کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

اتاق خواب به عنوان محل آرامش یکی از مهمترین بخشهای دکوراسیون داخلی محسوب می شوند.

بسیاری از افراد بیشترین ساعات خود را در طول شبانه روز در اتاق خواب می گذرانند.

اهمیت و توجه به دکوراسیون اتاق خواب می تواند تا حد بسیار زیادی در روحیه و سلامتی روانی شما تاثیر گذار باشد.

همانند دیگر موارد در دکوراسیون داخلی انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب تا حدود زیادی به سلایق شخصی بستگی دارد.

اما یکسری اصول ثابت وجود دارند که بهتر از در سلایق شخصی از آنها استفاده نماییم.

کاغذ دیواری اتاق خواب باید ها و نبایدها

باید سعی شود کاغذ دیواری اتاق خواب تا حد زیادی با دیگر وسایل اتاق همخوانی داشته باشد. هارمونی از نظر رنگ مهمترین بخش این نظر قرار دارند.

همچنین کاغذ دیواری می تواند با طرح روی کمد، میز توالت، و دیگر وسایل هارمونی داشته باشد.

توجه توجه

تا باز شدن کامل عکس ها صبور باشید. کیفیت و تعداد عکس ها بالاست

کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

همانطور که سلیقه به جنسیت و سن و سال بستگی دارد کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه نیز متمایز از دیگر انواع می باشد.

دختران نوجوان معمولا از رنگهای شاد و غرور آفرین استفاده می کنند.

دختران در سنین کم عموماً از کاغذ دیواریهای با رنگ صورتی و یا قرمز استفاده می کنند ولی در سنین بالاتر طرفداران این رنگها کمتر می شود.

در این تصویر کاغذ دیواری بنفش به همراه دیزاین بنفش کار شده است.

برای مشاهده نمونه طرح های بیشتر کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه کلیک کنید

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه

کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه جدا از متفاوت بودن آن با انواع دخترانه به دلیل جنسیت در سنین مختلف نیز تغییر می کند.

کودکان پسر بیشتر از کاغذ دیواریهای با رنگ شاد و نیز استفاده از استیکرها و تصاویر شخصیتهای محبوب کارتونی انها می باشد

در سنین نوجوانی یا تینیجری تصاویر از خیابان ها ، نوشته های لاتین و یا تصاویر ماشین یا شخصیت های معروف مورد علاقه شان باشد.

برای مشاهده بیشتر کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه کلیک کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب عروس

کاغذ دیواری اتاق خواب عروس بسته به سلیقه افراد متفاوت است. ولی عموماً این کاغذ دیواریها بستگی زیادی به تم رنگی استفاده شده در لوازم داخل اتاق عروس دارند.

رنگ تخت ، میز توالت و … به شدت با انتخاب این نوع کاغذ در ارتباط می باشد.

انتخاب گلهای درشت داماسک و یا استفاده از کاغذ دیواریهای با رنگ طلایی و طرح های فاخر یا به قولی لاکچری از جمله مهمترین حالتهای مورد استفاده در کاغذ دیواری اتاق خواب عروس هستند.

کاغذ دیواری اتاق خواب کودک

همانطور که سلیقه به جنسیت و سن و سال بستگی دارد کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه نیز متمایز از دیگر انواع می باشد.

دختران نوجوان معمولا از رنگهای شاد و غرور آفرین استفاده می کنند.

دختران در سنین کم عموماً از کاغذ دیواریهای با رنگ صورتی و یا قرمز استفاده می کنند ولی در سنین بالاتر طرفداران این رنگها کمتر می شود.

در این تصویر کاغذ دیواری بنفش به همراه دیزاین بنفش کار شده است.

برای مشاهده نمونه طرح های بیشتر کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه کلیک کنید.

کاغذ دیواری اتاق خواب نوزاد

کاغذ دیواری اتاق خواب نوزاد شاید بیش از هر دوران زندگی مهمتر باشد. نوزادان در حال درک محیط اطراف و واکنش نشان دادن به آن هستند. نوزادان بیشتر وقت خود را در محیط اتاق بوده و اولین محرکهای محیطی را از آنجا و به ویژه سقف و دیوارها دریافت می کنند.

توصیه می شود در انتخاب کاغذ دیواری اتاق نوزادن از اشکال بسیار پیچیده استفاده نشود. دایره ، مثلث و دیگر اشکال ساده هندسی  و یا گلهای کارتونی با رنگهای شاد می تواند گزینه خوبی باشد.

سادگی طرح ها سبب می شد که نوزاد درک بهتری از محرک ها داشته باشند.

کاغذ دیواری اتاق خواب مدرن

همانطور که تصویر مشاهده می کنید در این سبک از کاغذ دیواری اتاق خواب از طرح هایی بیشتر استفاده می شود که خاص دوران مدرن است. استفاده از خطوط راه راه و یا اشکال هندسی در این سبک بیشتر استفاده می شوند. دیگر لوازم اتاق نیز از سبک مدرن پیروی می کنند. استفاده از رنگهای قهوه ای ، کرم، نقره ای و سفید بیشتر از سایر رنگها به چشم می خورد. اغلب در این طرح ها شما کنتراست بین رنگها را مشاهده می کنید. در این شکل کاغذ دیواری راه راه قهوه ای و کرم را مشاهده می کنید که سبب بلندتر به نظر رسیدن سقف شده و نیز تکرار تناوبی دو رنگ گرم سبب ایجاد محیطی دلگرم کننده ، آرام بخش و گرم شده است.

کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان

بهترین سبک برای در نظر گرفتن کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان کاغذ دیواری با طرح های تقریبا ساده و اسپورت می باشد .نوجوانان در رده سنی بین بزرگ سال و کودکان قرار دارند لذا داری روحیه میانی این دو
رنج سنی می باشند.این رنج سنی رنجی است که فرزند شما شروع به الگو برداری می کنند پس سعی کنید به نظرات و سلیقه های آن ها در نوع و طرح کاغذ دیواری دقت نمایید.

کاغذ دیواری نوجوان در شرکت شهر کاغذ دیواری دارای آلبوم های متعدد،متنوع و مخصوصی می باشد. آلبوم های
کاغذ دیواری نوجوان علاوه بر طرح های متعددی که دارد به دو بخش کاغذ دیواری نوجوان دخترانه و کاغذ دیواری نوجوان پسرانه تقسیم بندی میشود.
کاغذ دیواری نوجوان دخترانه شامل طرح های گلدار و یا طرح های پروانه و چهره های هالیوودی و چهره های آبرنگی دخترانه میشود.

کاغذدیواری اتاق نوجوان

در ادامه به بررسی چند مورد استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب می پردازم

کاغذ دیواری زرد برای اتاق خواب

در تصویر همانطور که مشاهده می کنید از طرح برگهای زرد رنگ برای کاغذ دیواری اتاق خواب استفاده شده است. تکرار این رنگ در بالش یا کوسن روی تخت نیز نشان از برقرار هارمونی دارد.

از طرفی به دلیل استفاده از رنگ شادی مثل زرد ، یک تم خوب رعایت شده و از طرفی طرحی از طبیعت می تواند ایجاد حس خوب را القا نماید.

کاغذ دیواری کرم در اتاق خواب

در این اتاق خواب تم اصلی و غالب رنگی، کرم و قهوه ای است. این دو رنگ از جمله رنگهای بسیار پر کاربرد و دارای هارمونی با هم هستند. می توان آنها را دوقلوی بهم چسبیده در دکوراسیون داخلی نامید.

در این اتاق خواب ، دیوار اصلی با استفاده از کاغذ دیواری با زمینه کرم و طرح قهوه ای پوشیده شده دیگر لوازم اتاق نیز با رنگهای نظیر طلایی که با این رنگها همخوانی دارد ست شده اند.

کاغذ دیواری این اتاق خواب دارای رنگهایی هست که گویی زمینه مناسب برای یکپارچه سازی دیگر لوازم را ایجاد می نماید.

یکی دیگر از کارهای درستی که در این اتاق انجام شده است تم رنگی نور لوسترهای مورد استفاده است که با تم کاغذ دیواری هماهنگ می باشد. هنر استفاده از نور پردازی اتاق خواب می تواند زیبایی کاغذ دیواری مورد استفاده را دو چندان نماید.

کاغذ دیواری اتاق خواب با طرح چوب

تم اصلی استفاده شده در این اتاق خواب به سبک چوبی و کلبه می باشد. میز کنار تخت کنده درخت بوده و کاغذ دیواری مورد استفاده تم چوبی دارد.

باز هم همانطور که مشاهده می کنید یک دیوار اصلی در اتاق خواب که معمولاً دیوار پشت تخت می باشد (البته اجباری نیست) از یک طرح خاص استفاده شده است که با برخی از لوازم اتاق خواب نیز هم خوانی دارد.

همچنین رنگهای استفاده شده در کاغذ دیواری این اتاق خواب با رنگهای دیگر لوازم نیز هم خوانی دارد. مثلا کوسن های روی تخت تکراری از رنگهای پشت دیوار تخت می باشند.

یکی از نکات مهم در نظر گرفته شده در استفاده از کاغذ دیواری در این اتاق خواب هماهنگی بین طرح و رنگ هم کاغذ و هم لوازم این اتاق می باشد.

کاغذ دیواری ساده در اتاق خواب

برخی از افراد که ساده پسند هستند نیز می توانند بطور کامل از کاغذ دیواری ساده برای اتاق خواب استفاده کنند. هرچند طبق اصول گفته شده بهتر است یک دیوار رنگی و طرحی متمایز داشته باشد ولی بنابه سلایق شخصی این قانون می تواند نقض شود.

در چنین مواردی که شخص اصرار به استفاده از کاغذ دیواری ساده در اتاق خواب دارد یکی از موارد مهم می تواند استفاده از تم رنگی گرم مثل کرم و قهوه ای باشد و بازی با رنگها تنوع لازم را برای ما ایجاد کند. باید توجه داشت که این ایجاد تنوع نباید به از دست رفتن هارمونی کاغذ دیواری با دیگر لوازم منجر شود. در این اتاق خواب به طرز ماهرانه با استفاده از ایجاد تضاد بین دیوار اصلی و دیگر دیوارها با استفاده از رنگ کاغذ دیواری تنوع لازم ایجاد شده است.

کاغذ دیواری سبز در اتاق خواب

یک نمونه دیگر از اتاق خواب هایی که بخوبی توانسته از کاغذ دیواری سبز و ساده استفاده کند را در اینجا مشاهده می کنید. حال به بررسی کار زیبایی این دیزانر می پردازیم.

تم رنگی مورد استفاده در این اتاق خواب استفاده از کاغذ دیواری سبز بوده که رنگی مورد تایید برای اتاق خواب است. این رنگ به طرز عجیبی تاثیر زیادی بر آرامش دارد. استفاده از رو تختی و بالش و کوسنهایی با این تم رنگی نیز توانسته هماهنگی لازم را در رنگ و تم اصلی اتاق با کاغذ دیواری ایجاد نماید.

یک کار زیبا در این دیزاین استفاده از روتختی طرح دار است که بتواند با سادگی دیوارها تعادلی را در تنوع ایجاد نمیاد. رنگ دوم که به عنوان بازیگر نقش مکمل در این تصویر دیده می شود واضحاً رنگ قهوه است .

کاغذ دیواری پوستری در اتاق خواب

یکی از پر استفاده ترین کاغذ دیواریها در اتاق خواب که امروزه بسیار پر طرفدار شده استفاده از کاغذ دیواری پوستری است. بسیاری از سلایق دیگر تکرار یک طرح را در کاغذ دیواری نمی پسندند و بنابراین استفاده از این کاغذ دیواری روز به روز در حال گسترش است.

استفاده از یک طرح خاص بجای تکرار طرح در کاغذ دیواری می تواند یک گزینه خوب باشد. ولی باید در استفاده از این کاغذ دیواریهای موارد دیگر را نیز استفاده نمود.

فضای اتاق از نظر اندازه بهتر است به حد کافی بزرگ باشد اتاق خواب های بسیار کوچک ( مثلاً 6 متری ) برای این طرح ها مناسب نیستند. زیرا این طرح ها به دلیل اینکه یک طرح واحد را تشکیل می دهند به حد کافی فضا برای دیده شدن نیاز دارند.

کاغذ دیواری پوستری طرح منظره برای اتاق خواب یک ایده خوب محسوب می شود.

کاغذ دیواری اتاق خواب

در این تصویر نیز شما استفاده خوب از کاغذ دیواری را در دیزاین اتاق خواب مشاهده می کنید. همگام با در نظر گرفتن سلایق شخصی در انتخاب طرح استفاده از دیگر اصول سبب شده است که اتاقی بسیار زیبا و ارام بوجود آید. در ادامه به بررسی موارد در نظر گرفته شده در این اتاق خواب می پردازیم

طرحی شاد و استفاده از شاخه و برگ و درخت گیاهان بصورت فانتزی و استفاده از گل برگهای کارتونی با رنگ سفید، زرد، سیاه و تم زمینه خردلی مایل به قهوه ای یا زرد.

استفاده از رنگها آرام بخش در این کاغذ دیواری به همراه رنگهای گرم و شاد ترکیبی خوبی را بوجود آورده است. همچنین یک دیواری اصلی طرح دار بوده و دیگر دیوارهای از کاغذ دیواری ساده استفاده شده است. طرح روی دو عدد از کوسن ها با کاغذ دیواری ، دیوار اصلی هماهنگی دارد.

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب از متنوع ترین طرحهای موجود در کالیته ها و البومهای کاغذ دیواری است.

انواع کاغذ دیواری اتاق خواب شامل کاغذ دیواریهای اتاق خواب برای نوزادان، کاغذ دیواری اتاق خواب کودک،

کاغذ دیواری اتاق خواب نوجوان، کاغذ دیواری اتاق خواب بزرگسالان، و حتی کاغذ دیواری اتاق خواب عروس می باشد.

اتاق خواب به عنوان مکانی برای اسایش و آرامش، می بایست از نظر انتخاب کاغذ دیواری توجه ویژه ای به آن گردد.

کاغذ دیواری اتاق خواب معمولا رنگهای آرامبخش و طرح های به همین شکل می باشد. طرح گل و داماسک از رایجترین

طرحهای مورد استفاده می باشد.

چند ایده دیگر در کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری داماسک فیروزه ای طلایی اتاق خواب

کاغذ دیواری داماسک نقره ای و یشمی اتاق خواب

کاغذ دیواری داماسک قهوه ای طلایی اتاق خواب

کاغذ دیواری صورتی داماسک سفید اتاق خواب

کاغذ دیواری داماسک سفید زمینه سبز اتاق خواب

کاغذ دیواری داماسک و زمینه قهوه ای اتاق خواب

کاغذ دیواری گل دار در دکوراسیون اتاق خواب

Call Now Button