آشنایی با نکاتی مهم در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

توضیحاتی در مورد دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

یکی از موضوعاتی که امروزه به وفور در طراحی دکوراسیون داخلی خانه با آن برخورد می کنیم، طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک می باشد. معمولا با کوچک شدن خانه ها، متراژ پذیرایی نیز کمتر از قبل می شود. بدین ترتیب نیاز است طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک به گونه ای انجام شود که بتوان بیشترین بهره را از آن برد. زیرا دکوراسیون داخلی پذیرایی از مهمترین بخش های یک ساختمان مسکونی به شمار می رود . این نکته را باید برای پوشش دیوارها در نظر داست که اگر تمایل به استفاده از کاغذ دیواری بود بهتر از طرح ساده یا محو آن استفاده شود و اگر تمایل به نقاشی بود بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود.

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک بهتر است توسط دکوراتور های حرفه ای و با تجربه انجام شود. زیرا معمولا افراد عادی و یا افرادی که تجربه کافی در امر طراحی دکوراسیون داخلی منزل ندارند، نمی توانند ایده های جالبی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک ارائه نمایند. زیرا در چنین مواردی هم باید به زیبایی و هم به فضای در اختیار توجه کرد. در ادامه با برخی از نکات مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک آشنا خواهیم شد. این نکات کمک می کنند تا افراد بتوانند متوجه شوند که ایده هایی که در ذهن افراد با تجربه بوده، هرگز ممکن است به ذهن سایر افراد نرسد. زیرا طراحی دکوراسیون داخلی خانه یکی از کارهایی بوده که علاوه بر علم کافی، نیاز به تجربه بسیار بالایی نیز دارد.

تاثیر پرده ها در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

یکی از تاثیر گذار ترین مواردی که می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک تاثیر مثبت داشته و باعث بزرگتر جلوه دادن فضای پذیرایی شود، پرده ها می باشد. سعی کنید پرده هایی که برای پذیرایی کوچک انتخاب می منید ساده باشند. بهترین جنس موجود در بازار برای پرده های اتاق پذیرایی کوچک، حریر یا تور می باشد.

پرده هایی که برای اتاق پذیرایی کوچک تهیه می شوند، باید تمام قد باشند، یعنی از سقف تا کف دیوار امتداد داشته باشند. پرده ها نباید زیاد ضخیم باشند تا مقداری نور در حالت عادی وارد اتاق شود. پرده ها اگر به خوبی انتخاب شوند، اتاق پذیرایی را وسیع تر جلوه می دهند. بدین ترتیب معمولا افرادی که می خواهند پذیرایی کوچک خود را وسیع تر جلوه دهند، می توانند پرده های تمام قد و نازک از جنس تور یا حریر را انتخاب کنند. رنگ پرده ها را می توان بر اساس سلیقه انتخاب کرد، اما بهتر است ارتباط مناسبی بین رنگ دیوار ها و رنگ پرده ها برقرار شود.

اهمیت استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

آینه ها می توانند تاثیرات بسیار زیادی بر روی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک داشته باشند. زیرا آینه ها این خاصیت را دارند که نور را منعکس کرده و فضای داخلی پذیرایی را روشن تر می کنند. آینه ها بهتر است به صورت تمام قد انتخاب شوند. آینه های تمام قد تاثیر بیشتری بر روی بزرگتر جلوه دادن فضای داخلی اتاق پذیرایی دارند. در انتخاب محل مناسب قرار دادن آینه ها نیز بهتر است دقت بسیار زیادی انجام بشود. زیرا عدم انتخاب جای مناسب برای آینه ها، می تواند باعث کاهش تاثیرات مثبت آینه ها بر روی کیفیت و زیبایی فضای داخلی اتاق پذیرایی بشود.

بهتر است آینه ها به طوری در پذیرایی کوچک قرار بگیرند که مبلمان و سایر وسایل موجود در پذیرایی داخل آن دیده نشوند. زیرا در چنین مواردی افرادی که داخل آینه را مشاهده می کنند، احساس می کنند وارد یک مکان شلوغ شده اند. بدین ترتیب بهتر است دکوراتور ها محل قرار گیری آینه ها را در اتاق پذیرایی کوچک تعیین کنند. بدین ترتیب انتظاراتی که از قرار دادن آینه در پذیرایی کوچک می رود، به راحتی برآورده می شوند.

اهمیت انتخاب مبلمان مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

یکی از وسایلی که برای هر پذیرایی چه کوچک و چه بزرگ ضروری بوده، مبلمان می باشد. اما انتخاب مبلمان مناسب برای پذیرایی کوچک و یا پذیرایی بزرگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. معمولا هنگامی که ابعاد پذیرایی کوچک می باشند، بهتر است که از مبلمانی با ابعاد کوچک استفاده شود. زیرا مبلمان بزرگ برای پذیرایی کوچک مناسب نبوده زیرا ممکن است سبب شلوغ شدن آن بشود، بدین ترتیب معمولا افرادی که می خواهند برای خرید مبلمان اقدام کنند، ابتدا باید ابعاد پذیرایی خود را در اختیار داشته باشند.

مبلمان را بهتر است با مشورت دکوراتور های حرفه ای و با تجربه خریداری کنیم. زیرا ابعاد و رنگ مبلمان تاثیر گذاری بسیار زیادی بر روی کیفیت طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک دارند. بدین ترتیب افرادی که به صورت خود سرانه مبلمان را برای اتاق پذیرایی انتخاب می کنند، ممکن است از نظر رنگ و یا ابعاد انتخاب درستی نداشته باشند. این موضوع باعث می شود تا زیبایی فضای داخلی پذیرایی به گونه ای که مد نظر بوده نباشد. زیرا شلوغ شدن بیش از حد پذیرایی و یا عدم انتخاب رنگ مناسب، تاثیر منفی بر روی دکوراسیون داخلی منزل می گذارد.

اهمیت استفاده از شلف های دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

شلف های دیواری از بهترین گزینه ها برای قرار دادن وسایل مختلف می باشند. وسایل مانند کتاب معمولا فضای زیادی از یک اتاق پذیرایی کوچک را اشغال می کنند. اما هنگامی که شلف های دیواری نصب شوند، می تواند به راحتی کتاب ها را بر روی این شلف ها قار داد. معمولا هر وسیله ای که بر روی این شلف ها قرار داده می شود، به راحتی در دسترس می باشد. بدین ترتیب افرادی که از شلف های دیواری در اتاق پذیرایی خود استفاده کرده اند، رضایت بسیار بالایی دارند.

بهتر است ارتفاع شلف ها با هم یکسان نباشد. بدین ترتیب جلوه ظاهری این شلف ها نیز بسیار مناسب تر می باشد. شلف های دیواری از نظر رنگ نیز بهتر است با دیوار هماهنگی بیشتری داشته باشند. نزدیک بودن رنگ شلف های دیواری و دیوار ها در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک کمک می کند تا فضای داخلی پذیرایی بسیار شیک و زیبا به نظر برسد. این در حالی است که عدم انتخاب مناسب رنگ شلف ها و متناسب نبودن رنگ آنها با دیوار، باعث می شود تا از کیفیت نمای داخلی خانه کاسته شود. بدین ترتیب بهتر است قبل از تهیه و نصب شلف ها با افرادی که در این کار تخصص و تجربه بیشتری دارند، مشورت شود.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک