ایده طراحی دکوراسیون ایرانی

طراحی دکوراسیون ایرانی:

طراحی دکوراسیون ایرانی در طول سال­‌های طولانی دچار تغییرات زیادی شده است. در گذشته منازل ایرانی تقسیم‌بندی­‌های مشخصی داشتند و در آن­‌ها از وسایل سنتی ایرانی استفاده می­‌شده است.

با گذشت زمان و ورود برخی وسایل مثل مبلمان و تخت خواب، دکوراسیون منازل ایرانی از حالت سنتی خود خارج شدند و به دکوراسیون مدرن غربی نزدیک شدند.‌

امروزه نیز سبک­‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون ایرانی وجود دارد ه با توجه به سلیقه افراد می‌­توان دکوراسیون منازل آن­‌ها را طراحی نمود.

شاید در دنیای امروز کمتر کسی علاقه داشته باشد که دکوراسیون منزل خود را به صورت کاملاً سنتی طراحی نماید، به همین علت سبکی در طراحی دکوراسیون به نام سبک تلفیقی ایجاد شده است.

با استفاده از سبک تلفیقی دکوراسیون ایرانی علاوه بر این که از سبک مدرن پیروی می­‌نماید، در آن از برخی وسایل و نمادهای دکوراسیون سنتی ایرانی نیز استفاده می­‌شود.

با توجه به این که استفاده از سبک تلفیقی علاقه­‌مندان بسیاری دارد در این مقاله نکاتی در مورد استفاده از این سبک بیان شده است.

ویژگی‌­های دکوراسیون ایرانی

ویژگی‌­های دکوراسیون ایرانی

یکی از ویژگی­‌های اصلی طراحی دکوراسیون ایرانی استفاده از فرش‌­های اصیل ایرانی است که می­‌توان گفت تقریباً همه ایرانی­‌ها از فرش ایرانی در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌­نمایند.

فرش ایرانی دارای طراحی زیبا و مختلف است و معمولاً با رنگ­‌های متنوع و شاد بافته می­‌شود. استفاده از فرش ایرانی در دکوراسیون منزل باعث ایجاد گرما و صمیمیت در محیط می‌­شود.

یکی دیگر از مشخصات اصلی در طراحی دکوراسیون ایرانی استفاده از صنایع دستی است. در قسمت‌­های مختلف ایران صنایع دستی متنوع و زیبایی تولید می­‌شود که نشان دهنده فرهنگ و اصالت آن منطقه است.

در طراحی دکوراسیون خانه ایرانی می­‌توان از صنایع دستی مناطق مختلف ایران استفاده کرد. این صنایع دستی مثل ظروف مینا کاری و خاتم کاری شده اغلب جنبه تزئینی و زیبایی دارند، اما می­‌توان از برخی از آن­‌ها مثل ظروف زیبای مسی به عنوان وسایل کاربردی نیز استفاده نمود.