نکاتی مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی زاهدان

دکوراسیون داخلی زاهدان:

نکاتی مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی زاهدان، حتماً این سوال در ذهن خیلی از افراد وجود دارد که در شهرهای مختلف ایران مردم چه سبک دکوراسیونی را برای منازل خود می‌پسندند. برای مثال طراحی دکوراسیون داخلی زاهدان چگونه است؟

حقیقت این است که تفاوت خاصی بین دکوراسیون داخلی شهرهای مختلف وجود ندارد، بخصوص با گسترش ارتباطات و نزدیک شدن سلیقه و ذائقه مردم به یکدیگر و نیاز روز جامعه، اما اقلیم و آب و هوا می‌تواند در سبک دکوراسیون تاثیر بگذارد.

در ادامه نکاتی برای طراحی دکوراسیون داخلی زاهدان با توجه به شرایط آب و هوایی مطرح می‌کنیم.

نکات طراحی دکوراسیون داخلی زاهدان

نکات طراحی دکوراسیون داخلی زاهدان

زاهدان جزء مناطق بیابانی و گرم ایران است. بنابراین باید در دکوراسیون داخلی زاهدان فضایی خنک و آرامبخش بوجود آورد، لذا استفاده از رنگ‌های گرم و آتشینی نظیر قرمز، زرد و نارنجی یا تنالیتهه‌ایی از قهوه‌ای در دکوراسیون داخلی زاهدان به هیچ وجه مناسب نمی‌باشد و سبب افزایش گرما و حرارت می‌شود. پس باید به سراغ ترکیب رنگ‌هایی برویم که احساس سردی به انسان القاء می‌کند، ذهن را درگیر می‌کند که گویی دمای هوا در حال کاهش است.

نکاتی مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی زاهدان

  • رنگ آبی

اگر قرمز و زرد آتش برپا می‌کنند، رنگ آبی تداعی کننده هرچیزی که است که مربوط به آب می‌باشد، مانند برف و باران و آتش را سرد و خاموش می‌کند .این در خود نوعی آرامش، پاکی و سکوت را ذخیره دارد. آبی نماد رنگ سرد و معروفترین رنگ سرد می‌باشد، این رنگ دارای طیف متنوعی از سایه‌های روشن تا تیره نظیر آبی آسمانی، فیروزه‌ای، نیلی، آبی فسفری، لاجوردی، سرمه‌ای، آبی نفتی و آبی مات است.

طیف روشن آبی نشاط‌آور است و برای استفاده در اتاق نشیمن و خواب مناسب هستند، طیف‌های تیره آبی مانند آبی نفتی و سرمه‌ای دارای وقار و جذابیت زیادی می‌باشند و می‌توان در ترکیب رنگ اتاق نشیمن از آن استفاده کرد، برای مثال در پرده‌ها یا ترکیب رنگ مبلمان و فرش.

  • رنگ سبز

سبز به جرات یکی از آرامبخش‌ترین رنگ‌های موجود در جهان هستی است. این رنگ همچون طبیعت با طراوت و حیات بخش می‌باشد و انرژی مثبت و امید را در فضا تزریق می‌کند.

سبز نیز دارای طیف متنوعی شامل سبز مغز پسته‌ای، سبز کمرنگ، سبز مات، سبز روشن، سبز یشمی، سبز لجنی، سبز چمنی، سبز زیتونی، سبز دریایی، سبز آبی، پرشین گرین و سبز فسفری می‌شود.

اما استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون نیاز به ظرافت و مهارت دارد می‌توان از سبزی و طراوت گیاهان در ترکیب رنگ فضا بهره برد یا از سبزکاهویی و لیمویی برای دیزاین آشپزخانه و سبز زیتونی و یشمی برای طراحی اتاق نشمین استفاده کرد.

به هرترتیب استفاده صحیح و مناسب از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی زاهدان هم باعث احساس خنکی و آرامش فضا می‌شود و هم شیکی و جذابیت.

دکوراسیون داخلی زاهدان

  • رنگ بنفش

رنگ بنفش از جمله رنگ‌های لوکس و محبوب است که آن را کاملاً نمی‌توان در زمره رنگ‌های سرد قرار داد، اما سایه‌های از این رنگ مانند بنفش بادمجانی جزء رنگ‌های سرد محسوب می‌شود.

ترکیب رنگ‌های سرد با رنگ سفید در دکوراسیون داخلی زاهدان و همچنین استفاده از متریال سنگ نظیر سرامیک و مرمر در کفپوش حس کاهش دما را به ذهن القاء می‌کند.