طراحی زیبای دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی

دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی:

طراحی زیبای دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی، اتاق پذیرایی از دیرباز در زمره مهمترین اتاق‌های خانه ایرانیان بوده و شیک‌ترین و لوکس‌ترین دیزاین برای این اتاق انجام می‌شده، از اینرو دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی، حائز اهمیت زیادی است.

این فضا علاوه بر شیکی و لوکسی باید حس میهمان نوازی و صمیمیت و مهربانی میزبان را به میهمان انتقال دهد و سبب شود میهمانان احساس راحتی و آرامش داشته باشند.

دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی

نکات دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی

در طراحی داخلی پذیرایی ایرانی سه عنصر فرش، مبلمان و پرده اهمیت زیادی دارد، نورپردازی مهمترین رکن برای درخشندگی و جلوه لوکس اتاق است.

  • ترکیب رنگ و نورپردازی

غالباً رنگ‌های مجلل و لوکس همچون طلایی، بنفش، زرشکی، تنالیته‌های قهوه‌ای و کرم در ترکیب با رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی به چشم می‌خورد.

نورپردازی باید به شیوه‌ای انجام پذیرد که همه فضای اتاق دارای نور باشد. از نورهای مخفی در ترکیب با نور لامپ لوسترها می‌توان استفاده کرد.

  • مبلمان

مبلمان استیل، سلطنتی و کلاسیک از انواع مبلمانی است که در دکوراسیون‌های لوکس کاربرد دارد و در اتاق پذیرایی ایرانیان هم به چشم می‌خورد.

میزهای جلو مبلی و بغل مبلی هم با ظرافت و حساسیت زیادی انتخاب می‌شود در سبک مدرن از مبلمان راحتی در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی‌ها استفاده می‌شود.

برای چیدمان استاندارد مبلمان باید توجه داشته باشید فقط می توان دوسوم از اتاق را به مبلمان اختصاص داد.

فرش در طراحی زیبای دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی

  • فرش

فرش، در گذشته زینت بخش دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی‌ها بوده و اما در چند دهه اخیر با آمدن انواع مبلمان و میز ناهاری به تمام خانه‌های ایرانیان و از طرف دیگر ورود کفپوش‌های مدرن به بازار دیگر مفروش کردن کل فضای اتاق پذیرایی رسم نیست و فقط غالباً برای آراستن دکوراسیون فرش به کار می‌رود.

فرش و قالیچه‌های ابریشمی دستباف و گرانبهای ایرانی با طرح و نقش‌های مسحورکننده در دکوراسیون‌های لوکس کاربرد دارد.

اما در دکوراسیون مدرن بیشتر از قدر و قیمت به سِت شدن طرح و رنگ فرش با دکوراسیون توجه می‌شود، البته فرش‌های دستباف قیمتی در این سبک دکوراسیون‌ها هم کاربرد دارد بخصوص در خانه‌های مدرن لاکچری که تمایل زیادی برای نمایش اشیا و تزئینات لوکس دارند.

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی

  • پرده

پرده از عناصر تزئینی و لوکس محسوب می‌شود برای دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی ایرانی بخصوص در خانه‌های لوکس از پرده‌های زیر و رو استفاده می‌کنند. پارچه زیرین پرده از جنس لطیف و ظریف حریر یا تور می‌باشد و پارچه‌ی رویی هم از جنس پارچه‌ای لطیف و سبک وزن با رنگی متناسب با ترکیب رنگ فضا است.

میز ناهارخوری باید در ابعاد متناسب با اندازه اتاق انتخاب شود و به هیچ‌وجه در مسیر رفت و آمد نباشد و از دیوار فاصله داشته باشد. برای نورپردازی به میز ناهارخوری بهترین راه استفاده از لوستر یا چراغ‌های تزئینی آویز بالای میز ناهارخوری یا استفاده از چراغ‌های تزئینی ایستاده که نور را دقیقا به میز ناهارخوری متمرکز می‌کند است.