طراحی دکوراسیون چوب، فضایی گرم و دلنشین

طراحی دکوراسیون چوب:

طراحی دکوراسیون چوب، فضایی گرم و دلنشین، چوب ماده خوبی برای اضافه کردن گرما به فضا است، استفاده از دکوراسیون چوب در هر مکانی محیط را گرم‌تر و دلنشین‌تر می‌کند. اما سوال اینجاست برای اینکه به محیطی گرم و دلنشین دست پیدا کنیم از چوب در طراحی دکوراسیون چطور استفاه کنیم؟

سبکی در دکوراسیون وجود دارد که به آن سبک روستایی گفته می‌شود در این سبک برای ایجاد فضای گرم و دلنشین روستایی از متریال چوب و سنگ درنهایت ظرافت در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی خانه استفاده می‌شود تا حس طبیعت در کالبد محیط بیشتر احساس شود.

برای اینکه به محیطی پایدار در دکوراسیون چوب برسیم، برای کف پوش و دیوارها از طرح چوب استفاده می‌کنیم در سقف هم می‌توانیم تیرهای چوبی یا تخته‌های چوبی بافته شده به کار ببریم تا محیطی یکدست از چوب داشته باشیم. درسبک روستایی رنگ دکوراسیون چوب و حتی جنس چوب، به چوب‌های طبیعی شباهت زیادی دارد.

ستون‌ها یا دیوار خانه سنگی باشند جلوه زیباتر و دلنشین‌تری به محیط می‌بخشند.

در آشپزخانه و اتاق خواب استفاده از دکوراسیون چوب به نظر ساده می‌آید، اما باید در سبک روستایی به جزئیات چیدمان و طراحی آشپزخانه و اتاق خواب توجه ویژه داشت. سرویس بهداشتی و حمام هم دو بخش مهم در خانه هستند که باید حتماً در طراحی دکور آن‌ها از چوب به شکلی ظریف و زیبا استفاده کرد.

کاربرد صحیح از چوب در طراحی دکوراسیون چوب

کاربرد صحیح از چوب در طراحی دکوراسیون چوب

در طراحی دکوراسیون چوب به سبک روستایی برای دستیابی به محیطی گرم و دلنشین باید از طبیعت الهام گرفت ترکیب رنگ‌های سبز، کرم، طیف‌های روشن رنگ، سایه‌های قهوه‌ای و رنگ‌های سیاه و سفید خنثی فضا را منحصربه فرد و گرم می‌کند.

در کنار استفاده از لوازم و اشیای چوبی باید از زیراندازهایی از جنس پشم یا پوست حیوانات، پارچه‌های طبیعی مانند کتان، پنبه، نخ و پشم، لوازم و ظروف چوبی یا سفالی، اشیای تزئینی مانند سرحیوانات و گل و گیاه و مواردی نظیر این در منزل استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون چوب به سبک روستایی، معمولاً برای ویلاها یا خانه‌های نسبتاً بزرگ کاربرد، دارد البته که با کمی ظرافت و مهارت می‌توان خانه‌های متوسط و کوچک را هم به این سبک دکوراسیون کرد. مردم سواحل خزر معمولاً از این نوع طراحی برای دکور خانه‌هایشان استفاده می‌کنند.