نقش مهم کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

در این مقاله سعی داریم که نقش مهم کاغذ دیواری را در دکوراسیون داخلی با هم بررسی کنیم،همانطور که می دانید دکوراسیون داخلی از مجموعه اجزایی تشکیل شده اند که در کنار یکدیگر منجر به خلق یک اثر هنری می شوند. کاغذ دیواری به عنوان یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی سالهاست که جای خود را تثبیت کرده و تقریباً جز لاینفکی از این هنر می باشد.کاغذ دیواری دیوارپوشی از جنس کاغذ بصورت کامل و یا ترکیب با پی وسی می باشد که کار کاور کردن دیوارهای محیط را بر عهده دارد. تقریبا می توان به جرات گفت که بیشترین فضایی که در دکوراسیون داخلی به چشم می آیند دیوارها هستند و بنابراین دقت در پوشش آنها می تواند زیبایی دیگر اجزای دکوراسیون داخلی را نیز سبب شود.کاغذ دیواری به عنوان یک زمینه کار ارتباط دادن دیگر اجزای دکوراسیون داخلی را به عهده دارد.

مثالی برای درک بهتر این موضوع در نظر می گیریم

فرض کنید اجزای مختلف یک روزنامه دیواری که به عنوان کار دستی در مدارس درست می کردیم در کنار یکدیگر بدون اینکه به یک بستر متصل باشند قرار داهیم. آشفتگی حاصل از این کار سبب می شود که ارتباط مشخصی بین سایز اجزای که ساخته ایم وجود نداشته باشد یا بعبارتی انسجام و نظمی در ان مشاهده نکنیم.در یک منزل که مبلمان به عنوان مثال به رنگ قهوه ای انتخاب شده است و پرده ها بصورت کرم برای پر کردن فضای بین آنها دیواریها هستند که نقش اصلی را دارند.در این جا انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب می تواند هماهنگی لازم را بین این اجزا ایجاد کند. در صورت انتخاب بد و نابجای کاغذ دیواری ممکن است این هماهنگی با انفصال رو برو شده و انسجام اجزا از بین برود.

زمان مناسب برای نمایش صحیح کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

شاید بهتر است بگوییم که دیگر اجزای دکوراسیون داخلی برروی کاغذ دیواری سوار می شوند تا خود را نشان بدهند.

کاغذ دیواری دارای ویژگی هایی است که باعث شده پر استفاده ترین عنصر در دکوراسیون داخلی باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب آسان و کم درد سر.

سهولت در تعویض.

رنج قیمت متنوع که می تواند افراد دارای تمکن مالی متفاوت را پاسخگو باشد.

تنوع بالا در طرح که می تواند تمامی سلایق و تمامی سبکهای دکوراسیون داخلی را کاور کند .

تنوع بالا در رنگ که مهمترین مشخصه و امتیاز کاغذ دیواری است.

موارد نام برده شده در بالا چند مورد از ویژگیهای متمایز کاغذ دیواری نسبت به دیگر دیوارپوش ها و حتی نقاشی است.تنوع بالا در طرح و رنگ سبب شده که بتوان برای هر مکانی در منزل و یا محل کار کاغذ دیواری مناسب تهیه نمود.

کاغذ دیواری در اتاق نوزادان به چه شکل طراحی می شود؟

کاغذ دیواری های مناسب نوزادان که در ان از اشکال بسیار ساده که برای نوزادان غیر قابل فهم نباشد امروزه بصورت آلبومها و کالیته های مجزا تولید می شوند.اشکال ساده مثل دایره دایره ، خال خالی، تصاویر ستاره و ماه و غیره با رنگهای ساده مثل سفید و صورتی و یا سفید و قرمز از جمله رایجترین انواع طرح و رنگ هستند.برای کودکان بین سنین 3 تا 6 سال تصاویر ساده از حیوانات و ماشین ها و حتی خانه و طبیعت جزو رایجترین طرح های پیشنهادی کاغذ دیواری هستند.برای سنین 6 تا 10 سال بیشتر از شخصیت های کارتونی و قهرمانان زندگی کودکان استفاده می شوند که برای پسر و دختر متفاوت می باشد.امروزه کاغذ دیواری پوستری و سه بعدی گزینه های بسیار مناسبی برای استفاده این گروه سنی هستند و طرح های بیشماری مناسب با سلیقه کودک و خانواده موجود می باشد.

کاغذ دیواری در اتاق نوجوانان و جوانان به چه شکل طراحی می شود؟

کاغذ دیواری برای اتاق نوجوانان و جوانان نیز به همین شکل بر اساس سلایق آنها طراحی شده اند.بسیاری از دیزاینرها بر اساس روانشانسی طرح و رنگ می توانند به شما مشاوره بدهند که چه طرحی برای چه سنی مفید  و یا مضر است.روحیات انسان به طور موثری تحت تاثیر فضای اطراف می باشد.اتاق خواب به عنوان یک محل آرامش می تواند ساعتها از وقت شما را بخود اختصاص دهد ، بنابراین بر هیچ کس پوشیده نیست که اهمیت والایی در طراحی داخلی آن وجود دارد.

ویژگیهای مختلفی  که در انتخاب کاغذ دیواری  باید به آن دقت کافی داشته باشید

قیمت

کیفیت

اعتبار فروشگاهی از آن خرید می کنید

خدمات پس از فروش

جنسیت فردی که قرار است در محیط باشد

سبک دکوراسیون منزل

سن افرادی که قرار است از کاغذ دیواری استفاده کنند

مکان مورد استفاده

حال به شرح تک تک موارد بالا می پردازیم

قیمت :

منظور از قیمت ، قیمت مناسب است یعنی شما به یک کاغذ دیواری مبلغی را که ارزش دارد بپردازید. حتی اگر کاغذ دیواری بی کیفیت خریداری می کنید مبلغ پرداختی متناسب با آن باشد.

کیفیت :

سعی کنید کاغذی استفاده نکنید که از لحظه نصب یا 1 ماه بعد از پشیمان شوید. با پرداخت اندکی بیشتر می تواند کاغذ دیواری مناسب تری استفاده کرد. مثال معروف که ” هنوز انقدر پولدار نشدم که جنس ارزون بخرم” دقیقا مشخص می کند که شما پس از پرداخت مبلغی برای یک جنس بی کیفیت مجبور می شود در مدت کمی آن را دور ریخته و مجددا اقدام به خرید نمایید.

اعتبار فروشگاه :

در دنیای امروز علارغم اینکه اینترنت بسیار کار ما را راحت کرده ولی متاسفانه یک اشکال عمده این است که بسیار از افراد با اعتبار پایین هم خود رادر این فضا به سادگی می توانند مطرح کنند. نه نیاز به اجاره جا و یا خرید جا دارند و نه تعهدی بعد از فروش .خرید از فضای مجازی باید با تحقیق صورت گیرد. تا بعد پشیمانی به با نیاید.یکی از مهمترین مسایل در این زمینه خدمات نصب و خدمات بعد از آن می باشد. شرکت ها و فروشگاههای معتبر معمولاً نصاب های خوبی دارند که این می تواند زیبایی کار را تضمین کند و اگر بعد از نصب مشکلی پیش بیاید می توانید روی گارانتی فروشگاه حساب کنید.موارد دیگر نام برده شده در بالا را می توانید با دیزاینرهای فروشگاه در میان گذاشته تا راهنمایی لازم را از آنها دریافت نمایید.