آشنایی با نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

توضیحاتی در مورد طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه یکی از مواردی است که دکوراتورها می توانند مانور بیشتری بر روی آن بدهند. زیرا در آشپزخانه تنوع محصولاتی که مورد استفاده قرار گرفته زیاد بوده و این تنوع متریال خود می تواند باعث جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه بشود. آشپزخانه به قسمتی از ساختمان اطلاق می گردد که در آن غذاهای مختلف برای استفاده روزانه اعضای خانواده طبخ می گردد. از این رو چیدمان صحیح و تمیز بودن آشپزخانه دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

با توجه به اهمیت تمیز بودن و بهداشت آشپزخانه، معمولا از متریالی در تزئین آشپزخانه استفاده می شود که به راحتی قابل شستشو باشند. بدین ترتیب می به راحتی و در فواصل کوتاه نسبت به شستشوی فضای داخلی آشپزخانه اقدام کرد. طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه اگر خلاقانه انجام شود، می تواند بر روی زیبایی دکوراسیون خانه تاثیر گذار باشد. زیرا معمولا با ورود به هر خانه ای، چشم مخاطب به آشپزخانه دوخته می شود. این موضوع به خاطر ارتباط نزدیک آشپزخانه و حال در ساختمان های امروزی دارد. بدین ترتیب نیاز است در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به نکات ریز توجه شود تا میزان موفقیت در این امر بسیار بیشتر شود.

چگونه فضای داخلی آشپزخانه را بزرگتر جلوه دهیم؟

امروزه بسیاری از خانه ها بسیار کوچک و یا به صورت آپارتمانی می باشند، بدین ترتیب امکان بزرگ کردن فضای داخلی آشپزخانه وجود ندارد. زیرا با بزرگتر شدن فضای آشپزخانه، بخشی از فضای حال و پذیرایی اشغال می شود. با توجه به اهمیت بزرگ بودن فضای داخلی حال و پذیرایی، اغلب افراد ترجیح می دهند حال و پذیرایی بزرگتری داشته باشند. با استفاده از یک شگرد و تکنیک ساده می توان به راحتی کاری کرد که فضای داخلی آشپزخانه بدون حذف هیچ کدام از کابینت ها بزرگتر به نظر برسد.

برای اینکه فضای داخلی آشپزخانه از بیرون بزرگتر به نظر برسد، در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه، می توان ارتفاع کابینت را کمتر از ارتفاع اپن در نظر گرفت. این امر باعث می شود تا محیطی که از بیرون قابل مشاهده می باشد، بسیار بزرگتر و وسیع تر باشد. بدین ترتیب افرادی که وارد خانه می شوند، اصلا متوجه کوچک بودن فضای داخلی آشپزخانه نمی شوند. چنین تکنیک هایی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. زیرا کمک می کند تا افراد مختلف از فضای داخلی آشپزخانه لذت بیشتری ببرند.

اهمیت نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

یکی از مهمترین اصول مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه نورپردازی آن می باشد. نور پردازی کمک می کند تا زیبایی وسایل موجود در آشپزخانه بیش از پیش نمایان شود. معمولا نور پردازی می تواند به صورت عمومی و یا تاکیدی انجام شود. در برخی از قسمت ها مانند سینک و اجاق گاز نیاز به نور پردازی تاکیدی دارند، اما در سایر بخش ها نور پردازی عمومی کارایی بسیار بیشتری دارد. نور پردازی باید توسط افراد حرفه ای طراحی شود، در غیر این صورت تاثیر زیادی در زیبایی فضای داخلی آشپزخانه نخواهد داشت.

استفاده از نور مخفی نیز در برخی از قسمت های آشپزخانه امکان پذیر می باشد. البته تعیین محل نور مخفی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. نور مخفی در زیر کابینت کمک می کند تا قسمت زیرین کابینت ها نیز مانند سایر بخش های کابینت دارای شفافیت و جذابیت کافی باشد. بدین ترتیب هر چقدر از نور بیشتر و البته به صورت اصولی استفاده شود، می توان راحت تر به جذابیت و زیبایی آشپزخانه افزود. معمولا نور مناسب و کافی باعث شیک تر شدن وسایل و دکوراسیون داخلی آشپزخانه می گردد.

آشنایی با برخی از وسایل موجود در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از اصلی ترین تجهیزاتی که در آشپزخانه از آن استفاده می شود و نقش غیر قابل انکاری در دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارد، کابینت ها می باشند. کابینت می تواند از جنس فلز و یا ام دی اف باشد. البته با توجه به مزایای ام دی اف، امروزه اغلب کابینت ها از جنس ام دی اف تهیه می شوند.

یخچال از دیگر وسایلی بوده که به طور معمول در آشپزخانه قرار می گیرد. یخچال ها از نظر سایز، مدل و رنگ دارای تنوع بسیار زیادی می باشند. معمولا بهتر است با توجه به ابعاد آشپزخانه و بودجه ای که برای تهیه یخچال در اختیار می باشد، یخچال مناسبی تهیه شود. در اغلب موارد استفاده از یخچال هایی با رنگ سفید توصیه می شود. زیرا یخچال های با رنگ سفید به هیچ عنوان قدیمی نمی شوند و رنگ سفید نیز با هر نوع کابینتی می تواند سازگار باشد.

ماشین لباسشویی از دیگر وسایلی بوده که در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تاثیر دارد. ماشین های لباسشویی در مدل های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود می باشند. معمولا ماشین های لباسشویی تمام اتوماتیک از نظر ظاهری بسیار زیباتر و شیک تر می باشند. بدین ترتیب چنانچه می خواهید فضای داخلی آشپزخانه بسیار شیک و زیبا به نظر برسد، می توان از ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک استفاده کرد.

اهمیت استفاده از رنگ های مناسب در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

یکی از مهمترین موضوعاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تاثیر گذار می باشد، استفاده از رنگ ها می باشد. بهتر است رنگ هایی که برای وسایل مختلف موجود در آشپزخانه و همچنین از آنجایی که از کاغذ دیواری عموما در این فضا استفاده نمیشود و جایگزین آن کاشی و سرامیک است انتخاب می شوند، با هم هماهنگی لازم را داشته باشند. استفاده از رنگ های روشن معمولا باعث شیک تر جلوه دادن فضای داخلی آشپزخانه می شود.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تاثیر گذار می باشد، استفاده از رنگ ها می باشد. بهتر است رنگ هایی که برای وسایل مختلف موجود در آشپزخانه و همچنین کاشی و سرامیک آشپزخانه انتخاب می شوند، با هم هماهنگی لازم را داشته باشند. استفاده از رنگ های روشن معمولا باعث شیک تر جلوه دادن فضای داخلی آشپزخانه می شود.

 

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه