معرفی ۳ سبک طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی:

طراحی دکوراسیون داخلی، در لغت نامه وبستر اینطور تعریف شده «هنر یا عمل برنامه‌ریزی و نظارت بر طراحی و اجرای معماری داخلی و مبلمان»

اما طراحان دکوراسیون داخلی براساس سبکی خاص اقدام به طراحی می‌کنند که هر کدام از این سبک‌ها در دوره‌ای خاص پا به عرصه حضور گذاشته‌اند و معنای خاصی دارند هر فردی پیش از اقدام به طراحی دکوراسیون لازم است سبک‌های مختلف طراحی داخلی را بشناسد تا به مطلوبترین نتیجه دست یابد.

سبک شناسی در طراحی دکوراسیون داخلی

این ده سبک که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم از زمره سبک‌های رایج و مورد پسند در ایران است:

سبک مدرن

  1. سبک مدرن

تاکید بر سادگی، مبلمان و جزئیات کمتر در فضا دارد. این سبک در بین سبک‌ها به جرات خلاقانه‌ترین سبک است و دارای گرافیک قوی، هندسه‌های برجسته و منحنی‌های قدرتمند می‌باشد.

می‌توان گفت در این سبک هیچ محدودیتی برای ترکیب رنگ وجود ندارد و رنگ‌هایی که مکمل هم هستند را براساس سلیقه می‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی بکار برد.

پنجره‌های بزرگ عاری از پرده برای بهره‌مندی از نور حداکثری، انواع مبلمان و اشیای نوآورانه که هر روز توسط طراحان سبک مدرن به بازار عرضه می‌شود که بدون شک در هیچ سبکی و در هیچ زمانی تا این حد تنوع و زیبایی نداشته است از دیگر خصایص سبک مدرن می‌باشد.

سبک کلاسیک

  1. سبک کلاسیک

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک فضا تمایل بسیاری به لوکس بودن دارد، استفاده از مبلمان کلاسیک، مبلمانی که چوب تراش خورده و منبت کاری شده، دارد تقریباً به لحاظ ظاهری شبیه مبلمان استیل است و برای همین به آن نیمه استیل گفته می‌شود.

مبلمان نقش عمده‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک ایفا می‌کند. گچ بری‌ها و نقاشی‌های باستانی در فضا خودنمایی می‌کند و رنگ‌های لوکس و درخشنده نظیر طلایی،کرم و قهوه‌ای از زمره رنگ‌هایی هستند که در سبک کلاسیک کاربرد دارند.

سبک کلاسیک جدید یا نئوکلاسیک

  1. سبک کلاسیک جدید یا نئوکلاسیک

در خصوص ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک می‌توان گفت همان سبک کلاسیک می‌باشد با تمایلات مدرن، در آن تناسبات هندسی کلاسیک رعایت می‌شود طرح‌ها و نمادهای معماری کلاسیک با نورپردازی مدرن در آن به چشم می‌خورد و مبلمان کلاسیک در ترکیب با عناصر مدرن در فضا قرار می‌گیرد.

آینه‌ها و شیشه‌های بزرگ، لوسترهای لوکس و بلند، اشیای عتیقه و گرانبها در سبک نئوکلاسیک به کار می‌رود در سبک بیشتر رنگ‌های سفید و تنالیته‌های روشن به کار می‌رود، اما در نئوکلاسیک دنیایی از رنگ‌ها وجود دارد نظیر، بنفش، قرمز، فیروزه ای، سبز زیتونی