طراحی منحصر به فرد دکوراسیون بوتیک

دکوراسیون بوتیک:

طراحی منحصر به فرد دکوراسیون بوتیک، بوتیک‌­ها فروشگاه‌­هایی هستند که انواع مختلفی از لباس شامل لباس­‌های زنانه و مردانه و بچه­‌گانه را به فروش می­‌رسانند.

دکوراسیون بوتیک در جذب مشتری اهمیت بسیاری دارد. در واقع پل ارتباطی بین مشتری و فروشگاه، ابتدا ویترین بوتیک و سپس دکوراسیون داخلی آن است.

به طور کلی می‌­توان گفت دکوراسیون بوتیک شامل ویترین، قفسه‌بندی برای قرار دادن وسایل، دکور سقف و دیوارها، کف پوش و … است.

به منظور انجام یک طراحی و زیبا و منحصر به فرد برای دکوراسیون بوتیک باید تمامی این موارد به زیبایی و به طور مناسب طراحی شوند تا حاصل کار ایجاد یک فضای ایده‌­آل شود و باعث جذب مشتریان بسیار زیادی به فروشگاه گردد.

نکات طراحی دکوراسیون بوتیک

نکات طراحی دکوراسیون بوتیک

یکی از اساسی‌­ترین نکات در طراحی دکوراسیون بوتیک مربوط به چیدمان اجناس و لباس‌­ها است. چیدمان این اجناس باید به صورتی باشد که لباس‌­های خاص و زیبا که ارزش بیشتری دارند و به نوعی اعتبار بوتیک محسوب می­‌شوند، بیشتر در معرض دید قرار گیرند.

برای چیدمان لباس‌­ها می‌­توان از تعدادی رگال و قفسه‌­بندی­‌های منظم و زیبا استفاده کرد. بهتر است از هر مدل لباس یک عدد روی رگال لباس قرار گیرد، زیرا جلوه بیشتری دارد و نسبت به لباس‌­های درون قفسه­‌ها مشخص‌­تر است.

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی بوتیک نورپردازی مناسب است. وجود نور کافی باعث می­‌شود که لباس­‌ها و اجناس داخل مغازه بهتر دیده شوند و رنگ آن­‌ها کاملاً مشخص باشد، بنابراین مشتریان دچار سردرگمی نخواهند شد.

هم­چنین در فروشگاه بهتر است از رنگ‌­های متضاد استفاده شود تا فضای آن از یکنواختی خارج شود و اجناس بیشتر در معرض دید قرار گیرند.

درصورتیکه بوتیک بزرگ باشد و فضای کافی در آن وجود داشته باشد می‌­توان در قسمتی از فروشگاه تعدادی مبل و صندلی با رنگ‌­های زیبا قرار داد که مشتریان و همراهان آن‌­ها دقایقی در آنجا استراحت کنند.