جزییاتی از انتخاب کابینت بر اساس رنگ

از جمله وسایلی که در منازل و خصوصا آشپزخانه ها کاربردی و ضروری می باشد، کابینت ها هستند. و با طرح و رنگ آن ها نوع دکوراسیون آشپز خانه تعیین می شود همچنین این وسیله های پرکاربرد همه فضای دیوار یا بخشی از فضای دیوار آشپز خانه را اشغال می کند. برای دکوراسیون آشپزخانه همچنین لازم است که رنگ و نوع مدل کابینت ها با کاغذدیواری مورد استفاده در مکان هارمونی و هماهنگی لازم را داشته باشند. از ترکیب سفید با رنگ های خنثی از جمله طوسی چشم نوازی محیط دو چندان می شود. همچنین کابینت های چوبی برای آشپز خانه می تواند متریالی سنتی و خاص باشد. حال میخواهیم اطلاعاتی از کابینت بر اساس رنگ، در گذشته رنگ قهوه ای برای کابینت های چوبی بیشتر استفاده می شد. اما امروزه به دلیل کوچکتر شدن فضای آشپزخانه ها طرح کابینت کلاسیک رنگ طوسی به همراه سنگ سفید طراحی شده است. برای انتخاب رنگ کابینت ها توجه کافی داشته باشید که برای ست شدن با دکوراسیون فضای آشپز خانه و حتی کاغذ دیواری مورد استفاده مناسب باشد.

کابینت بر اساس رنگ چگونه؟

کابینت بر اساس رنگ سفید: این رنگ فضا را بزرگتر به نمایش و نقش ها را هم بسیار جذاب تر به نمایش میگذارد.
کابینت بر اساس رنگ سیاه: فضایی کوچک ایجاد می کند و برای آشپزخانه های بزرگ مناسب تر است همچنین فضا را استوار و محکم به نمایش میگذارد.
کابینت با رنگ و طرح چوب: این رنگ فضایی صمیمی و دلگرم را برای شما میسازد و برای سبک کلاسیک مناسب است.
کابینت بر اساس رنگ آبی: فضایی آرام میسازد و آرامش را برایتان فراهم میکند.
کابینت رنگ خاکستری: نه روشنایی سفید و نه تیرگی سیاه را دارد وفضایی متعادل میسازد
کابینت بر اساس رنگ قرمز: فضایی گرم میسازد و ترکیب فوق العاده ای با سیاه یا سفید را می سازد.
کابینت رنگ زرد: برای آشپزخانه های کم نور بسیار مناسب است.
کابینت بر اساس رنگ بنفش: بسیار مجلل و سلطنتی که ترکیبش با رنگی همچون سفید فضایی متعادل می سازد.

اهمیت رنگ کابینت ها

مهم ترین بخش یک آشپز خانه ی خوب کابینت های آن آشپز خانه است و مهمترین قسمت و به نوعی قلب یک خانه، آشپز خانه ی آن خانه است و تمامی افراد خانواده وقت زیادی را در آشپز خانه صرف میکنند پس همانطور که میبینید باید توجه به خصوصی را صرف رنگ کابینت ها کنید. بنابراین طرح و رنگ کابینت ها میتواند باعث ایجاد فضایی صمیمی تری در خانواده شود که پیشنهاد میشود با استفاده از یک کاغذ دیواری مناسب فضایی دلپذیر را برای خانواده خود بسازید. چرا که مهمترین ویژگی یک خانواده صمیمی بودن آن است و هر خانواده ای باید برای هر چه بهتر شدن این ویژگی بکوشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده ی درست از کابینت با طرحی مناسب در کنار کاغذ دیواری مناسب می تواند کمک قابل توجهی به بهبود این روند بکند.

در زیر نگاهی به دسته بندی کابینت بر اساس رنگ و جزییات آن داریم.

کابینت قرمز و کابینت آبی و کابینت زرد

رنگ قرمز برای ایجاد آشپزخانه ای با فضای گرم به شما کمک می کند و همچنین به فضای دلگیر آشپزخانه انرژی می بخشد. رنگ قرمز دارای طرفداران خاص خود است. اما به دلیل اینکه در آشپزخانه کوچک فضا را دلگیر و خسته کننده می سازد، حتما برای نصب داشتن فضای بزرگ را مد نظر قرار دهید. می توانید برای ایجاد احساس ملایم در درون فضای آشپزخانه برای رنگ کابینت ها از ترکیب سفید و قرمز استفاده نمایید.
کابینت آبی برای آشپزخانه با سبک کلاسیک بسیار انتخاب به جایی است. به این دلیل که رنگ آبی روشن نور را جذب می کند بنابراین برای آشپزخانه هایی که همیشه گرم و پر نور هستند گزینه کاملا مناسبی است.
کابینت با رنگ زرد می تواند به خوبی نور را منعکس کند و در کابینت های کم نور به ایجاد روشنایی کمک نماید و باعث ایجاد فضایی گرم در آشپزخانه تان شود. همچنین ترکیب رنگ زرد با قهوه ای می تواند گرمای بیشتری به فضای مورد استفاده ببخشد.

کابینت های دو رنگ

اگر از ظاهر کسالت آور و خسته کننده فضای آشپزخانه خود خسته شده اید و به دنبال ایجاد تغییر در فضای آن هستید، ما به شما کابینت های دو رنگ را پیشنهاد می کنیم. کابینت های تک رنگ از جمله متداول ترین نوع انواع طرح ها هستند. اما کابینت های دو رنگ جذابیت بیشتری دارند و زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه شما می بخشند. ایجاد هماهنگی در کابینت های دو رنگ با مدل مدرن و یا کلاسیک بسیار آسان است. همچنین با یک چیدمان عالی می توانید از کابینت های جادار خود نهایت استفاده را داشته باشید. با ایجاد تنوع رنگ در آشپزخانه شما می توانید آن قسمت های مشخصی از آنجا را که بیشتر دوست دارید، به نمایش بگذارید و فضا را مرتب و شیک نمایید. کاببنت های خاکستری و سفید رنگ یک مثال عالی برای این چنین کابینت ها می باشد. هدف ما از ساختن کابینت های دو رنگ ایجاد جذابیت، نمایش بیشتر قسمت خاصی از آشپزخانه و ایجاد فضایی آرامش بخش برای گذراندن وقت در آشپزخانه است.

کابینت سفید و کابینت سیاه

رنگ سفید به علت خنثی بودن می تواند خیلی راحت با هر رنگ دیگری ست شود و با انعکاس نور فضای آشپزخانه تان را نورانی کند. اگر دوستدار طرح مدرن هستید می توانید از ترکیب رنگ سفید و رنگ چوبی برای کابینت های خود استفاده نمایید. رنگ سفید همچنین یادآور پاکیزگی و بهداشت است و بنابراین برای افرادی که خواهان ظاهر تمییز و مدرن هستند می توانند از کابینت به رنگ سفید بهرمند شوند. شما طبق مدلی نو و خاص می توانید از دو رنگ زیبای سفید و سیاه استفاده نمایید و فضایی دوگانه و جذاب را ایجاد کنید به این صورت که رنگ کابینت های بالا و پایین را متفاوت استفاده کنید و مناسب ترین رنگ ها برای ایجاد فضایی دوگانه، رنگ های سفید و سیاه است.
رنگ زیبایی که به صورت براق و گلاس، گاهی به صورت ترکیب با رنگ های روشن، مورد استفاده قرار می گیرد رنگ مشکی است. برای اینکه شما بتوانید از رنگ کابینت های سیاه استفاده کنید باید سایر رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون شما روشن باشد تا در این صورت تعادلی نسبی در فضای منزل تان ایجاد شود. معمولا رنگ سیاه در کابینت کلاسیک و کابینت گلاس محبوبیت ویژه ای دارد.

کابینت به رنگ چوب و کابینت طوسی

رنگ کابینت به رنگ چوبی یا همان قهوه ای از پرطرفداران رنگ های کابینت می باشد. شما می توانید به کمک این رنگ زیبا فضای آشپزخانه خود را تبدیل به مدرن کنید. همچنین برای ایجاد فضایی زیبا و جذاب می توانید از گیاهان خانگی استفاده کنید و فضایی بی نظیر را ایجاد نمایید.
رنگ طوسی نیز یک رنگی خنثی است که می تواند در کنار دیگر رنگ ها نظیر نارنجی، بنفش، زرد و سفید ترکیبی زیبا را بسازد. همچنین باید به این نکته توجه نمایید که باید رنگ کابینت با کفپوش و کاغذ دیواری و سایر رنگ های به کار برده در دیزاین آشپزخانه هماهنگی لازم را داشته باشد زیرا در غیر این صورت باعث ایجاد خستگی در افراد می شود.