طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری

دکوراسیون داخلی لاکچری:

طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری، فضای داخلی منزل، نشان دهنده­‌ی سلیقه، نوع شخصیت و سبک مورد علاقه­‌ی شماست. با توجه به اینکه افراد تمایل به داشتن فضایی لاکچری و مدرن در خانه­‌ی خود هستند. در این مطلب به بررسی اصول طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری می‌پردازیم.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که صرفاً خرید وسایل لاکچری و کنار هم قرار دادن آن‌ها بدون اطلاع از نظر کارشناسان طراحی و تغییرات مد، ممکن است باعث به هدر رفتن هزینه و زمان شما شود، وسایل کاربردی نباشند یا باعث شوند فضای داخلی شما شلوغ به نظر بیایند و یا بعضی از وسایل جلوه‌­ای نداشته باشند. با ما همراه باشید تا این اصول را بررسی کنیم:

افزایش نور و استفاده از آینه

افزایش نور و استفاده از آینه

در طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری استفاده از نور طبیعی باعث بزرگ­تر نشان دادن و مجلل بودن آن می­‌شود. سعی کنید تا حد امکان از نور طبیعی بیشترین بهره را ببرید.

آینه­‌ها با بازتاب نور، سبب جلوه­‌ی وسایل به کار رفته در فضای داخلی شده و آن را دلنشین می­‌سازد. پنجره‌­ها را نپوشانید. سعی کنید در طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری از پنجره‌­هایی بزرگ و بلند استفاده کنید و همچین آن‌ها را کاملاً با پرده نپوشانید.

استفاده از پرده‌­های کوتاه سبب کاهش لوکس بودن منزل شما می­‌شود. از پرده‌­های بلند که بتوان در مواقعی از روز آن­‌ها را کنار بزنید سبب لاکچری شدن فضای داخلی می‌­گردد.

اگر در طول روز از نور طبیعی برای روشنایی داخلی استفاده می­‌کنید، در شب با نورپردازی مناسب با سبک، متراژ و رنگ‌بندی منزل خود همراه با رعایت تناسب و تعادل می­‌توانید فضای داخلی فوق‌العاده­ای را تجربه کنید.

استفاده از چوب

استفاده از چوب

در دنیای مدرن امروزی، لاکچری بودن به معنی استفاده زیاد از وسایل لوکس و لاکچری نیست. استفاده‌­ی به جا از وسایل، بافت‌­ها و در عین حال خلوت بودن فضای داخلی است که باعث لاکچری بودن آن می­‌شود.

استفاده از یک بافت سبک مانند چوب باعث افزایش حس آرامش در آن نیز می­‌شود که در هر قسمت از فضای داخلی منزل مانند آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق پذیرایی و… می‌­توان از آن استفاده کرد.

به طور مثال پارکت­‌های چوبی، مبلمان، قفسه­‌های کتاب یا کتابخانه، وسایل آشپزخانه و… هر کدام از بخش‌­های منزل شما به راحتی می­‌توانند با این بافت چوبی، مورد پوشش قرار بگیرند.

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری

رنگ یکی از عوامل مهم و مؤثر در طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری می‌­باشد. اکثر افراد تمایل دارند که برای هر قسمتی از منزل خود، طرح و رنگی متفاوت استفاده کنند.

این کار نه تنها لاکچری نخواهد بود بلکه انسجام فضاهای داخلی را نیز از بین می­‌برد. پس سعی کنید تا حد امکان انسجام فضا را نیز مدنظر قرار دهید.

استفاده از یک رنگ گرم یا سرد در کنار رنگ خنثی غالب بر روی دیوار نیز مورد استقبال بسیاری از طراحان قرار گرفته است. ­استفاده از رنگ خنثی همراه با طلایی یا نقره‌­ای می‌­تواند فضای لاکچری ایجاد کند. در کنار رنگ، استفاده از گچبری و تابلو و لوازم عتیقه خالی از لطف نیست.

توجه به فضاهای خالی

توجه به فضاهای خالی

معمولا افراد در طراحی دکوراسیون داخلی این مورد را نادیده می‌­گیرند. برای هر وسیله­‌ای باید فضایی در منزل در نظر گرفت که بهتر است قبل از خرید وسایل منزل، خوب به این مقوله توجه کنید.

سعی کنید فضای خالی اطراف هر وسیله را مانند فضای بین مبلمان تا دیوار، فضای خالی بین مبل­‌ها با یکدیگر، فضای بین تابلوهای روی دیوار با یکدیگر و با سقف و… در نظر داشته باشید.

اگر به این مورد توجه نداشته باشید و تمامی فضاهای خالی را پر کنید، باعث شلوغی در دکوراسیون شده و جذابیت بصری را از بین می‌­برد. سعی کنید برای لوازم خود حریم قائل شوید تا هم راحتی در رفت و آمد شما را به همراه داشته باشد و هم جلوه‌­ی لوازم منزل از بین نرود.

خلاصه‌­ی مطالب بیان شده

با توجه به اینکه افراد تمایل به داشتن فضایی لاکچری و مدرن در خانه­‌ی خود دارند در این مطلب به بررسی اصول طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری پرداختیم.

اصولی مانند افزایش نور و آینه، استفاده از بافت چوبی، رنگ و توجه به فضاهای خالی از جمله مواردی است که مورد توجه طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری قرار گرفته است.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که صرفاً خرید وسایل لاکچری و کنار هم قرار دادن آن‌ها بدون اطلاع از نظر کارشناسان طراحی و تغییرات مد، ممکن است باعث به هدر رفتن هزینه و زمان شما شود اما مطالعه­‌ی اصول بررسی شده می‌تواند کمک شایانی به داشتن دکوراسیون مورد نظر شما داشته باشد.