طراحی زیبای دکوراسیون داخلی سنتی ایران

دکوراسیون داخلی سنتی:

دکوراسیون داخلی سنتی ما ایرانیان، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. این سبک دکوراسیون ریشه در فرهنگ غنی، قدمت هزاران ساله و هنر اصیل ایرانی دارد.

دنیایی از رنگ‌های شاد و پرانرژی و صنایع دستی گرانبها که با دست توانای زنان و مردان هنرمند این مرز و بوم با عشق ساخته شده، در دکوراسیون داخلی سنتی ایران، به چشم می‌خورد وقتی خانه به سبک سنتی طراحی می‌شود، انگار صفا، صمیمیت و معرفت مردم ایران را هم در فضای خانه کاملاً حس می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی سنتی، در حال حاضر به دو شیوه در خانه‌های ایرانی به چشم می‌خورد.

دکوراسیون داخلی سنتی ایران

نکات دکوراسیون داخلی سنتی:

  • تلفیق دکوراسیون مدرن با تزئینات سنتی ایرانی

در این نوع دکوراسیون، خانه به سبک امروزی یا مدرن طراحی شده، اما در تزئینات خانه در کنار وسایل و دکوراسیون مدرن، از صنایع دستی و المان هنری اصیل ایرانی هم استفاده شده است.

برای مثال در تزئینات دیوار نقاشی مینیاتور، کاشی کاری‌های سنتی، گچ بری‌های اصیل ایرانی، تابلوفرش، تابلوی معرق یا سایر آثار هنری ایرانی به چشم می‌خورد حتی برای ایجاد جلوه و نمای سنتی از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح سنتی ایرانی هم استفاده می‌شود.

در سایر تزئینات خانه، از کف تا سقف هم المان‌ها یا صنایع دستی ایرانی به چشم می‌خورد، مانند کوسن‌های صنایع دستی ایران که برروی مبلمان قرار گرفته یا رومیزی‌های ترمه برروی میز پذیرایی یا انواع ظروف و لوازم دکوری سفال، چوب، سرامیک، شیشه صنایع دستی ایران و یا انواع گلیم، گبه و جاجیم که به عنوان زیرانداز در اتاق‌ها جلوه‌گری می‌کند.

نکات دکوراسیون داخلی سنتی

  • دکوراسیون داخلی سنتی

در این سبک خانه کاملاً با نمادها و المان‌های سنتی ایرانی دیزاین می‌شود. برای این سبک دکوراسیون از مبلمان سنتی ایرانی استفاده می‌شود، این نوع مبلمان دست ساز است و از میانگین تقریباً 3000 گره بوجود می‌آید، ارتفاع کمی دارد و طراحی آن شکیل، زیبا و چشم‌نواز است.

البته به جهت دست ساز بودن و زمان و زحمت زیادی که برای تولید آن صرف می‌شود کالای گرانقیمتی می‌باشد نوع دیگری از مبلمان هم وجود دارد که به شکل مستطیلی و بزرگ از چوب ساخته می‌شود.

برای تکیه گاه از پشتی بر روی آن استفاده می‌شود و برای نشیمنگاه می‌توان از بالشتک‌های نرم یا از یک زیرانداز پشمی یا از جنس جاجیم یا گبه یا گلیم استفاده کرد، به جای استفاده از مبلمان می‌توان به شیوه سنتی کنار دیوارها پشتی‌های خوش رنگ ونگار ایرانی جهت تکیه و لم دادن گذاشت.

در این سبک دکوراسیون از کف تا سقف تمام تزئینات، لوازم دکوری و حتی ظروف آشپزی آشپزخانه و لوازم غذاخوری هم سنتی ایرانی است، هرچند که زندگی امروزی به تکنولوژی و لوازم و تجهیزات مدرن و الکترونیکی مجهز شده ولی هنوز هم می‌توان بصورت نمادین از کرسی و سماور ذغالی در دکوراسیون خانه استفاده کرد.