طراحی دکوراسیون داخلی قزوین

دکوراسیون داخلی قزوین:

طراحی دکوراسیون داخلی قزوین، همانطور که احتمالاً اطلاع دارید هر شهری با توجه به فرهنگ و پیشینه­‌ی خود و براساس این عوامل و حتی عواملی نظیر آب و هوا و اقلیم، نوع خاصی از بافت خانه و دکوراسیون را انتخاب می‌­کند.

دکوراسیون داخلی قزوین نیز از نمونه­‌های شاخص در بین عناوینی مانند دکوراسیون داخلی شیراز، اصفهان، تبریز و… می­‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی دکوراسیون داخلی قزوین بپردازیم و با اصول و نکاتی که مردم این منطقه هنگام طراحی فضای داخلی خانه­‌ی خود به کار می‌­بندند آشنا شویم.

سعی می­‌کنیم تا به اصول کلی و موارد رایج بپردازیم و باقی مسائل به سلیقه و روحیات شخصی خود شما واگذار گردد. با ما همراه باشید.

سادگی و نورپردازی

  • سادگی و نورپردازی

یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی قزوین به چشم می­‌خورد سادگی فضا و به عبارتی گرایش به سمت سبک مدرن و مینیمالیست می‌­باشد.

اکثر مردم این استان اعتقاد بر این دارند که نباید مد و مواردی که کاربرد خاصی ندارند و صرفاً جنبه­‌ی زیبایی دارند در صنعت ساختمان جایی داشته باشند و ما نباید کیفیت را فدای زیبایی و ظاهر کنیم.

نورپردازی را می‌­توان با لامپ­‌‎های LED انجام داد که علاوه بر ظاهر زیبا و نورده‌ی فوق‌العاده، در مصرف انرژی نیز بسیار کم مصرف ظاهر شده‌­اند.

در واقع سعی می­‌کنند تا روح، فرهنگ و اصالت ایرانی را در خانه­‌های خود حفظ کنند. هر چند قطعاً شما خانه­‌هایی با سبک سلطنتی و… به عنوان عناوین طراحی دکوراسیون داخلی قزوین مشاهده خواهید کرد اما نوع غالب از سبکی است که نام برده شد.

دیوارها

  • دیوارها

دیوار در دکوراسیون داخلی قزوین از عناصری است که پرداخت زیادی روی آن صورت می‌­گیرد. با توجه به اقلیم سردی که این منطقه دارد بیشتر در فضای خانه و دیوارها از رنگ گرم استفاده می­‌شود.

رنگ‌­های گرم و البته آرامش بخش مانند نارنجی و زرد از جمله رنگ­‌هایی هستند که به عنوان رنگ غالب (60%) در دکوراسیون داخلی خانه‌­ی خود به کار می‌­برند.

همچنین در این خانه­‌ها مردم سعی می­‌کنند تا از تابلوهای هنری بهره جسته و همچنین در اتاق خواب کودکان، از آثار و هنرهای مفهومی بر روی دیوار کمک می­‌گیرند.

در برخی موارد نیز دیده شده که از آجر به عنوان مصالح ایرانی و بومی هم در فضای داخلی خانه و هم بیرون آن استفاده می‌­کنند که علاوه بر گرما نسبت به سنگ و سرامیک، فضای خانه را نیز زیباتر می­‌سازد.

اتاق خواب

  • اتاق خواب

طراحی اتاق خواب در دکوراسیون داخلی قزوین نیز مانند سایر بخش‌­ها، با تأکید بر ساده گرایی شروع می‌­گردد. در این شیوه سعی می­‌شود تا از تخت خواب راحتی با جنس پارچه‌­ی ابریشمی اعلاء استفاده کنند.

رنگ دیوارها به رنگ خنثی و یا آرامش بخش مانند آبی بوده و باقی اجزاء با آن‌ها ست می­‌شوند. وجود کتابخانه شاید بتوان گفت یکی از اجزای اصلی هر اتاق خواب در سبک طراحی دکوراسیون داخلی قزوین می‌باشد.

کف اتاق خواب نیز از کفپوش چوبی و یا طرح آجری پوشیده می­‌گردد و برای نورپردازی نیز از نورهای مخفی بهره می­‌جویند. تخت خواب نیز با کمی فاصله از دیوار و روبروی نور طبیعی ورودی به داخل اتاق و به دور از دید مستقیم نسبت به درب اتاق قرار داده می­‌شود. اتاق خواب در این نوع طراحی، تنها محلی برای استراحت و آرامش در نظر گرفته می­‌شود.

آشپزخانه و سرویس بهداشتی

  • آشپزخانه و سرویس بهداشتی

هنگام طراحی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی قزوین مواردی همچون کابینت، نورپردازی مخفی، ورود نور طبیعی (نورگیری)، کفپوش و دیوارها مد نظر قرار داده می­‌شوند. هنگام انتخاب جنس و متریال کابینت سعی بر بکارگیری MDF از جنس قابل قبولی مانند گلاس بوده و نورپردازی را کمی ضعیف‌­تر در نظر می­‌گیرند زیرا بازتاب زیادی نور در این کابینت‌­ها برای چشم می‌­تواند آزاردهنده باشد.

نور طبیعی حتما به عنوان مؤلفه­‌ی اصلی به آن نگاه شده و حتماً پنجره­ای برای آن تعبیه می­‌گردد. جنس و طرح کاشی و همچنین رنگ آن از نوع گرم بوده و از کاشی­‌های ساده و یک­دست استفاده می­‌شود.

سرویس بهداشتی نیز با رنگ قابل انتظار سفید تزئین شده و خبری از تجملات فاخر و گران قیمت نیست. همچنین تلاش می­‌شود تا در فضای آشپزخانه و البته پذیرایی از گیاهان نیز استفاده شود، زیرا حس طراوت و شادابی را به ساکنین خانه منتقل می­‌سازد.

جمع‌آوری مطالب:

در این مقاله سعی نمودیم تا راهنمایی جامعی در مورد دکوراسیون داخلی قزوین در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. دکوراسیون هر منطقه و شهری براساس و تأثیر پذیرفته از فرهنگ، پیشینه و اقلیم آن منطقه است و قزوین نیز از این قضیه مستثنی نمی‌­باشد، لذا در این مقاله به بررسی این عوامل و نمود آن‌ها در بخش­‌های مختلف خانه پرداختیم.