کابینت با جنس PVC و کابینت MDF

این کابینت های با جنس PVC برای مکان های مرطوب کاملا مناسب و ایده آل هستند. PVC متریالی صد در صد ضد آب است و در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارد. بنابراین حمل و نقل و نصب کابینت با این جنس راحت و آسان است. کابینت های PVC در انواع طرح ها و رنگ های متنوع ساخته و تولید میشوند و کم کم و به مرور زمان رنگ خود را از دست نمیدهند و دچار تغییر رنگ نمیشوند.
جنس کابینت MDF جزء فرآورده های چوب است با MDF دانسیته متوسط و به صورت فیبر های متشکل از خورده چوب ساخته میشود. وزن این محصول بسیار سبک است و دارای سطح صاف و یک دستی میباشد. این متریال نسبت به چوب طبیعی مقاومت بالاتری دارد. کابینت های ساخته شده از جنس MDF در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت بالایی دارند و به این علت مانند دیگر تولیدات چوبی، متورم و یا پوسته پوسته نمیشوند. این جنس از کابینت ها زیبایی و تنوع بسیار بالایی دارند و با متریال های متنوع روکش میشوند.

کابینت هایگلاس

یک نوع از کابینت های این روزها که دارای سطح صاف، صیقلی و براق است و همچنین این کابینت ها در طرح ها و رنگ های متنوع تولید میشوند به نام کابینت های هایگلاس شناخته میشوند. این کابینت ها از سطح شفاف و صیقلی خود نور را منعکس میکنند و زیبایی خاصی در مکان ایجاد مینمایند. انعکاس نور از ویژگی های محبوب و بارز این کابینت ها است و بنابراین در آشپز خانه های کم نور کارآیی ویژه ای دارند. این کابینت ها از جنس MDF هستند و با لایه ای براق و پلاستیکی مانند از جنس پلکسی گلاس روکش شده اند. استحکام و مقاومت کابینت های هایگلاس در برابر رطوبت، ضربه، فشار و حرارت زیاد است و خوشبختانه تمییز کردن آن ها با یک دستمال مرطوب و به راحتی انجام میگیرد.

کابینت چوب طبیعی

یکی از انواع کابینت بر اساس جنس، کابینت چوبی است. بافت چوب و طرح های طبیعی آن در ایجاد جذابیت تاثیر بسزایی دارد و باعث میشود که کابینت های از جنس چوب طبیعی زیبایی بی نظیری داشته باشند. همچنین وجود چوب طبیعی در آشپزخانه یک خانه باعث ایجاد فضای گرم و صمیمی میشود. کابینت های تمام چوب نیازمند مراقبت اساسی دارند زیرا در چوب امکان رشد حشرات و باکتری ها وجود دارد. متاسفانه چوب طبیعی در برابر رطوبت و نم مقاومت زیادی ندارد و امکان دارد که به مرور زمان پوسته پوسته شوند. از جمله کابینت های تمام چوب میتوان به کابینت های طرح کلاسیک اشاره کرد. این کابینت های کلاسیک انواع خاصی دارند و در رنگ های زیبایی تولید میشوند.

کابینت وکیوم و کابینت ملامینه

در اینجا کابینت بر اساس جنس را در دو نوع کابینت بیان مینماییم،
کابینت وکیوم یا ممبران برای افرادی است که عاشق سبک های کلاسیک و هنرمندانه میباشند و طبق سلیقه خود تنها به کابینت با این طرح فکر میکنند. اکثرا این کابینت ها را در رنگ های روشن و خصوصا سفید مشاهده میکنید و به وسیله دستگاه های CNC به زیبایی طرح داده شده اند و برش میخورند.
ملامینه ورقی است با مغز نئوپان یا MDF و با روکش نازکی به نام ملامینه پوشانده میشود. این روکش که ضد آب و ضد خش میباشد و قیمت مناسب یکی از مزیت های آن است. همچنین این روکش از پرکاربرد ترین نوع در جهان میباشد.

انواع ویژگی های کابینت بر اساس جنس

کابینت PVC: نگهداری راحت، دارای طرح و رنگ های متفاوتی است، ساخت و نصب ساده و ارزانی دارد، تجزیه ناپذیر است و در طبیعت باعث آسیب میشود.

کابینت MDF: مقاومت بالا در برابر رطوبت، در انواع سبک های کابینت کاربرد دارد، تنوع طرح و رنگ بسیار بالا و مقاومت زیاد در برابر رطوبت، مقاوم در برابر حرارت

کابینت هایگلاس: سهولت در تمییز کردن، نگهداری آسیب پذیر در برابر خط و خش، تنوع رنگی بالا، سطح براق و درخشنده

کابینت تمام چوب: زمانبر بودن هنگام آماده ساختن و نصب، مناسب آشپزخانه های روستیک و کلاسیک، قیمت گران

کابینت فلزی: قیمت ارزان، نیاز به رنگ آمیزی مجدد، زنگ زدگی در برابر رطوبت

نکات انتخاب کابینت آشپزخانه

باید دانست که دکوراسیون و المان های آن همچون کاغذ دیواری فقط نقش زیبایی ندارد و با انتخاب درست شما از مزایای بسیاری برخوردار میشوید به طور مثال اگر آشپزخانه ی شما فضای کوچکی دارد شما میتوانید با انتخاب طرحی ساده، شیک و مدرن با رنگی روشن آشپز خانه ی خود را بزرگتر و دلپذیر تر نشان دهید و از انتخاب طرح‌ های شلوغ بپرهیزید و به جادار بودن کابینت ها توجه داشته باشید. حال اگر از فضای نسبتا بزرگی بهره مند هستید و طرح های شلوغ تر را بیشتر میپسندید طرحی همچون طرح کلاسیک برای شما مناسب تر است و فضایی باشکوه به آشپز خانه ی شما میبخشد.

سخن آخر

شما میتوانید با کسب اطلاعات کافی راجع به جنس کابینت، در هنگام خرید انتخاب مناسب و عالی داشته باشید. با خیال آسوده و بدون سردرگمی جنس مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر در دکوراسیون همه آشپزخانه دقت نمایید.