طراحی دکوراسیون لوکس برای خانه و آپارتمان

طراحی دکوراسیون لوکس:

طراحی دکوراسیون لوکس، دکوراسیونی گرانقیمت است که در معمولاً سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک می‌باشد و یکی از سبک‌های طراحی داخلی محبوب و پرطرفدار است.

این مدل دکوراسیون مناسب آپارتمان‌ها یا خانه های کوچک نیست. امروز قصد داریم ویژگی‌ها، جاذبه‌ها و اصول طراحی دکوراسیون لوکس را شرح دهیم.

طراحی دکوراسیون لوکس

ویژگی‌های دکوراسیون لوکس 

در طراحی دکوراسیون لوکس، خانه یا آپارتمان جلوه ای باشکوه، پرزرق و برق و دنیایی از رنگ‌ها دارد.

مبلمان: از مبلمان‌های کلاسیک با پارچه‌های مخمل در دکوراسیون استفاده می‌شود. مبلمان‌های کلاسیک با مبلمان استیل تفاوت‌هایی دارند چوب استفاده شده در این نوع مبلمان از مبل استیل کمتر است و برای همین نسبت به مبلمان استیل سبک‌تر می‌باشد، از نظر اندازه از مبلمان استیل بزرگتر است و میزان منبت‌کاری روی چوب مبلمان کلاسیک کمتر از استیل است.

اما چون شباهت ظاهری زیادی بین مبلمان کلاسیک و استیل وجود دارد به آن مبلمان نیمه استیل هم گفته می‌شود. اگر فضای کمتری برای چیدمان مبل دارید می‌توانید از مبلمان راحتی مدرن استفاده کنید.

مبلمان و المان‌ها باید در فضا متقارن باشند تعادل در محیط حفظ شود، مبلمان حول یک نقطه کانونی مانند شومینه یا یک شی عتیقه چیدمان می‌شود.

ویژگی‌های دکوراسیون لوکس 

رنگ: در دکوراسیون لوکس از رنگ‌های کرم، طلایی قهوه‌ای روشن همراه با رنگ‌های خیره کننده‌ای مانند بنفش، قرمز، فیروزه‌ای، سبز، نقره‌ای و خاکستری استفاده می‌شود.

در دکوراسیون لوکس سقف دارای گچ‌بری‌ها یا نقاشی و پتینه‌های چشم‌نواز است.

بافت و پارچه‌های به کار رفته در خانه، مانند پرده و رومیزی‌ها از جنس لطیف و گرانبهاست، در تزئین آینه‌های بزرگ، شیشه‌های رنگی، لوسترهای بلند و لوکس، اشیای گرانبها و عتیقه جات به کار می‌رود.

در خانه از متریال‌های طبیعی و گرم مانند چوب به وفور استفاده می‌شود، سنگ، بتن، شیشه و فلز از دیگر متریالی است که در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.