کابینت چیست؟

کابینت یک واژه فرانسوی است و در اوایل cabane بود و معنای آن را انبار مخفی می دانستند. کم کم در سال 1540 میلادی به کلمه cabinet تغییر پیدا کرد که در فارسی معنی گنجه را می دهد. در آشپز خانه های قدیمی ایران در سال های گذشته، محلی برای نگهداری آذوقه و ظروف وجود داشت. در گذشته کابینت ها بسیار ساده و بدون اجرای طرحی خاص بودند اما در عصر حاضر با گرایش صاحب خانه ها به سوی طراحی دکوراسیون داخلی، سلیقه ها تغییر یافته و اکثر افراد تمایل دارند آشپز خانه ای لوکس و کارآمد داشته باشند. کابینت ها نیز با جنس، طرح و رنگ متفاوت تولید می شوند و هر کدام با توجه به ویژگی های خاص خود در آشپز خانه نصب می شوند.

کابینت های کلاسیک آشپز خانه

سال های سال است که چیدمان کلاسیک ، یکی از محبوب ترین و جذاب ترین انواع دکوراسیون است. دکوراسیون کلاسیک حسی از وقار و متانت را به فضای داخلی آشپز خانه میبخشد و مورده علاقه ی هر بانوی خوش سلیقه است. در چیدمان کلاسیک کابینت ها منزلت خاصی دارند ، کابینت آشپز خانه کلاسیک عموما به رنگ های تیره و با وقار انتخاب می شوند ،
قدرتمندند و طنین محکمی دارند به طوری که فضای داخلی را جلوه ی بسیار متفاوتی میبخشند. جلوه ای متین همچون بانویی که این مدل را برگزیده است. سلیقه ی هر شخص نمایانگر بخشی از شخصیت اوست پس پیشنهاد میشود توجه خاصی به انتخاب طرح مورده علاقه ی خود بکنید.
مدل ‌های کلاسیک قصۀ آشپزخانه‌های قدیمی را تعریف می‌کنند، همان آشپزخانه‌هایی که زنان سینمای کلاسیک با آن چهره‌های موقر و زیبا در آن چای دم می‌کردند.

کابینت مدرن آشپز خانه

طرح امروزی طرح مدرن است. “خداوند در جزئیات است”. این سخن یکی از معماران معروف عصر حاضر است، میس وندورهه. این دقیقا حکایت چیدمان و دکوراسیون مدرن است. امروزه بساری از زوج ها و فرد های جوان به دکوراسیون های ساده ، مدرن و در عین حال شیک و ساده علاقه مند اند . اما دکوراسیون های ساده و شیک امروزی جزئیات اهمیت بسیار ویژه ای دارند، به خصوص کابینت ها. کابینت ها در چیدمان مدرن حرف های زیادی برای گفتن دارند و اما به یاد داشته باشید که یک انتخاب ناآگاهانه میتواند همه چیز را نابود کند. کابینت‌ مدرن قصه‌های جدیدی دارند، از آینده خبر می‌دهند، شیطان، بازیگوش و غیرقابل پیش بینی‌اند، گاهی یک دست سفید براق هستند و انگار در انتظار بانو ی خانه جشن گرفته‌اند و گاهی به صمیمیت و آرامش چوب‌های رگه رگه و چند رنگ هستند.

کابینت های تلفیقی آشپز خانه

کابینت تلفیقی علاوه بر نمای فاخر و چشم نواز، مزیت های دیگری نیز دارد. زیبایی و ظرافت بسیار بالای کابینت. به دلیل اینکه روکش پی وی سی به صورت یکپارچه و توسط دستگاه بر روی آن کشیده شده است، کابینت تلفیقی زیباتر به نظر می رسد. کابینت تلفیقی جدید، به دلیل لایه پی وی سی که بر روی آن کشیده می شود، ضد رطوبت است و عایق آب است و آب نمی تواند به درون ام دی اف آن نفوذ کند. از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و در رنج متوسط بهای انواع کابینت، قرار دارد.. اگر این نوع کابینت را برای آشپز خانه کوچک میخواهید نگران نباشید که بسیار جا دار است و از طرح های سفید و روشن و نسبتا ساده استفاده کنید تا آشپز خانه ی شما بزرگتر و دلباز به نظر بیاید و شلوغ نباشد.

تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن

کابینت با مدل کلاسیک با دستگیره هایی نقش و نگاردار و دارای حجم زیاد می باشند. درها و تاج های ابزار خورده متنوع، سرستون های منبت کاری شده و ایجاد یک صحنه تاریخی، مشخص کننده اصلی کابینت کلاسیک است و این سبک طرفداران زیادی دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت کابینت سازی نیز دچار تحول شد و در مقابل کابینت های کلاسیک،
کابینت های مدرن امروزی را به بازار عرضه نمود. این سبک از کابینت درست برخلاف کلاسیک، با ارتفاعی کم و کاملا کم عرض با در هایی ساده و تخت، شکلی کاملا مدرن و صنعتی را به منازل وارد کرد. در مقابل این طرح ساده و بدون نقش، کابینت های کلاسیک دارای درهایی با طرح برجسته هستند که حس زیبایی و حتی سلطنتی را به آشپز خانه می بخشند. کابینت مدرن دارای سطح براق با لبه های صاف است اما کلاسیک دارای کنده کاری و طرح های زیبا و سنتی است و یک کابینت تمام چوب است. تمییز نمودن کابینت مدرن آسان و به راحتی با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب امکان پذیر است، اما تمیز کردن کابینت کلاسیک به دلیل حکاکی روی آن کمی مشکل است.

نگهداری از درهای کابینت ها

شما می توانید با چند روش راحت کابینت ها را به شکل اولیه حفظ نمایید و کابینت های شما ماهیت ابتدایی خود را داشته باشند. یک نکته اساسی در حفظ درها این است که، از بستن درها با فشار خودداری کنید زیرا سیستم کابینت و کشوی شما با ” بسته شونده نرم” این کار را به آرامی انجام می دهد. اگر برای باز و بسته نمودن درها شما نیرو وارد کنید این سیستم دچار آسیب و فرسودگی می شود بنابراین هنگام باز و بسته نمودن این درها با ملایم باشید. کابینت های مدرن موجود در آشپز خانه شما نسبت به اتاق های خانه، در طول شبانه روز بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند، در نتیجه بیشتر به آنها صدمه وارد می شود و این موضوع باعث فرسودگی سریع تر آن ها می شود. در های کابینت ها و کشو های مدرن خود را آرام و با ملایمت باز و بسته کنید. زیرا این وسایل شما با سیستم های باز و بسته شونده روان طراحی و ساخته می شود. اگر زمانی کشوها را با فشار بیشتر از حد معمول بیرون بکشید، و یا در های کابینت ها را به سرعت باز و بسته نمایید، به مرور زمان احتمال فرسودگی در بخش لوله ها افزایش می یابد.

معرفی کابینت گلاس

کابینت یکی از مهم ترین وسایل یک خانه است و مورد کاربرد در آشپز خانه است. چرا که بخش اصلی دکوراسیون خانه را کاغذ دیواری و بخش اصلی دکوراسیون آشپزخانه را کابینت مشخص میکند. یکی از دکور های کابینت، کابینت گلاس می باشد. کابینت گلاس کابینت هایی هستند که سطحی شفاف و براق دارند و در سبک مدرن بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. اکثرا گوشه های تیزی دارند و به راحتی بر روی آنان خط و خش می افتد و کمی زود کثیف میشوند. این کابینت ها معمولا نیاز به مراقبت زیادی دارند.