قیمت برق کاری ساختمان

معمولا برق کاری ساختمان ها به دو روش روکار و توکار انجام میشوند، که با توجه به کاربردی که ساختمان ها دارند نوع روش مشخص میشود.

معمولا برای هزینه یک ساختمان تازه ساز، به طور کل المان هایی چون:
– متراژ فضا
– نوع و کیفیت، قیمت وسایل مورد نیاز
– دستمزد شخص برق کار
تاثیر گذار هستند.
از طرفی انجام یا عدم انجام فرایندی چون خرید و نصب وسایل جانبی همانند لوستر، چراغ های زینتی، کلید و پریز (به تعداد) میتواند در هزینه های کلی برق کاری ساختمان بسیار تاثیر گذار باشد.
اطلاعات کلی از هزینه این فرایند حضور شما ارائه شد تا برای یک مورد جزیی در تعمیر یا فرایند کلی برق کشی یک ساختمان نو ساز از المان کلی مطلع باشید.

نکاتی مهم در برق کشی ساختمان ها

– پیشنهاد میکنیم پریز برق به هیچ عنوان در کنار ماشین ظرف شویی قرار نگیرد، چرا که به سبب رطوبت و اتصال کوتاه این امکان وجود دارد که آتش سوزی رخ دهد.

– هالوژن ها به سبب آنکه بیشتر جنبه تزئینی دارند و از طرفی برای روشنایی بهتر محیط طراحی میشوند معمولا خاموش هستند به خصوص در آشپزخانه، از این رو پیشنهاد میشود کلید جداگانه ای برای آن ها در نظر گرفته شود.

– بهتر است کلید روشنایی آشپزخانه در مسیر ورود به این محیط تعبیه شود تا ساکنین منزل برای روشن شدن آشپزخانه در دراز مدت دچار مشکل نشوند.

– همان گونه که مطلع هستید فضای در نظر گرفته شده برای اجاق گاز و ماشین لباسشویی آشپزخانه است. یکی دیگر از نکات صحیح و اصولی در برق کاری ساختمان برای چنین وسایلی و تامین برق مورد نیاز آن است که، ارتفاع پریزهای مربوطه رل پایین تر در نظر گرفته شود.

جزییاتی از سیم کشی ساختمان

یکی از مهمترین فرایندی که در ساختمان ها صورت میگیرد علاوه بر کاغذ دیواری، برق کاری است. برای حفظ و مصون بودن ساکنین از خطرات، و از طرفی اصولی انجام شدن کار حتما باید برق کشی ساختمان توسط یک فرد متبحر انجام شود تا افراد برای استفاده از برق با کمترین مشکل رو به رو شوند.

سیم کشی ساختمان ها شامل:
– سیم کشی برای نورپردازی، لوستر، کلید و پریز و نصب آن ها
– سیم کشی خطوط تلفن
– سیم کشی برق کولر و…
– سیم کشی آیفون و اینترنت و شبکه، آنتن
– سیم کشی فیوز و جعبه تقسیم برق
و…

انواع سیم کشی

مراحل سیم کشی معمولا با طراحی نقشه برای این فرایند شروع و در ادامه با ترازبندی، کنده کاری، سیم کشی و لوله گذاری ادامه و نهایتا با نصب کلید و پریزها به انتها میرسد.
معمولا سیم کشی ساختمان ها به دو شکل روکار و توکار انجام میشود.
سیم کشی به روش روکار بیشتر در گذشته برای ساختمان ها در نظر گرفته میشد، بدین شکل که هر زمان کار ساختمان به اتمام میرسید تکنسین های برق و افراد متبحر در این زمینه کار سیم کشی را به نحوی انجام میدادند که تمام سیم ها بیرون و در دید افراد قرار میرگفت. سیم کشی با این روش به نسبت روش دیگر براحتی انجام میشود و از طرفی به سبب آنکه سیم ها در معرض دید هستند جلوه مناسبی را ایجاد نمیکند.
امروزه بیشتر تکنسین های فنی برای سیم کشی ساختمان به جهت حفظ ظرافت و زیبایی ساختمان ها، روش سیم کشی توکار را برای این فرایند در نظر میگیرند. که البته خود این روش هم به سه شکل صورت میپذیرد که تا به امروز سیم کشی توکار با قوطی کلید جز پر کاربردترین ها محسوب میشود.

مراحل سیم کشی ساختمان

تکنسین برق برای انجام مراحل برق کشی انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی مراحل زیر را طی میکنند:
– نقشه کشی برق ساختمان
– خط تراز ( ترسیم و اندازه گیری فاصله کلید و پریزها مطابق با اصول از کف)
– کنده کاری (فضاهایی که قرار است لوله ها از آن ها عبور کند کنده میشود)
– قرارگیری لوله ها در محل
– سیم کشی
– نصب کلید و پریزها

آشنایی با برق کاران

برق کار شخصی ماهر و متخصص است که با اصول و استاندارد های برق کاری کاملا آشناست. این شخص باید کاملا آشنایی با نقشه کشی، سیم کشی، نصب کلید و پریز و فیوزبندی و… را داشته باشد و به طور کل بتواند هر گونه مساله ای در رابطه با برق را بشناسد و بتواند بصورت صحیح آن را بر طرف نماید.
آشنایی تکنسین های فنی با استاندارد های مرتبط با برق کاری به سبب مرتبط بودن با جان انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار است و هر گونه اهمال در این قضیه میتواند منجر به تبعات جانی و مالی شود.
علاقه مندان به تخصص برق کاری میتوانند این مهارت را بصورت تجربی در کنار یک فرد متخصص در این زمینه و در یک مغازه الکتریکی یا در دانشگاه بصورت آکادمیک و یا در آموزشگاه بصورت آزاد این تخصص را آموزش ببینند.