جزییاتی از کابینت آشپزخانه بزرگ

همان طور که در صفت بکار برده شده برای فضای آشپزخانه یعنی”بزرگ” مشخش است، در چنین فضاهایی اختیار عمل برای طراحان باز است و آن ها میتواندد هر گونه رنگبندی، طرح و سبکی که مد نظر داشته باشند با هر چیدمانی طراحی آشپزخانه را انجام دهند.
آنچه پیشنهاد داریم آن است که برای داشتن یک فضایی کاربردی تر و شیک تر تا جایی که امکان دارد از فضاهای موجود استفاده کرده و تعدادی بیشتری کابینت برای آشپزخانه در نظر گرفت.

سبک کابینت های طراحی شده برای آشپزخانه بزرگ

در فضاهای بزرگ هیچ گونه محدودیتی به لحاظ سبک طراحی کابینت ها وجود ندارد.
اینکه طراحان برای آشپزخانه سیک کلاسیک یا مدرن را در نظر گیرند بستگی به سلیقه صاحب منزل، وسایل مورد استفاده و طرح و رنگبندی کلی خانه دارد.
در طراحی کابینت کلاسیک، با منبت کاری هایی که روی ستون و سر ستون ها و… بخصوص بر روی متریال چوب جلوه ای لوکس و سرارسر شکوهی را برای آشپزخانه فراهم میاورد.
برای طراحی سبک های مدرن، بیشتر طراحی ساده و مات در رنگبندی های متنوع مورد استقبال قرار میگیرد.

طرح و مدل های کابینت آشپزخانه بزرگ

همه نوع مدل و طرحی برای اینچنین فضاهایی قابلیت اجرایی دارد، از طرح های کلاسیک با ستون ها، در و سر ستون ها که با منبت کاری های روی آن کاملا قابل لمس هستند تا طرح های مدرن که هم به صورت براق و هم مات، در حالت های ساده و طرح دار میتواند زینت بخش آشپزخانه شما شود.

دو نکته مهم که قبل از اعمال هر کاری برای طراحی کابینت ها باید مد نظر قرار داده شوند عبارتند از:
– انتخاب و نهایتا تهیه متریال اولیه این محصول (چوب، فلز، ام دی اف و…)
– طراحی منحصر به فرد برای کابینت متناسب با متراژ و مقیاس فضای مورد نظر جهت نصب.

رنگ های کابینت آشپزخانه بزرگ

معمولا برای ایجاد فضاهایی سراسر شاد و پر شور و نشاط استفاده از رنگ های گرم یکی از اولین مواردی است که در ذهن جای دارد و از طرفی رنگ های سرد منتخب برای فضاهای مورد استفاده برای استراحت است.
در فضاهایی چون آشپزخانه؛ برای جلوگیری از پرخوری، پیشنهاد میشود استفاده از رنگ های خنثی و سرد را مد نظر داشته باشید.
معمولا یکی از دغدغه هایی که برای انتخاب کابینت افراد با آن رو به رو هستند این است که چه رنگی میتواند برای کابینت شما انتخاب مناسب تری باشد؟
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمام کارهایتان را با بررسی فراوان انجام داده و کمتر ریسک میکنید، در این صورت پیشنهاد میکنیم حتما در ترکیب رنگ کابینت یکی از رنگ های خنثی را مد نظر قرار دهید.
برای بهتر جلوه گر شدن این رنگ (خنثی) بهتر است در کنار آن از ترکیب رنگ های گرم استفاده کنید تا نمای بینظیری ‌را از فضای آشپزخانه تان رقم زنید.
مثلا ترکیب رنگ شتری (گرم) در کنار یک رنگ کرم ( خنثی) میتواند نمونه عینی از این مطلب باشد البته در صورتی که سلیقه شما را پوشش دهد چرا که مد نظر قرار دادن سلیقه باید یکی از اولویت ها برای دیزاین فضای اطرافتان باشد.