طراحی دکوراسیون داخلی لوکس

دکوراسیون داخلی لوکس:

در این قسمت از سری مطالب دکوراسیون، به سراغ دکوراسیون داخلی لوکس می­‌رویم. تمامی افراد سعی دارند تا خانه­‌ی خود را محل آسایش و آرامش ساخته و از این رو تمام تلاش خود را بکار می­‌گیرند.

یکی از کارهایی که می‌­توان در این زمینه انجام داد، تغییر دکوراسیون یا طراحی دکوراسیون داخلی لوکس می‌­باشد. قطعاً اگر قبلاً این کار را انجام داده‌­اید متوجه تأثیر روحی روانی مثبت این کار بر روی خود و اعضای خانواده شده‌­اید و اگر بار اول می­‌باشد، این مورد را شما نیز تجربه خواهید کرد.

اما باید توجه داشت که این کار باید طبق اصول و نکات خاص خود انجام گیرد در غیر این صورت نه تنها هزینه ­و سرمایه­‌ی شما سوخت خواهد شد، بلکه انرژی منفی نیز دریافت خواهید کرد اما لازم نیست نگران باشید، زیرا تنها با خواندن این مطلب تمامی نکات و آموزش‌­های لازم را دریافت می‌کنید پس با ما همراه باشید.

ورودی و پذیرایی خانه

  • ورودی و پذیرایی خانه

ورودی خانه یکی از بخش‌­هایی است که باید در دکوراسیون داخلی لوکس به آن توجه داشته باشید. بخش ورودی خانه با لابی شروع خواهد شد که در این قسمت می­‌توانید از گچ‌بری­‌های کنافی یا طرح­‌های مختلف دیگر استفاده کرده و در داخل آن با کار گذاشتن نورهای مخفی جلوه­ای خاص و لوکس به آن ببخشید.

اگر به گونه‌­ای کف و سقف این فضا را طراحی کنید که هر دو از یک موتیف بهره ببرند طرحی بسیار خلاقانه و هوشمندی خواهد بود و زیبایی آن را دو چندان می‌­سازد. بعد از این قسمت وارد پذیرایی می­‌شویم.

پذیرایی در دکوراسیون داخلی لوکس فضای بزرگی است که شما گزینه­‌های مختلف و متنوعی برای آن پیش روی خود خواهید دید اما به این نکات توجه داشته باشید؛

به دلیل بزرگی فضا استفاده از رنگ­‌های روشن غلط بوده و فضا را بیش از اندازه بزرگ­تر نشان می­‌دهد، نورپردازی جهت روشنایی یکنواخت در سرتاسر آن امری ضروری است، سعی کنید از مبلمان با جنس بسیار با دوام استفاده کنید.

در سال 2019 ترجیح طراحان بر استفاده از سبز نمودن مبلمان و فرش‌­هایی با بوم ترمه‌­ای یا سبز می­‌باشد، هر چند طوسی نیز فضا را زیبا خواهد نمود. همچنین استفاده از تصاویر هنری را نیز فراموش نکنید.

دکوراسیون آشپزخانه

  • آشپزخانه

اولین و مهم­ترین نکته هنگام طراحی فضای داخلی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی لوکس، تناسب و هماهنگی سبک مورد استفاده در محیط خانه با آشپزخانه می­‌باشد، بدین معنی که شما نمی­‌توانید سبک مدرن آشپزخانه را با سبک تجملاتی و لوکس پذیرایی ادغام کنید چرا که سبک مدرن دوری از تجملات، ساده گرایی و کاربردی نگر می‌­باشد.

در سال 2019 در کشورهای اروپایی، هنگام طراحی کابینت­‌های آشپزخانه برای لوکس نمودن فضا از، از انواع بدون دستگیره و به صورت طبقه‌­ای استفاده می‌­کنند. در واقع علاوه بر طراحی اُپن برای آشپزخانه این طرح را به کابینت‌­ها نیز تعمیم داده‌­اند.

نکته­‌ی مهم دیگر استفاده از پنجره‌­ها و نورگیرهای مناسب برای آشپزخانه می­‌باشد، چرا که به دلیل استفاده از سنگ‌­های مرمر و کاشی­‌های لوکس، نورپردازی زیاد چشم را آزار خواهد داد و هم اینکه هیچ موردی جایگزین نور طبیعی نمی­‌باشد. استفاده از چند گلدان در فضای آشپزخانه نیز سبب دکوراسیون داخلی لوکس و انتقال انرژی مثبت خواهد شد.

دکوراسیون اتاق خواب

  • اتاق خواب

یکی از مناطقی که هنگام طراحی دکوراسیون آن باید دقت بسیار زیادی به خرج دهید، مخصوصًا در دکوراسیون داخلی لوکس، اتاق خواب می­‌باشد.

اتاق خواب محل استراحت و آسایش شما می­‌باشد، لذا نباید صرفاً جهت لوکس نمودن فضا هر وسیله­‌ای را در آن بکار ببندید. یکی از گزینه‌­های پیش روی شما، استفاده از کاغذ دیواری­­‌های طرح‌دار می‌­باشد البته این را در نظر بگیرید که پس از مدتی نیز از مد خواهد افتاد و شاید ترجیح دهید تا از رنگ و طرح‌­های دیواری بسیار زیبا و لوکس و متناسب با سلیقه‌­ی خود استفاده نمایید.

تخت­ه‌ای راحتی بسیار شیک، چراغ خواب در دو طرف تخت، روتختی­‌های بسیار شیک و لوکس و از جنس پارچه‌­ای مرغوب، میز توالت و دراوِر سِت با تخت خواب همگی از مواردی می‌­باشند که باید به آن توجه ویژه‌­ای شود.

اگر از فرش استفاده می‌­کنید باید در نظر داشته باشید که رنگ فرش 30% فضا را اختصاص می­‌دهد پس رنگی شاد و متناسب با سایر اجزاء انتخاب نمایید.

نکات بسیار مهم دکوراسیون داخلی لوکس

نکات بسیار مهم دکوراسیون داخلی لوکس

  • وسایلی که استفاده می‌­کنید سعی کنید به تعداد زوج باشند.
  • قوانین 60-30-10 را در نورپردازی و رنگ‌بندی رعایت کنید.
  • نقطه­ی کانونی در دکوراسیون داخلی لوکس بسیار مهم است، آن را انتخاب و وسایل را بر اساس آن چینش کنید.
  • به فضاهای منفی دقت کنید. فضای منفی در دکوراسیون داخلی لوکس، فضایی است که نباید در آن هیچ وسیله­‌ای قرار دهید مانند بین مبلمان، گوشه‌­ی دیوار و…
  • در حیاط خانه وسایل ورزشی و تفریحی قرار دهید.

جمع‌آوری مطالب:

در این مقاله سعی نمودیم تا به شما مطالبی پیرامون طراحی دکوراسیون داخلی لوکس ارائه دهیم تا در نهایت طرحی بسیار شاد و دلپذیری دریافت نمایید. با رعایت این نکات شما نیازی به خواندن مقالات زیاد و مراجعه به فروشگاه‌­های مختلف نخواهید بود. پس اگر دکوراسیون داخلی منزل برای شما اهمیت دارید از این نکات غافل نشوید.