نورپردازی حرفه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی

دکوراسیون داخلی ایرانی:

نورپردازی حرفه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی، نقش نور در جذابیت و درخشندگی دکوراسیون داخلی غیرقابل انکار است. همچنین نور فضایی گرم، شاداب و پرانرژی ایجاد می‌کند.

ما دراین مطلب به انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی ایرانی اشاره می‌کنیم تا با تنظیم نور مناسب در دکوراسیون منازل خود بتوانید فضایی زیبا، لوکس و پرنشاط برای افراد خانواده ایجاد کنید.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی

  • نورپردازی محیطی

نورپردازی محیطی به روشن و نمایان‌تر شدن اتاق و دید و جلوه بهتر کمک می‌کند، در این نوع نورپردازی نور به طور مساوی در اتاق بازتاب می‌شود که معمولاً از طریق یک لوستر یا چراغ آویز از سقف در محیط اتاق منتشر می‌گردد و همچنین این امکان وجود دارد که نور از طریق پنجره‌ها یا اسکای لایت‌ها نور طبیعی در فضای اتاق پراکنده می‌شود.

نکات مهم در نورپردازی محیطی در دکوراسیون

نکات مهم در نورپردازی محیطی در دکوراسیون داخلی ایرانی

لامپ‌های LED میزان نور بیشتری در محیط ایجاد می‌کنند و از نظر کیفیت و دوام هم مقرون بصرفه است. برای نصب چراغ آویز یا چلچراغ بر روی میزناهارخوری، پایه چراغ باید حداکثر 90 سانتی متر بالاتر از میز قرار داشته باشد.

نصب پایه‌ی چراغ روی جزیره‎ی آشپزخانه هم باید در فاصله 180 سانتی متری از زمین قرار بگیرد، نصب چراغ در اتاق‌ها و راهروها و راه پله‌ها هم که افراد از زیر آن عبور می‌کنند باید به شکلی باشد که انتهای پایه‌ی چراغ از زمین 213 و نیم سانتی متر فاصله داشته باشد.

  • نورپردازی کاری

این نوع نورپردازی به منظور انجام کاری در مناطق خاص انجام می‌گردد، مانند چراغ مطالعه، چراغ بالای میز بیلیارد یا فوتبال دستی

  • نورپردازی تاکیدی

گاهی در دکوراسیون داخلی ایرانی نیاز است برای جلوه بیشتر به یک اثرهنری یا گیاهان یا لوازم دکوری داخل قفسه‌های کابینت نور متمرکز شود تا حالت تاکیدی و برجسته به آن بخش داده شود.

  • نورپردازی دکوراتیو

در این نوع نورپردازی خود نور نقطه کانونی می‌باشد، مانند شمع‌های دکوراتیو یا چراغ‌های تزئینی ایستاده