تاریخچه سقف پیش ساخته

امروزه در زمینه دکوراسیون داخلی از المان های متنوعی در جهت زیباسازی و تغییر و تحول در فضای پیرامون خود را داریم. از جمله یکی از این المان ها میتوان به سقف های پیش ساخته سه بعدی و کاغذ دیواری اشاره داشت.

به لحاظ ظاهر این موضوع در ذهن شکل میگیرد که ریشه ظاهری این سقف ها از گچ بری های قدیمی الگو برداری شده است. جنس این محصولات از فوم با روکش pvc تهیه میشود.
به لحاظ ظاهری این چنین سقف هایی بصورت برجسته در طرح ها، رنگ ها و اشکال متفاوت هندسی(دایره، مستطیل، لوزی، مربع و چند ضلعی) تولید میشود.
این محصول از آن جایی که به لحاظ طراحی خاص هستند بیشتر مورد پذیرش برای فضاهای کلاسیک و فاخر مورد انتخاب واقع میشوند.

نصب سقف پیش ساخته

این چنین سقف هایی که این روزها طرفداران بسیار زیادی را با طراحی با شکوه خود و مزایای ویژه چون، تنوع در طرح و رنگ، وزن کم و سبک بودن، قابلیت جابجایی و استفاده مجدد در فضایی دیگر به همراه نصب سریع و راحت یکی از المان هایی تاثیر گذار برای افرادی است که خواستار ایجاد فضایی کلاسیک و لوکس هستند.
همان گونه که عنوان داشتیم از مهمترین مزیت های این چنین محصولی نصب سریع و راحت آن است و مراحل نصب به اختصار به گونه ای است که ابتدا باید فردی برای کمک به نصاب سقف پیش ساخته یا تزیینی را در جای مناسب آن بصورت ثابت نگه دارد و نصاب با دقت دور تا دور محصول(حاشیه آن) را میخ بزند.

به سبب آماده بودن این محصول، مرحله نصب آن توسط نصابان بسیار راحت بوده و به آسانی میتوانند تنها با چسب های مخصوص و مواردی دیگر نصب میشود. این مورد را میتوان یکی از مزایای این محصول بشمار آورد.

هزینه سقف های پیش ساخته

اگر شما هم علاقه مند به این محصول هستید و در نظر دارید با بررسی بتوانید تصمیم گیری داشته باشید که آیا این محصول مناسب فضای شما هست یا نه؟ احتمالا یکی از دغدغه های فکری شما هزینه سقف پیش ساخته است. قیمت سقف های پیش ساخته میتواند به یک سری عواملی چون، ابعاد محصول، طرح و هزینه مربوط به نصب و… مرتبط باشد.

مزایای سقف کاذب

  •  امکان قابلیت جابجایی این سقف برای فضاهای متفاوت براحتی فراهم است.
  • به لحاظ هزیه اجرای این چنین محصولاتی در مقایسه با هزینه تعمیر و نگهداری سقف اصلی بسیار مرقون به صرفه تر است.
  • وجود اینگونه محصولات همراه با نورپردازی مناسب تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضای اطراف شما دارد.
  • اگر مشکلی در سقف کاذب شما پدیدار شود، تعمیر آن براحتی امکان پذیر است.
  •  قابلیت نصب راحت و در کمترین زمان ممکن برای سقف های کاذب
  • تنوع در طرح

معایب سقف کاذب

  •  به سبب حجیم بودن این محصول؛ استفادا از آن عمدتا برای فضاهایی با متراژ پایین، سقف کوتاه و با نور کم توصیه نمیشود چرا که فضا را به اصطلاح خفه میکند.
  • عمر اینگونه سقف ها به مراقبت شما از آن ها وابسته است پس باید سعی شود از آن ها در برابر هر گونه آلودگی و… مراقبت نمود.
  • عمدتا طرح های این محصول‌ برای فضاهایی با سبک کلاسیک و فاخر مناسب هستند و برای فضاهای اسپرت تعدد طرح کمتری وجود دارد.

نکاتی برای استفاده از سقف پیش ساخته

• به ارتفاع سقف توجه کنید، مراقب باشید که در سقف های کوتاه از اینگونه سقف های پیش ساخته و حجیم استفاده نکنید یا از ابعاد کمتری در این گونه المان ها استفاده نمایید.
• به تناسب رنگ سقف با المان های محیط اطرافتان از جمله مبل، پرده و … حتما توجه نمایید.
• به هنگام استفاده حتما به سبک فضای اطرافتان (کلاسیک یا مدرن) بودن آن دقت نمایید و با توجه به این نکات بهترین انتخاب را رقم زنید.

اجرای سقف های پیش ساخته مجموعه

در این بخش میتوانید یک سری از نمونه سقف های کاذب نصب شده توسط مجموعه را مشاهده بفرمایید: