آشنایی با چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی اتاق های مختلف

توضیحاتی در مورد دکوراسیون داخلی اتاق

دکوراسیون داخلی اتاق برای زیبا و مرتب سازی فضای داخلی انواع اتاق مورد نیاز است. اتاق خواب و یا اتاق پذیرایی از جمله اتاق هایی بوده که معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به آنها پرداخته می شود. دکوراسیون داخلی اتاق باید به نحوی باشد تا افرادی که وارد آن می شوند، لذت ببرند، زیرا دکوراسیون داخلی خانه تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت و کارایی و همچنین زیبایی فضای داخلی خانه و اتاق ها دارد.دکوراسیون داخلی اتاق های مختلف ساختمان باید بر اساس نوع کاربری که آن اتاق داشته، انجام شود. برای مثال اگر قرار است دکوراسیون داخلی اتاق کودک انجام شود، تفاوت زیادی با دکوراسیون داخلی اتاق خواب بزرگسالان و یا اتاق پذیرایی دارد. بدین ترتیب هر اتاق بر اساس نوع کاربری و استفاده ای که بعدا قرار است از آن انجام شود، تزئین شده و چیدمان آن صورت می گیرد. با توجه به اهمیت زیبایی اتاق ها و تنوع اتاق ها در خانه، بهتر است کار طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ها به دکوراتورهای حرفه ای سپرده شود. زیرا این افراد دانش فنی و تجربه بسیار بالایی در حوزه دکوراسیون داخلی ساختمان دارند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی را می توان از مهمترین اتاق های موجود در یک خانه دانست، زیرا اتاق پذیرایی معمولا جایگاهی است که صاحب خانه آن را به زیبایی هر چه تمام تزئین می کند تا در آن از میهمانان خود پذیرایی کند. با توجه به اهمیت این موضوع، معمولا دکوراتور های حرفه ای از تکنیک ها و روش هایی برای زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی استفاده می کنند. از این رو معمولا زیبا ترین بخش هر خانه، اتاق پذیرایی آن می باشد.

چیدمان مبل ها و استفاده از لوستر از جمله مواردی بوده که به زیبایی و شیک تر شدن اتاق پذیرایی کمک می کنند. مبلمان اتاق پذیرایی بهتر است نزدیک به هم قرار بگیرند، بدین ترتیب افرادی که بر روی مبل می نشینند، راحت تر می توانند با هم تعامل و گفتگو داشته باشند. زیرا معمولا میهمانان و صاحب خانه حرف های زیادی برای گفتن دارند و دور بودن مبل ها از هم این رابطه تعاملی را تضعیف می کند. از این رو معمولا دکوراتور ها مبلمان اتاق پذیرایی را به صورت نیم دایره یا هلال می چینند، بدین ترتیب ارتباط بسیار بیشتر و بهتری بین میهمانان و صاحب خانه برقرار می شود.

 طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

معمولا برخی از خانه ها یک و بعضی دیگر دارای دو اتاق خواب می باشند. معمولا بر این اساس به خانه ها یک خوابه و یا دو خوابه می گویند. اتاق خواب از مهمترین بخش های یک خانه به شمار می رود که معمولا محلی برای استراحت اعضای خانواده می باشد. معمولا فضای اتاق خواب باید به گونه ای تزئین شده باشد که افراد خانه در آن احساس آرامش پیدا کنند. بدین ترتیب دکوراسیون داخلی اتاق خواب از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید با رنگ های آرامش بخش مانند سفید تزئین شود. بدین ترتیب معمولا افرادی که قصد استراحت دارند، می توانند خوابی عمیق تر و احساس بهتری داشته باشند. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید به گونه ای باشد که فضای داخلی اتاق خواب شلوغ به نظر نرسد. بدین ترتیب استفاده از کمد دیواری در اتاق خواب برای جای گیری وسایل مختلف، می توان به خلوت تر شدن فضای داخلی اتاق خواب کمک کند. معمولا تختخواب های تک نفره یا دو نفره بر اساس نوع استفاده، داخل اتاق خواب قرار می گیرند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک

معمولا در هر خانه ای کودکان نیز اتاق مخصوص به خود را دارند. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک دارای حساسیت بسیار زیادی می باشد. این موضوع به خاطر روحیه لطیف کودکان می باشد. کودکان معمولا دوست دارند طرح و رنگ های بسیار مختلف و شاد را در اطراف خود ببینند. از این رو طرح های کمی شلوغ تر و رنگ های شاد در دکوراسیون داخلی اتاق کودکان کاربرد بسیار بیشتری نسبت به سایر اتاق ها دارند.میتوان بیشترین مانور را در این رابطه روی کاغذ دیواری در نظر گرفت.

دکوراتور ها معمولا برای اینکه کودکان رابطه بسیار بهتری با دکوراسیون داخلی اتاق خود برقرار کنند، فضای داخلی اتاق کودک را بر اساس جنسیت کودکان تزئین می کنند. معمولا استفاده از عروسک و رنگ های مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکان بر اساس جنسیت آنها، کمک می کند تا کودکان از طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود رضایت بسیار بیشتری داشته باشند. اتاق کودک را باید به گونه ای تزئین کرد که بتوان در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کرد. زیرا معمولا کودکان پس از گذشت زمان کوتاهی، ممکن است با تغییر سلیقه مواجه شوند. بدین ترتیب دکوراسیون اتاق کودک از جمله مواردی بوده که ممکن است نیاز به تغییرات بیشتری نسبت به سایر بخش های داخلی یک ساختمان داشته باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

اتاق مدیریت یکی از اتاق های هر اداره می باشد که معمولا برای رئیس اداره در نظر گرفته می شود. از این رو نیاز است تا این اتاق شیک و زیباتر از سایر بخش های هر اداره تزئین شود. دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت باید به گونه ای باشد که هم کارمندان و هم ارباب رجوع با مراجعه به آن، احساس امنیت و راحتی بکنند. از این رو نحوه چیدمان میز و صندلی و همچنین ترکیب رنگ ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. دکوراسیون اتاق مدیریت علاوه بر زیبایی باید جلوه ای رسمی داشته باشد.

جلوه رسمی اتاق مدیریت کمک می کند تا مدیر یک اداره یا شرکت بتواند جلسات کاری را با مدیران و یا مسئولان بلند مرتبه در دفتر کار خود برگزار کند. استفاده از مبلمان در اتاق مدیریت برای نشستن افرادی که به اتاق مدیر مراجعه می کنند، لازم و ضروری می باشد. مبلمان رسمی بهترین گزینه برای استفاده در اتاق مدیریت می باشد. با استفاده از مبلمان رسمی می توان زیبایی و شیک بودن اتاق مدیریت را چندین برابر کرد. سبک مورد استفاده در اتاق کودک باید از بین سبک های مدرن یا کلاسیک باشد. زیرا این سبک ها برای یک محیط شیک و اداری گزینه ای بسیار مناسب تر از سایر سبک های موجود برای دکوراسیون داخلی می باشند.

دکوراسیون داخلی اتاق

دکوراسیون داخلی اتاق