانید در دکوراسیون داخلی طلایی، استفاده از این رنگ را طبق اصول و ماهرانه در سالن پذیرایی بکار بگیرید می­‌توانید فضایی بسیار زیبا خلق کنید.

می­‌توانید بجای ترکیبی تماماً طلایی، آن را در ترکیب با رنگ­‌هایی نظیر مشکی، آبی، قرمز، فیروزه­ای، بنفش و سفید بکار ببندید. دلیل اینکار از نظر علمی ثابت شده می­‌باشد، علت آن نیز این است که چون رنگ طلایی براق بوده و جزء رنگ­‌های گرم محسوب می‌­شود، بهتر است در ترکیب با رنگ‌­های سرد بکار گرفته شود.

به عنوان مثال می­‌توانید دیوارها را کرم روشن انتخاب کرده و با مبلمان طلایی در جلوی تلویزیون ترکیب کنید. پرده‌­های عنابی را استفاده نموده و کف سالن پذیرایی را با فرش فندقی تزئین کنید.

همچنین می­توانید رنک غالب دیوارها را سفید انتخاب کنید. همچنین می­‌توانید این نکته را در نظر داشته باشید که حتماً لازم نیست تمامی موارد طلایی رنگ باشند به عنوان مثال شما می‌­توانید پوسته­‌های سفید یا پلاستیکی برای ستون­‌ها انتخاب کرده و با اسپری رنگ طلایی، مزین نمایید.

دکوراسیون طلایی سالن پذیرایی

خلاصه‌­ی مطلب:

در این مقاله تلاش نمودیم تا نکاتی طلایی در مورد دکوراسیون داخلی طلایی برای شما عزیزان که خواهان استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی منزل خود می‌­باشید عرضه کنیم.

قطعاً استفاده از این رنگ شکوه و جلال را با خود به همراه خواهد داشت اما تنها به شرطی که به صورت اصولی و با رعایت نکات گفته شده بکار رود در غیر این صورت سبب از بین بردن فضای داخلی و آزار دهندگی چشم خواهد شد.