طراحی داخلی آپارتمان کوچک، دلباز و شیک

طراحی  داخلی آپارتمان کوچک:

طراحی داخلی آپارتمان کوچک، دلباز و شیک، یکی از دغدغه‌های ساکنان آپارتمان‌های کوچک طراحی داخلی دکوراسیون است افراد گله دارند که، به حدی فضا کوچک است که نمی‌توان آن را زیبا و شیک دیزاین کرد.

طراحی داخلی آپارتمان کوچک، در این مطلب مد نظر قرار گرفته تا به شما راهکارها و ایده‌هایی برای طراحی داخلی آپارتمان کوچک به نحوی زیبا، دلنشین وشیک داده شود.

مهمترین و اصلی‌ترین کاری که شما در طراحی داخلی آپارتمان کوچکتان باید انجام دهید این است که با ترفندهایی فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهید.

نور باعث روشن‌تر شدن فضا می‌شود پس نور را به داخل فضای خود بیاورید، اگر پنجره دارید پارچه‌های ضخیم و کلفت و تیره را برای پرده کنار بگذارید و از جنس لطیف و ظریف و رنگ روشن استفاده کنید.

در طول روز پرده‌ها را کنار بزنید تا نور مستقیماً به آپارتمان شما گرما و روشنی ببخشد شب هم زمانیکه پرده‌ها را می‌کشید ظرافت، لطافت و رنگ زیبای پرده‌ها زیبایی بخش فضای شما خواهد بود. ضمناً پرده‌های بلندی که از سقف یا بالای پنجره تا کف نصب می‌شوند سقف را و دیوارها را بلندتر جلوه می‌دهد به بزرگی فضا کمک می‌کند.

اگر که آپارتمان شما پنجره ندارد یا نورگیر نیست، حتماً نورپردازی حرفه‌ای انجام دهید از ترکیب نورهای مخفی با نور لوسترها و چراغ‌های تزئینی دیواری، آویز یا ایستاده استفاده کنید، از زیبایی و شیکی که لوستر یا چراغ‌های تزئینی به فضای شما می‌بخشند غافل نشوید و با یک تیر دو نشان بزنید.

نکات طراحی داخلی آپارتمان کوچک

نکات طراحی داخلی آپارتمان کوچک

رنگ‌های خنثی و روشن مانند سفید، شیری، طوسی، کرم یا صورتی کم رنگ فضای شما را بزرگتر و دلبازتر جلوه می‌دهد دیوارها را با این رنگ‌ها، رنگ‌آمیزی کنید یا از کاغذ دیواری‌ رنگ روشن با طرح ساده یا خط‌های عمودی برای کشیده نشان داده شدن فضا استفاده کنید.

خاصیت رنگ‌های خنثی و روشن به این است که علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضا قدرت ترکیب رنگ بالایی دارند و شما در رنگ‌بندی دکوراسیون دستتان بازتر است.

پس از نور و رنگ مهمترین نکته‌ای که باید در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک برای زیبا و دلنشین شدن رعایت کنید تناسب مبلمان و لوازم با اندازه فضا است.

برای مثال مبلمان باید دوسوم فضای اتاق نشیمن شما را پر کند میز جلو مبلی باید دوسوم طول یک کاناپه باشد، بهتر است بجای تعداد زیادی مبل تک از کاناپه استفاده کنید، لطفا از لوازم اضافی دل بکنید و در عوض برای چیدمان لوازم دکوری از شلف‌های دیواری و قفسه استفاده کنید.